Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-27@21:34:36 GMT

نامه شریعتمداری برای تسهیل واردات لاستیک‌

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۵۱۰۴۳

به گزارش پارس نیوز، 

محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه ای مشترک به عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران،  فرود عسگری، رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران و حسن یونس سینکی معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با موضوع «رفع مشکلات اجرای تامین و ترخیص لاستیک» نوشت:

با عنایت به درخواست‌های مکرر مراجع امنیتی و شورای امنیت ملی کشور و اخبار و اطلاعات منعکس شده از استان‌ها و وزارت راه و شهرسازی مبنی بر ضرورت تامین حداکثری نیاز ناوگان حمل و نقل بار و مسافر درون و برون شهری به انواع لاستیک سنگین و نیمه‌سنگین، از آنجایی که طبق مصوبه شماره 60/156873 مورخ 1397/6/14 کارگروه تنظیم بازار،تولید و وادات کالای مذکور تماما می‌بایست در شبکه توزیع تحت نظارت و با صدور حواله صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین اجرای فرآیندهای سامانه‌های کدشناسه و پیگیر کالا که با هدف جلوگیری از واردات قاچاق این کالا در سال 1396 برقرار گردیده، موجب تاخیر در فرایند ترخیص کالا و تامین بازار گردیده است. لذا در راستای تسهیل هر چه بیشتر در تامین نیاز کشور به انواع لاستیک موارد ذیل جهت اجرا  ابلاغ می‌گردد:

1- الزام ثبت سفارش، تامین ارز و ترخیص این کالا به درج کد شناسه در سامانه‌های مربوطه برای لاستیک‌های مختلف تا اطلاع‌ ثانوی لغو می‌گردد.

2- تمام ثبت سفارش‌های لاستیک تامین ارز شده قبل از این تاریخ که به دلیل مشکلات فنی امکان ویرایش آن در سامانه ثبتارش و سامانه جامع تجارت به صورت سیستمی مهیا نمی‌باشد  (جداسازی کد HS تعرفه لاستیک سواری و لاستیک سنگین و ...) از قاعده اصلاح سیستمی ثبت سفارش مستثنی و دفتر مقررات صادرات و واردات، سامانه جامع تجارت، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و گمرک جمهوری اسلامی ایران مکلف به اجرا و رفع مشکل در اسرع وقت می‌باشند.

3- با توجه به تاثیر انتشار خبر تعدیل تعرفه‌ها بر روند ترخیص لاستیک گمرک جمهوری اسلامی ایران می‌بایست نسبت به ترخیص کالا با تعرفه 0/5 و اخذ تعهد تسویه حساب مطابق مصوبه اقدام نماید.

ضروریست ضمن اعلام به عوامل اجرایی و دستگاه‌ها و سازمان‌های ذیربط نسبت به رفع هر گونه مشکل در فرآیند تامین حداکثری کالای لاستیک اقدام گردد.

بنابراین گزارش، وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین صنعت، معدن و تجارت همچنین این موضوع را به سازمان های خود در استان ها اعلام کرد که متن آن به شرح زیر است.

به پیوست تصویر نامه شماره 60/162792 مورخ 1397/6/19 مقام عالی وزارت درخصوص ثبت سفارش، تامین ارز و ترخیص تایر ارسال می‌گردد. خواهشمند است مراتب را یادداشت و به متقاضیان اطلاع‌رسانی گردد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: معدن تجارت رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مشکلات شورای امنیت وزارت راه و شهرسازی ناوگان حمل و نقل قاچاق ارز بانک مرکزی اسلامی ایران جمهوری اسلامی ایران بانک مرکزی صنعت معدن و تجارت گمرک معاون واردات پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۱۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ویژه از رفاه کارگران با تکیه بر تسهیل مسیر ساخت مسکن تک‌طبقه

موضوع مسکن کارگران در ایران یک معضل پیچیده و چندوجهی است که تأثیر بسزایی بر رفاه کلی و کیفیت زندگی مردم دارد. با توجه به جمعیت شاغل زیاد در ایران، برای دولت ضروری است که تامین مسکن مناسب و مقرون به صرفه را برای تضمین سلامت و بهره وری کارگران در اولویت قرار دهد.

