Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سنا اما جمهوری‌خواهان بعید است که کرسی‌های خود را از دست بدهند و به احتمال زیاد پیروز سنا خواهند بود. این پیش‌بینی البته با مقداری احتمال خطا به دست آمده است. بر این اساس همان‌گونه که ذکر شد، دموکرات‌ها برای مجلس نمایندگان و جمهوری‌خواهان برای سنا تلاش می‌کنند و این تلاش‌ها نیز به بار خواهد نشست. این برای نخستین بار است که کسی در سی‌ان‌ان دست به پیش‌بینی انتخابات می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این را به خاطر داشته باشید که این یک محصول علمی است، نه یک پیش‌بینی رسمی سی‌ان‌ان.

بنابر این پیش‌بینی، دموکرات‌ها از اقصی نقاط کشور خواهند توانست کرسی‌های بیشتری در مجلس نمایندگان به دست آورند. پیش‌بینی می‌شود بیشترین کرسی برای دموکرات‌ها از ناحیه شمال شرق رقم بخورد. پنسیلوانیا ممکن است در این پیش‌بینی به دموکرات‌ها روی خوش نشان دهد و در مناطق ۵، ۶، ۷ و ۱۷ بخت و اقبال به دموکرات‌ها روی آورده و از ۵ درصد بیشتر، از جمهوری‌خواهان در این مناطق پیشی گرفته‌اند.دموکرات‌ها همچنین از شانس بالایی برای پیروزی در میدوست برخوردارند. ابی فینکنائور در منطقه یک از بخت بالایی برای پیروزی در این منطقه برخوردار است. دموکرات‌ها همچنین در منطقه ۲ و ۳ کانزاس نیز شانس بیشتری برای پیروزی دارند. در منطقه جنوب نیز دموکرات‌ها از فرصت‌های بیشتری برای پیروزی برخوردار هستند. آنها با دو امتیاز اختلاف در مناطق ۷ و ۳۲ تگزاس از شانس پیروزی برخوردار هستند. آنها همچنین با فاصله اندکی در کنتاکی توانسته‌اند از جمهوری‌خواهان پیشی بگیرند. در منطقه ۲۷ فلوریدا نیز شانس دموکرات‌ها بالا است.

در نهایت در غرب آمریکا، دموکرات‌ها از وضعیت بسیار خوبی برخوردار هستند. تنها در کالیفرنیا، در مناطق ۱۰، ۲۵، ۳۹، ۴۵ و ۴۹ از شانس پیروزی بالایی برخوردار هستند. احتمال اینکه همه را با هم پیروز نشوند نیز در این تحقیق پیش‌بینی شده است، اما این پیش‌بینی در حال حاضر می‌گوید که شانس پیروزی دموکرات‌ها بالا است. البته ممکن است نتایج شگفت‌آور نیز به‌دست آید. زیرا به تجربه مشخص شده است که نتایج نظرسنجی‌های انتخابات مجلس نمایندگان از اعتبار بالایی برخوردار نیست و ممکن است در دقایق آخر نتایج دیگری به دست آید.  البته در سنا، نقشه‌ای متفاوت‌تر از مجلس نمایندگان دیده می‌شود. در حالی که در انتخابات نوامبر در مجلس نمایندگان جنگ برای ۴۳۵ کرسی است، در سنا از ۱۰۰ کرسی، تنها ۳۵ کرسی وجود دارد که باید در آنها انتخابات برگزار شود. از این ۳۵ کرسی دموکرات‌ها ۲۶ کرسی را در اختیار دارند و برای پیروزی نیاز به دو کرسی بیشتر دارند.

در منطقه آریزونا، دموکرات‌ها با یک امتیاز اختلاف پیش هستند. این ایالتی است که قرار است پس از پایان دوره، جف فلیک بازنشسته شود. در نوادا نیز جنگ بین جک روزن از دموکرات‌ها و سناتور دین هلر بسیار نزدیک است. دموکرات‌ها تنها در این دو ایالت است که تا حدودی رقابت نزدیک دارند. در باقی ایالت‌ها اما دموکرات‌ها تا پیروزی فاصله بعیدی دارند.مشکل بزرگ برای دموکرات‌ها این است که حتی اگر در این دو کرسی پیروز میدان شوند، پیش‌بینی می‌شود در داکوتای شمالی بازنده باشند. سناتور هیدی هیث کامپ که دموکرات است، در بیشتر نظرسنجی‌های این ایالت بازنده بوده است.حتی با پیروزی در آریزونا و نوادا، دموکرات‌ها با شکست در داکوتای شمالی، باز هم اکثریت را به دست نخواهند آورد. آنها باید در تنسی و تگزاس نیز پیروز میدان باشند که از کمترین شانس در این زمینه برخوردارند. این تحقیق نشان می‌دهد که مسیر پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات سنا، بسیار هموارتر از دموکرات‌ها است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۱۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه به صورت تمام الکترونیک

به گزارش خبرگزاری مهر، علی شعبانی اظهار کرد: در دور نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲، تکلیف پنج حوزه انتخابیه استان و یک کرسی از سه کرسی حوزه انتخابیه مرکز استان روشن شد.

وی افزود: برای مشخص شدن نمایندگان ۲ کرسی دیگر نمایندگی مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسامی رقابت ۴ نامزد به دور دوم کشیده شد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه تصریح کرد: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه، انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: آموزش‌های لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیک در دور دوم به مردم و عوامل اجرایی از طریق رسانه ملی و فضای مجازی و در جمع‌های حقیقی ارائه می‌شود.

شعبانی خاطرنشان کرد: انتخابات دور دوم دوازدهمین مجلس شورای اسلامی روز جمعه، بیست‌ویکم اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

کد خبر 6082515

دیگر خبرها

  • برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه به صورت تمام الکترونیک
  • حمایت دموکرات‌ها برای تصویب کمک‌های آمریکا به اوکراین و اسرائیل
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • رأی‌گیری مجلس نمایندگان آمریکا در مورد کمک‌های جدید به اوکراین و رژیم صهیونیستی
  • نمایندگان کنگره آمریکا: اسرائیل با سلاح‌های آمریکایی قوانین را نقض می‌کند
  • بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس: هرگونه خطای رژیم جعلی اسرائیل بدون پاسخ باقی نخواهد ماند
  • هند؛ پرجمعیت‌ ترین کشور دنیا در آستانه برگزاری طولانی‌ ترین انتخابات
  • بایدن در مخصمه؛ تشدید نارضایتی‌ها در پی حمایت از اسرائیل
  • زلنسکی: بدون کمک آمریکا، شانس پیروزی نداریم
  • اعلام از سرگیری فعالیت بازرسان آژانس در ایران/ تصویب اقدامات ضد ایرانی بیشتر از سوی مجلس نمایندگان آمریکا/ تشدید تنش میان فرانسه و جمهوری آذربایجان با فراخوان سفیر