Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-03-19@03:20:06 GMT

بن سلمان هر کسی را که در قتل خاشقجی دست داشته است، ناپدید می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۵۱۷۳۵

بن سلمان هر کسی را که در قتل خاشقجی دست داشته است، ناپدید می‌کند

‍‍‍‍‍‍

رکنا: مجتهد فعال توئیتری و افشاگر سعودی تأکید کرد ولیعهد عربستان کسانی را که در قتل روزنامه نگار منتقد سعودی دست داشته اند و یا به نحوی از این موضع اطلاع دارند، ربوده و ناپدید می‌کند.

حجم ویدیو: 5.18M | مدت زمان ویدیو: 00:01:51

"مجتهد" فعال توئیتری و افشاگر سعودی تأکید کرد بن سلمان ولیعهد عربستان کسانی را که در قتل Murder جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی دست داشته اند و یا به نحوی از این موضع اطلاع دارند، ربوده و ناپدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی مرتضی خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین در گزارشی گفت، واکنش‌های روزانه به قضیه ناپدپد شدن جمال خاشقجی رونامه نگار مخالف سعودی همچنان ادامه دارد و واکنش‌های بین المللی به ویژه پس از انتشار جزئیات این مسئله در روزنامه‌های ترکیه، گسترده‌تر و شدیدتر شده است.

دونالد ترامپ Trump رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی بی اس، عربستان را در صورتی که جمال خاشقجی در داخل کنسولگری این کشور در استانبول به قتل رسیده باشد به اعمال مجازات شدید تهدید کرد. ترامپ در این خصوص گفت: «تا به حال هیچ کسی از حقیقت ماجرا خبر ندارد، اما ما به زودی خبردار خواهیم شد. مسئله در دست بررسی است و ما آن را به دقت مورد بررسی قرار می‌دهیم. اگر اخبار منشر شده در مورد قتل خاشقجی صحت داشته باشد من شدیدا خشمگین خواهم شد.»

از سوی دیگر و در واکنش به ماجرای ناپدید شدن خاشقجی، شماری از شخصیت‌ها و مؤسسات بین المللی حضور خود را در کنفرانس سرمایه گذاری در عربستان لغو کردند.

منابع رسانه‌ای گزارش دادند شبکه‌های تلویزیونی، خبرگزاری‌ها و روزنامه‌هایی مانند سی ان ان، نیویورک تایمز، سی ام بی سی، بلومبرگ و فایننشال تایمز و شرکت‌های اوبر، زیمنس و چند شرکت دیگر و شمار زیادی از بازگانان و تجار هم این کنفرانس را تحریم و چند شرکت نیز قرارداد‌های مهم خود را با عربستان لغو کردند.

پایگاه خبری میدل ایست آی از وجود نامه‌ای با امضای ۱۳ نماینده پارلمان انگلیس خبر داد که در آن از جرمی هانت وزیر خارجه این کشور خواسته اند تحقیقات در زمینه ناپدید شدن خاشقجی را آغاز کند. این نمایندگان در نامه خود تأکید کرده اند قضیه ناپدید شدن خاشقجی دارای پیامد‌های جدی بر آینده عربستان و روابطش با همه کشور‌های لیبرال دموکرات در سراسر جهان است.

از سوی دیگر روزنامه ایندیپندنت از طریق یک منبع آگاه نزدیک به لندن و ریاض مطلع شده است مسئولان انگلیسی در حال تدوین فهرستی از مقامات حکومتی و امنیتی سعودی هستند تا در صورت اثبات ایفای نقش در قتل خاشقجی آن‌ها را مورد تحریم قرار دهند. به گزارش این روزنامه، دولت انگلیس با صدور بخشنامه‌هایی به وزارت خزانه داری و سایر وزارتخانه‌ها بر ضرورت تعیین اسم مسئولانی که در قتل احتمالی خاشقجی دست داشته اند تأکید کرده است.

در همین چارچوب، "مجتهد" فعال توئیتری مشهور سعودی مدعی شده است ولیعهد عربستان هر کسی را که در قتل خاشقجی نقش داشته است و یا اطلاعی از این قضیه دارد ربوده و ناپدید می‌کند. مجهتد همچنین عدم حضور سه روزه سعود القحطانی مشاور دیوان پادشاهی سعودی را در صفحه توئیتر سوال برانگیز خوانده است!

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

دست درازی رئیس سابق فیفا به زن دروازه بان مشهور + عکس دردسر خرید نوزاد از باجناق به قیمت 30 میلیون تومان ! + عکس رسوایی اخلاقی بیل کلینتون در مرحله جدید! + عکس و جزییات قتل عام 1200 نفر بخاطر جام جهانی قطر! + جزییات تکاندهنده مرگ مرموز آقای بازیگر 2 زنه در آبادان +عکس جزئیات هولناک خودکشی گروهی در تهرانپارس دوربین مخفی صاحبخانه، برای رسوایی مرد مستاجر + عکس 2 ساعت جستجوی جسد زن ثروتمند مدفون شده در خانه ویلایی مرد تهرانی / سهیلا زنده بود ! + عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا شوهر تینا وقتی سلبریتی شد زنان دیگر را به او ترجیح داد! کشته شدن دانش آموز هرمزگانی با سقوط حلقه فرسوده بسکتبال سردبیر روزنامه جمجمه زنش را با چکش شکافت! + عکس این دستفروش نماینده مجلس شد +عکس این زنان زیبا فقط در برج معروف اجازه کار دارند ! + عکس ​​روستایی که قطب «فوتبال زنان» است +عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه قتل Murder روزنامه ترامپ Trump اخبار عربستان قتل تحریم روزنامه نگار منتقد عکس فیلم ایران روزنامه اینستاگرام تهران عراق زن قتل تروریست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۱۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح اولین مسجد چاپ سه‌بعدی جهان عربستان سعودی