یکی از چالش های اصلی کارگران در ایران نبود گزینه های مسکن ارزان قیمت است. نرخ تورم بالا و کمبود واحدهای مسکونی موجود، یافتن مسکن مناسب را برای کارگران دشوار کرده است که منجر به ازدحام بیش از حد، هزینه های بالای اجاره و شرایط زندگی نامرغوب شده است. این امر نه تنها بر سلامت جسمی و روانی کارگران تأثیر می گذارد، بلکه مانع از توانایی آنها برای عملکرد مؤثر در محل کار می شود.

برای حل این موضوع، دولت باید اقدامات پیشگیرانه ای برای افزایش عرضه مسکن ارزان قیمت برای کارگران انجام دهد. این امر با راهبردهای مختلفی از جمله تامین زمین مناسب برای ساخت مسکن، ارائه اعتبارات بانکی برای پروژه های مسکن و ارائه تسهیلات ساخت مسکن به کارگران قابل تحقق است. با تسهیل ساخت واحدهای مسکونی جدید، دولت می تواند کمبود مسکن را کاهش دهد و گزینه های مقرون به صرفه تری برای کارگران ایجاد کند. تامین مسکن برای کارگران یک جزء حیاتی در تلاش برای بهبود شرایط زندگی برای جمعیت شاغل ایران است. ابتکار دولت برای تخصیص زمین مناسب، هدایت اعتبارات بانکی به ساخت مسکن و ارائه تسهیلات ساخت مسکن به کارگران می تواند راه حلی قوی برای بحران مسکن باشد.

دولت با توانمند ساختن کارگران برای مشارکت در ساخت مسکن خود از طریق اعطای زمین به آن‌ها، پرداخت تسهیلات ساخت مسکن و همچنین مجوز ساخت خانه تک‌طبقه، به چندین هدف مهم دست می یابد. اولاً، مشارکت بیشترین جمعیت فعال کارگری کشور در تولید مسکن را تقویت می کند و منجر به افزایش رشد اقتصاد می شود. ثانیاً، به نگرانی مهم کارگران در مورد دسترسی به مسکن ارزان قیمت نیز پایان خواهد داد و در نهایت، در رکود اقتصادی فعلی، که در آن ساخت و ساز مسکن به عنوان محرک اصلی رشد اقتصادی عمل می کند، این ابتکار آماده است تا فعالیت های اقتصادی را در بیش از 130 بخش مرتبط تحریک کند.

در پایان، تمرکز دولت بر حل مسئله مسکن کارگران در ایران نشان‌دهنده یک موضوع بسیار مهم و کلیدی مورد تاکید رهبری در زمینه خوب کردن حال مردم است و نیاز به تامین زمین، پرداخت تسهیلات بانکی و همچنین توسعه افقی شهرها دارد که نه تنها شرایط زندگی برای جمعیت شاغل و کارگر با حدود نیمی از کل جمعیت کشور را بهبود می‌بخشد، بلکه رشد اقتصادی را از طریق افزایش فعالیت ساخت و ساز مسکن به پیش می‌برد. دولت با توانمندسازی کارگران برای مشارکت در ساخت خانه های خود و تسهیل دسترسی به منابع، راه را برای آینده ای پایدارتر و مرفه هم برای افراد و هم برای کل اقتصاد هموار می کند.

دیگر خبرها

  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • احتمال کاهش عرضه لپ تاپ؛ بازار راکد و متقاضی بلاتکلیف است
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • حمایت ویژه از رفاه کارگران با تکیه بر تسهیل مسیر ساخت مسکن تک‌طبقه
  • سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • واردات گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران