Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور آمریکا بار دیگر از سیاست جنجالی جدا کردن خانواده‌ها برای مقابله با مهاجرت غیرقانونی به این کشور حمایت کرده است. ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷ بین الملل آمریکا نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز شنبه در سخنانی گفت: جدا کردن خانواده های مهاجر در مناطق مرزی می تواند مانع از مهاجرت غیرقانونی به ایالات متحده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال بررسی گزینه های دیگری برای تقویت امنیت مرزها هستیم.

در ماه ژوئن ترامپ مجبور شد سیاست جداکردن خانواده های مهاجر در مناطق مرزی را به خاطر انتقادات و مخالفت های گسترده داخلی و بین المللی متوقف کند. اجرای این سیاست در مرز مکزیک و آمریکا موجب جدا شدن هزاران کودک از خانواده های شان شده است.

ولی برخی از مقام های دولت ترامپ گفته اند که این سیاست برای تامین امنیت مرزها و جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی لازم است. اجرای این سیاست تاکنون موجب جدا شدن بیش از 2600 کودک از خانواده های شان شده است. به نظر می رسد ترامپ در این اظهارات از استدلال مقام های رسمی دولت واشنگتن حمایت کرده است.

ترامپ افزود: اگر آنها احساس کنند که در مناطق مرزی جدایی وجود خواهد داشت، به مرز آمریکا و مکزیک نخواهند آمد. بسیاری از مهاجران سعی کرده اند تا با استفاده از کودکان به صورت غیرقانونی وارد مرز آمریکا شوند.

رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت: ما به دنبال گزینه های مختلفی برای مقابله با مهاجرت غیرقانونی هستیم.

وی بار دیگر از کنگره خواست تا قانون مهاجرت را تصویب کند. مساله مهاجرت غیرقانونی به یکی از موضوعات مهم در انتخابات میان دوره ای کنگره تبدیل شده است. دموکرات ها امیدوارند که در انتخابات 6 نوامبر کنترل مجلس نمایندگان را در دست بگیرند.

کتی والدمن سخنگوی وزارت امنیت داخلی آمریکا گفت: با افزایش تعداد بزرگسالانی که همراه با کودکان قصد ورود غیرقانونی به آمریکا را دارند، یک بحران در مرز مکزیک و آمریکا به وجود آمده است. وزارت امنیت داخلی همچنان سعی می کند تا قانون را به صورت انسان دوستانه ای اجرا کند و به دنبال سایر گزینه ها و اقدامات برای تامین امنیت مرزهای کشور خواهد بود.

انتهای پبام/

R1036247/P36446/S8,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۱۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد فعلی انتخابات ریاست جمهوری پیش رو طرحی را برای حل مسالمت آمیز اوکراین تدوین کرده است.

براساس گزارش دیلی تلگراف، رئیس جمهور سابق آمریکا تا زمان انتخابات طرح خود درباره اوکراین را علنی نخواهد کرد.

پیشتر ترامپ در پایان ماه آوریل در مصاحبه‌ای با تایم گفته بود که در صورت انتخاب شدن به اوکراین کمکی نخواهد کرد مگر اینکه اروپا وارد عمل شود. «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا که اکنون نامزد اصلی جمهوری خواهان برای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۴ به شمار می‌رود، درباره کمک آمریکا به اوکراین در صورت بازگشت به کاخ سفید گفته بود: «در بازگشت به کاخ سفید به کی‌یف کمک خواهم کرد اما به این شرط که اتحادیه اروپا نیز باید هزینه را پرداخت کند.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت که اروپا نیز باید سهم خود را در کمک به اوکراین بپردازد.

ادعای ترامپ در حالی صورت گرفته است که گفتگوی هیأت‌های آمریکا و اوکراین پیرامون توافقنامه امنیتی بلندمدت میان دو کشور از روز سه شنبه گذشته بار دیگر آغاز شده است.

بر اساس اعلام رسانه‌ها، وزارت امور خارجه آمریکا در این ارتباط خبر داد که هیأت‌های ایالات متحده و اوکراین در مورد ادامه مذاکرات بر سر توافقنامه امنیتی بلندمدت بین واشنگتن و کی یف گفتگو کردند.

این در حالی است که وادیم اسکپتسکی معاون رئیس کل اطلاعات وزارت دفاع اوکراین از سقوط قریب الوقوع شهر راهبردی این کشور به دست روس‌ها خبر داد.

وی افزود: سقوط شهر راهبردی جاسوف یار به دست نیروهای ارتش روسیه حتمی است.

این مقام اوکراینی با اشاره به تنگایی که نیروهای این کشور در ارتفاعات شهر چاسوف یار با آن دست و پنجه نرم می‌کنند از سقوط این شهر مشابه شهر آودیواکا در آینده نزدیک خبر داد.

وی به اهمیت راهبردی این شهر برای نیروهای اوکراینی اشاره کرد و گفت: تسلط روس‌ها بر این شهر راه برای تسلط آنها بر شهرهای بزرگ در دونتسک هموار خواهد کرد.

این درحالی است که پیش از این الکساندر سیرسکی فرمانده ارتش اوکراین از اوضاع سخت نیروهای این کشور در خطوط نبرد خبر داده بود.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه هفته گذشته اعلام کرده بود که نیروهای روسی در حال حاضر ابتکار عمل را در جبهه‌ها در دست دارند.

طی روزهای گذشته روس‌ها بر بردیچی، بوگدانوفکا، نوومیخلوفکا، سیمینوفکا و پرفومایسکو مسلط شده‌اند.

کد خبر 6096075

دیگر خبرها

  • آخرین خبرها از لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • پیشنهاد دائمی شدن قراردادهای موقت مشاغل پنج ساله به کجا رسید؟ | آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • فیلم| رئیسی: فعال شدن اقتصاد در روستاها مانع مهاجرت جوانان به حاشیۀ شهرها می‌شود
  • حماس: پیشنهاد جدید در مذاکرات قاهره بهتر از قبل است/ نتانیاهو مانع توافق می‌شود
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکنان غزه و آتش‌بس، حماس است
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکن غزه و آتش‌بس، حماس است
  • بلینکن مدعی شد: حماس مانع بین مردم غزه و آتش‌بس است | اصلی‌ترین اختلاف میان اسرائیل و حماس در حال حاضر
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین