Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز زنجان ؛ این طرح  استانهای شمالغربی را به شمال کشور درمسافتی کوتاه تر به هم مرتبط می سازد .

براساس پیش بینی ها تا 3 سال آینده به صورت کامل تکمیل خواهدشد .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: طارم منجیل شمال خطر تکمیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۱۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری ۳۸۱ میلیون‌مترمکعبی آب در سد کهیر

ماشاالله تابع جماعت معاون برنامه ریزی و نظارت توسعه منابع آب و نیروی ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شروع آبگیری سد چمشیر با حجم مخزن ۲۳۰۰ میلیون متر مکعب و آب قابل تنظیم ۱۶۲۵ میلیون متر مکعب با هدف تولید برق به صورت متوسط سالانه ۴۸۲ گیگاوات ساعت، تامین آب کشاورزی، جلوگیری از سیلاب‌های مخرب و توسعه و راه‌اندازی واحد اول نیروگاه از جمله اقدامات در سال ۱۴۰۲ بود.

او افزود: شروع آبگیری سد کهیر به حجم مخزن ۳۸۱ میلیون متر مکعب و آب قابل تنظیم ۶۵ میلیون متر مکعب، انتقال آب به هیدوج از سد ماشکید، اتمام سامانه انتقال آب به زاهدان خط دوم و اتمام سامانه اضطراری انتقال آب به روستا‌های پایین دست سد کهیر از دیگر اقدامات موثری بود که طی سال گذشته به سرانجام رسید.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین در همین رابطه می‌توان به فاز اول انتقال آب به استان ایلام از سامانه گرمسیری با انتقال آب به سد کنجانچم،   احداث ۵۱۰۰ هکتار شبکه‌های آبیاری در طرح گرمسیری و  افتتاح پروژه توسعه و ارتقای کمی و کیفی تصفیه‌خانه سنندج و شروع بهره‌برداری اشاره کرد.

تابع جماعت در ادامه با بیان اینکه انجام تعمیرات و سنکرون یکی از واحد‌های نیروگاه رودبار در سال گذشته محقق شد، اضافه کرد: با تامین اعتبارات مورد نیاز طرح‌های توسعه آب و خاک مرزی از محل صندوق توسعه ملی، سرعت اجرایی طرح‌های گرمسیری، تونل نوسود، گاوی، سد ژاوه، ارتقای ایستگاه پمپاژ طرح سد آزاد و انتقال آب از کانال بادین‌آباد به دریاچه ارومیه در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود اهداف این طرح‌ها در نیمه اول سال ۱۴۰۳ به اتمام برسند.

وی یادآور شد: با توجه به تنش آبی در کشور، تعدادی از طرح‌های شرکت توسعه آب و نیروی کشور در راستای حل بخشی از این معضل بزرگ در دست انجام است که از جمله می‌توان به خط دوم انتقال آب به زاهدان، انتقال آب به شهر‌های سوران، هیدوچ و مهرستان از سد ماشکید، انتقال آب از زیاران به بیلقان، انتقال آب به قروه و دهگلان از سد آزاد (قوچم) اشاره کرد که همگی علیرغم محدودیت و تنگنا‌های موجود با جدیت و سرعت مناسب در دست اجرا است و پیش بینی می‌شود در نیمه اول سال آتی به اتمام برسند.

تابع جماعت اظهار کرد: در بخش سرمایه‌گذاری، با شناسایی پتانسیل نیروگاه‌های کوچک و متوسط و اخذ مجوز شورای اقتصاد جهت استفاده از ماده ۱۲ و همچنین استفاده از ظرفیت تابلو سبز و خرید تضمینی، فرصت مناسبی جهت واگذاری احداث به بخش خصوصی فراهم شده است. برخی از پروژه‌های نیروگاه‌های کوچک نظیر نیروگاه گلپایگان و پروژه‌های نیروگاه‌های متوسط نظیر بند تنظیمی گتوند در مناقصه سرمایه‌گذاری سال ۱۴۰۲ عرضه شدند.

به گفته وی، همچنین مدل‌های مالی سرمایه‌گذاری طرح‌های بزرگ برق‌آبی کشور در قالب مدل صادرات برق به کشور‌های همسایه طراحی شد که در سال ۱۴۰۳ با اخذ مجوز‌های لازم به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • آبگیری ۳۸۱ میلیون‌مترمکعبی آب در سد کهیر
  • اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام با بهره‌گیری از توان خراسان رضوی
  • تلاش فراجا برای حل دغدغه مسکن کارکنان
  • همه باید برای تحقق شعار سال تلاش کنیم
  • رفع مشکلات ترافیکی تقاطع بلوار شهید عابدی و بلوار حضرت خدیجه(س)
  • ضرورت بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های خراسان رضوی برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن برای نیروهای مسلح و ایثارگران در زنجان 
  • ۳۲ هزار واحد مسکن مهر هنوز تکمیل نشده است
  • تلاش ها برای تامین آب پایدار جزیره قشم ادامه یابد
  • اتمام مسکن مهرهای غیرمعارض‌دار باقیمانده در سال ۱۴۰۳