اولین مسجد پرینت سه‌بعدی جهان با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی پیشرفته گوآنلی در جده عربستان سعودی ساخته شد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، عربستان سعودی در حال حاضر میزبان اولین مسجد پرینت سه‌بعدی جهان با مساحت پنج‌هزار و ۶۰۰ متر مربع است که در حومه الجوهره جده قرار دارد.

این پروژه از فناوری چاپ سه‌بعدی پیشرفته گوآنلی استفاده می‌کند و ساخت آن طی شش ماه به اتمام رسید. اهمیت ماهیت مسجد و رعایت جزئیات معماری در میراث فرهنگی معماری حجازی در این بنا تأکید شده است.

مسجد جدید با هدف ایجاد آرامش در میان نمازگزاران و در عین حال ادغام نور طبیعی در محیط، دارای مناره‌های متمایز است که نقطه عطفی در محله ایجاد می‌کند. افتتاح این مسجد، عربستان سعودی را به‌عنوان یک مرکز فناوری معرفی می‌کند و از جدول زمانی پیش‌بینی‌شده امارات متحده عربی برای تلاش‌های مشابه پیشی می‌گیرد.

پروژه‌های عربستان سعودی برای گذار فرهنگی

پادشاهی عربستان سعودی در حال گذار عظیمی است که هویت خود را در سطح جهانی بازتعریف می‌کند. به‌عنوان بخشی از چشم‌انداز ۲۰۳۰، این پادشاهی به سمت نوآوری در سراسر محیط ساخته‌شده با هدف احیای فرهنگ و تنوع بخشیدن به اقتصاد خود در حرکت است و در ژانویه از طرح‌های استادیوم شاهزاده محمد بن سلمان به‌عنوان یک مکان چند منظوره جدید برای کمک به طرح شهر قیدیه در نزدیکی ریاض عربستان سعودی رونمایی کرد. سال گذشته نیز ساخت‌وساز برج جده را پس از پنج سال وقفه از سر گرفت که قرار بود به بلندترین آسمان‌خراش جهان تبدیل شود و با ارتفاعی هزار متری، رکورد برج خلیفه امارات را بشکند.

در دیگر اخبار مربوط به فناوری چاپ سه‌بعدی، این سرزمین به‌تازگی فناوری‌ها و محصولات مختلفی را برای نوسازی بیشتر فرآیندهای ساخت‌وساز منتشر کرده است که از جمله یک یک چاپگر روباتیک برای تسهیل فرآیند ساخت‌وسازهای چند طبقه می‌شود. در دسامبر نیز اکتشافات گسترده‌ای از قابلیت‌های چاپ سه‌بعدی و پتانسیل گسترده آن از طریق تولید انواع اشکال و هندسه‌ها انجام گرفت. به این ترتیب این فناوری از دیوارهای عایق گرفته تا کاشی‌های پرینت سه‌بعدی، تأثیر گسترده‌ای بر آینده ساخت‌وساز ساختمان‌ها دارد.

چاپ سه‌بعدی مسجد در دبی

دبی نیز در می گذشته ابتکاری را برای ساخت اولین مسجد چاپ سه‌بعدی جهان معرفی کرد که به‌عنوان یک تکنیک جدید و پیچیده برای تکمیل موفقیت‌آمیز زیرساخت‌های مذهبی چاپ سه‌بعدی جهان، پتانسیلی برای آینده معماری و طراحی در این شهر را دارد. این پروژه که توجهات جهانی را به خود جلب کرده است، امکانات بی حد و حصر فناوری چاپ سه‌بعدی در ساخت‌وساز را به نمایش می‌گذارد. افتتاح مسجد جدید عربستان، این کشور را از جدول زمانی پیش‌بینی شده امارات متحده عربی برای تلاش مشابه جلوتر انداخته است.

کد خبر 736573

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری بزرگ عربستان در گردشگری
  • سرمایه‌گذاری بزرگ عربستان در گردشگری
  • هوش مصنوعی عربستان سعودی اظهارات متهمان را ترجمه می‌کند!
  • بررسی روابط ایران و عربستان پس از یک سال
  • عربستان به‌دنبال جذب توریست‌های چینی
  • بن سلمان، نخستین میهمان خارجی دولت جدید پاکستان
  • عربستان در بحبوحه نسل‌ کشی در غزه به تل‌آویو نفت ارسال کرده است
  • افتتاح اولین مسجد چاپ سه‌بعدی جهان در عربستان سعودی
  • افتتاح اولین مسجد چاپ سه‌بعدی جهان عربستان سعودی
  • محمد بن سلمان در حرم پیامبر اسلام (ص)