Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@07:20:25 GMT

4 نژاد اسب ایرانی ثبت جهانی می شود

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۵۱۲۷۸

4 نژاد اسب ایرانی ثبت جهانی می شود

شهرکرد - ایرنا - رئیس فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی گفت: اقدامات لازم برای ثبت جهانی 4 نژاد اسب ایرانی از سوی این فدراسیون اجرایی شده است.

مسعود خلیلی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: کتاب تبارنامه نژاد اسب های ترکمن، عرب، دره شوی و کاسپین (اسبچه خزر) از سوی فدراسیون تدوین و نمونه برداری از این نژادها انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، میکروچیپ های نمونه برداری شده از نژاد اسب های ایرانی برای ثبت به آزمایشگاه مراجع در خارج از کشور ارسال شده و اکنون 2 کتاب تبارنامه اسب ایرانی نیز آماده انتشار است.
رئیس فدراسیون سوارکاری افزود: برای ثبت نژاد اسب های ایرانی در جهان، راهی جز این وجود ندارد و این ثبت به اسب های ایرانی ارزش جهانی می بخشد و آنها را به جهانیان معرفی می کند.
وی، در خصوص علت دیرکرد جواب میکروچیب های ارسالی از استانها به فدراسیون نیز گفت: میکروچیب های استانها به دانشگاه کنتاکی آمریکا ارسال و هزینه آن نیز به این دانشگاه پرداخت شده است و این دانشگاه منتظر رفع موانع برای ارسال جوابیه میکروچیب هاست.
جلیلی اظهار داشت: حضور ایران در مجمع جهانی فدراسیون سوارکاری باعث می شود اسب های ایرانی در جهان بیشتر معرفی شوند.
وی در افزایش میزان هزینه جفت گیری (کشش) اسب ها در کشور نیز که گفته می شود تا 500 میلیون ریال افزایش یافته است گفت: این مساله صحت ندارد، اما اگر این قیمت ها نیز واقعی باشد، فدراسیون سوارکاری بخیل این قیمت ها نیست، زیرا این مساله باعث می شود قیمت یک کره اسب به 3 میلیارد ریال برسد و صاحبان اسب، فروش بیشتری داشته باشند.
جلیلی در خصوص وجود شایعه مبنی بر ممانعت انگلیس از ورود اسب های تروبرد از خاورمیانه نیز افزود: این مساله یک شایعه است، زیرا سازمان دامپزشکی در ماه می 2017 توافق نامه ای با اتحادیه اروپا امضا کرد و مساله قرنطینه برای اسب های ایران رفع شد و ایران نیز به راحتی می تواند اسب های خود را برای مسابقات به هر کشوری ببرد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون برخی نژادهای اسب ایرانی در سایر کشورها به اسم نژاد اسب آن کشور خرید و فروش می شود که با ثبت جهانی نژادها این 4 نژاد برای همیشه به اسم ایران رقم خواهد خورد.
2097/6021

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش سواركاري اسب ايراني شهركرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۱۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک پاریس

رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی و عضو کمیسیون اتحادیه جهانی کشتی از لیست داورانی که شانس قضاوت در المپیک را داشتند، کنار گذاشته شد.

به گزارش ایسنا، اتحادیه جهانی کشتی، محمد مصلایی پور، رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی، مدرس اتحادیه جهانی و داور المپیکی ایران را از لیست داوران المپیک پاریس کنار گذاشت.

مصلایی پور چند روز پیش از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا خودداری کرد و پس از آن نیز اتحادیه جهانی او را از چرخه داورانی که شانس قضاوت در المپیک را دارند، کنار گذاشت.

طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی ۳ داور درجه المپیکی ایران شامل کامران سلطانی زاده،‌ نیما صادقی و مهدی بشیر زاده برای قضاوت در مسابقات جهانی کسب سهمیه المپیک در استانبول ترکیه دعوت شدند اما مصلایی پور به این رقابت ها دعوت نشد تا شانس حضور در المپیک را از دست بدهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پایان غمگین قصه امین اسماعیل‌نژاد در ایتالیا
  • ستاره ایرانی یک قدم تا پایان خوش در بهترین لیگ دنیا
  • واکنش فدراسیون کشتی به حذف داور المپیکی و جلسه دبیر و یزدانی
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی مصلایی پور را از المپیک‌ کنار گذاشت؟
  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد / تنبیه فوری فدراسیون جهانی
  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد | تنبیه فوری فدراسیون جهانی
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک پاریس
  • یک ایرانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • جام جهانی پاراتیراندازی | تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد