Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@10:19:42 GMT

مردم فریب ارزانی سمعک‌های فضای مجازی را نخورند!

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۵۱۲۹۰

مردم فریب ارزانی سمعک‌های فضای مجازی را نخورند!

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به تازگی خبری مبنی بر خرید و فروش سمعک‌های دست دوم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از رسانه ملی پخش و پس از آن در رسانه‌های دیداری و نوشتاری دیگر نیز منتشر شد.

نبود نظارت بر فعالیت کاربران فضای مجازی حالا کار را به فروش سمعک که یکی از وسایل کمک توانبخشی معلولان ناشنوا است، کشانده و کلاهبرداران و فرصت‌طلبان فضای مجازی، سمعک‌های دست دوم را با یک رنگ‌آمیزی مجدد و 4 برابر قیمت واقعی این سمعک‌ها به مشتریان می‌فروشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فروش سمعک‌های دست دوم و بدون گارانتی در فضای مجازی

جزئیات خبر فروش سمعک‎های دست دوم در فضای مجازی توسط حمید جلیلوند دبیر انجمن علمی شنوایی شناسی ایران مطرح شد.

جلیلوند در این زمینه اظهار کرد: اکثر سمعک‌هایی که در یکی از سایت‌های اینترنتی برای فروش و عرضه به مشتریان به ثبت رسیده‌اند، مشخص نیست که تحت لیسانس و گارانتی معتبر شرکت واردکننده یا به صورت قاچاق وارد کشور شده‌اند و در بخش ثبت جزئیات آن‌ها اینطور درج شده که فرد اصلی متقاضی دریافت کننده سمعک فوت کرده است.

وی تصریح کرد: کارت گارانتی سمعک‌های وارداتی برای درخواست‌دهنده اول و به نام او صادر شده و شامل فرد دریافت‌کننده غیر از او نمی‌شود و همچنین سمعک‌های دست دوم با فناوری بسیار پایین‌تر و تا 3 الی 4 برابر قیمت‌های واقعی خود فروخته می‌شوند.

نبود نظارت کافی در فضای مجازی راه را برای کسب درآمد کلاهبرداران باز کرده و افراد بدون داشتن اطلاعات کافی و البته صحیح، از طریق سایت‌های اینترنتی و شبکه‎های اجتماعی در فضای مجازی به خرید اقلام مختلف اقدام می‌کنند که در نهایت ضررهای سنگین و جبران ناپذیری را در اغلب مواقع متحمل می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

مردم برای خرید وسایل توانبخشی به مراکز دارای مجوز مراجعه کنند

حسین نحوی نژاد معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ تاکید کرد: بهتر است مردم برای تهیه خرید وسایل کمک توانبخشی از مؤسسات معتبری که از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور دارای مجوز هستند، خرید کنند.

وی اظهار کرد: مردم می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت با مؤسسات و مراکز مجاز و معتبر فروش وسایل کمک توانبخشی آشنا شده و کالای مورد نیاز خود را از آن مراکز خریداری کنند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: در حال حاضر سمعک با کیفیت‌ها و قیمت‌های مختلف در بازار وجود دارد و حداقل قیمت سمعک 1 میلیون تومان و حداکثر آن 20 میلیون تومان است و مردم نباید فریب ارزان بودن این کالای توانبخشی که در فضای مجازی به فروش می‌رسد را بخورند.

نحوی نژاد همچنین تصریح کرد: بازار سمعک در اختیار وزارت بهداشت و وزارت صنایع است و سازمان بهزیستی کشور خرید این کالای توانبخشی را از طریق این دو وزارتخانه انجام می‌دهد و سمعک‌هایی را به مددجویان تحویل می‎دهد که دارای گارانتی باشد.

وی تاکید کرد: متاسفانه هم‌اکنون هیچ گونه توانمندی در حوزه تولید سمعک در داخل کشور وجود ندارد و حتی باطری مورد نیاز انواع سمعک‌ها نیز وارداتی بوده و از دیگر کشورها وارد کشور می‌شود و وزارت صنعت، وزارت بهداشت، شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها باید برای تولید داخلی این قبیل وسایل توانبخشی در کشور و همچنین رسیدن به خودکفایی در تولید آن تلاش کنند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: شاید قیمت سمعک‌ها در فضای مجازی به ظاهر با مشابه آن‌ها در بازار واقعی اختلاف قیمت قابل توجهی داشته باشد اما کیفیت آن‌ها به هیچ عنوان با سمعک‌های فوق مطابقت ندارد.

مسئله خرید و فروش کالاهای مختلف در شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی و سایت‌های اینترنتی در طول این سال‌ها بارها کاربران و مخاطبان فضای مجازی را با مشکلات متعدد روبرو کرده و ضررهای قابل توجهی را متوجه آن‌ها کرده است.

کاربران فضای مجازی باید نسبت به خریدی که در سایت‌های اینترنتی انجام می‌دهند هوشیار باشند تا در دام کلاهبرداران و شیادان در این سایت‌ها گرفتار نشوند. به عقیده بسیاری از کارشناسان خرید بسیاری از محصولات از سایت‌های اینترنتی که ماهیت سلامت و کیفیت اجناس آن‌ها با تردید روبرو است، جایز نیست و مردم باید در خرید سایر اقلام خود به صورت غیرحضوری و آنلاین بیشتر از خرید واقعی مراقب باشند.

گزارش از: فرزانه فراهانی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سمعک فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۱۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضای مجازی یکی از راه‌های مشارکت مردم در اقتصاد است

حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی کارگروه‌های فضای مجازی استان با اشاره به تعیین و اعلام شعار سال جدید، توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار کرد: عرصه اقتصاد فضای مجازی یک «مزیت ناجی» است و این در حالی است که کارشناسان و ظرفیت‌های تخصصی بسیار خوبی در استان وجود دارند که می‌توانند این درگاه را با کیفیت، سرعت و ارزان راه‌اندازی کنند.

وی ادامه داد: توجه به فضای مجازی به عنوان ضمیمه‌ای بر سایر فعالیت‌ها نیست و مفاهمه مشترک و دقیق از فضای مجازی نخستین گام در ماموریت‌هاست و بر این اساس تبیین دقیق و کاملی از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی برای فضای مجازی ارائه شده است.

معاون استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: از کلیات، طرح واژه‌ها و اصطلاحات باید عبور کرد و کارگروه‌های شورای مجازی با همکاری دستگاه‌های عضو باید با تعریف و اولویت بندی پروژه‌های اقتصادی در فضای مجازی به سمت تحقق این اولویت حرکت کنند.

گنابادی نژاد افزود: این فضا، عرصه‌ای است که با نگاه تحولی، نوآورانه، مبتکرانه و مدیریت منطقی ریسک می‌تواند ریل گذاری یک میدان پیشرفت و توسعه اقتصادی فنآورانه را در استان فراهم کند.

وی صنایع فرهنگی، سوغات زائر، تکمیل و ارتقای کمی و کیفی خدمات به زائران داخلی و خارجی، گردشگری سلامت و جذب دانشجویان خارجی را از نمونه‌های میدان اقتصاد فضای مجازی نام برد و همچنین طراحی درگاه و مرکز تجارت بین المللی فرهنگ، هنر و فناوری در فضای مجازی را یک اولویت برای شورای فضای مجازی استان دانست.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: بیشترین تهاجم دشمنان به انقلاب و نظام و حقوق مردم کشورمان از طریق فضای مجازی است که ما همچنان کمترین استفاده را از آن داریم در حالی که نه منفعلانه بلکه باید بتوانیم فعالانه، هوشمند و موثر فضای مجازی را مدیریت کنیم.

گنابادی نژاد به سه اولویت ویژه فضای مجازی در سال ۱۴۰۳ پرداخت و افزود: اقتصاد فضای مجازی، امنیت در فضای مجازی و صیانت از حقوق و رضایتمندی مردم از خدمات الکترونیک و فضای مجازی استان، اولویت‌های سال هستند و بر این اساس باید به پروژه‌های مشخص و روشن برسیم و آنها را در سال جدید عملیاتی و پیاده کنیم.

او تاکید کرد: امروز اسرائیل و آمریکا دیگر توان و اراده‌ای برای حمله نظامی به ایران ندارند لذا در فضای مجازی لازم است آمادگی‌های بیشتری ایجاد شود و همه احتمالات نفوذ و هجمه در فضای مجازی برای دشمن بایستی به طور کامل مسدود و امنیت روانی جامعه و مردم صیانت شود و این موضوع نیازمند برنامه روان، دقیق و عملیاتی است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود
  • هشدار به داوطلبان کنکور؛ شیادان در فضای مجازی در کمین هستند
  • فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی دستگیر شد
  • بلیط فروشی بازی تراکتور و ذوب‌آهن آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • دستگیری فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی
  • دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
  • دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری | بیش از ۱ میلیون دنبال‌کننده در صفحات مجازی متقلبان | خطر آسیب جدی در کمین داوطلبانی که فریب می‌خورند
  • تمهیدات حفاظتی کنکور اعلام شد | والدین داوطلبان مراقب باشند فریب نخورند | وسایلی که تا ۱۰ سال مجازات محرومیت از کنکور دارد
  • بخش املاک دیوار و شیپور مسدود می‌شود
  • فضای مجازی یکی از راه‌های مشارکت مردم در اقتصاد است