Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در جلسه کمیته مشارکت های مردمی اربعین استان با بیان این مطلب گفت: علاوه بر همه ی تمهیداتی که در رابطه با ابعاد مختلف مذهبی، سیاسی و اجتماعی کنگره عظیم اربعین اندیشیده شده و تلاش برای میزبانی خوب از زوار اربعین حسینی باید زمینه را برای استفاده اقتصادی مردم استان مهیا نماییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: با ایجاد نمایشگاه های در مسیرهای مختلف از تولیدات استان اعم از صنایع دستی و دیگر تولیداتی که مورد نیاز زوار اربعین است می شود هم از تولیدات ملی حمایت کرد و هم با معرفی محصولات استان زمینه را برای بهره مندی مردم مهیا ساخت.

سلیمانی دشتکی با اشاره به این که از ابتدای سال تاکنون بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر از مرز مهران تردد داشته اند افزود : در چند روز گذشته رئیس جمهور برای رفاه حال زوار عتبات عالیات به درخواست بانک مرکزی ویزای عراق را با 35 درصد تخفیف اعلام نموده است.

استاندار ایلام بر مردمی شدن اربعین و پذیرایی از زوار تأکید کرد و ادامه داد: دولت به دنبال ایجاد زیرساخت ها و امنیت و سلامت زوار خواهد بود و پذیرایی از زوار و ایجاد موکب ها را به خود مردم واگذار کرده است.

وی سپس با اشاره به پیشرفت های خوبی که در یک سال اخیر در بحث زیرساختهای اربعین در استان صورت گرفته، اظهار کرد:ایجاد 400 کیلومتر فیبر نوری در یک سال اخیر، اجرای 102 کیلومتر راه جدید که 58 کیلومتر راه اصلی و 44 کیلومتر بزرگراه، 50 کیلومتر راه مرزی، 12 کیلومتر کنارگذر غربی مهران، 11 کیلومتر روشنایی راه ها، 10 کیلومتر انسداد مرزی به همراه اصلاح نقاط حادثه خیز جاده ایلام، ملکشاهی و مهران از اقدامات زیرساختی اربعین ظرف یکسال گذشته است.

وی با اشاره به اختصاص بیش از 35 میلیارد تومان اعتبار برای راه اندازی مرز های چیلات و چنگوله یادآورشد: زیرساخت های این مرزها از قبیل آب، برق ، فیبرنوری و راه های دسترسی برای بازگشایی و استفاده جهت مبادلات تجاری در ایام اربعین در نظر گرفته شده است.

استاندار ایلام با اشاره به جانمایی مجموعه ی صلواتی و موکبی در نقاط مختلف مسیرهای منتهی به مرز مهران بیان کرد: برای یکپارچه کردن پذیرایی و پخت غذا چندین مجتمع در مسیرهای منتهی به مهران و پایانه مرزی پیش بینی کرده ایم که در هر کدام از این مجموعه ها تا 10 موکب برپا می شود و آماده پذیرایی از زوار اربعین خواهد بود.

وی در پایان با تأکید بر حضور موکب ها تا یک هفته بعد از اربعین اضافه کرد: برای پذیرایی و اسکان زواری که تمایل به استفاده از هتل ها و اقامتگاههای خصوصی دارند اولویت با بخش خصوصی است.

انتهای پیام/ د

صحبت های استاندار ایلام در جلسه کمیته مشارکت های مردمی اربعین استان 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۱۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات احداث باند دوم محور اهواز خرمشهر

تین نیوز

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از آغاز عملیات احداث باند دوم محور اهواز خرمشهر در ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزرات راه و شهرسازی، رحمان بهرامی با اشاره به اینکه ساخت راههای اصلی و شریانی استان یکی از وظایف اداره کل راه و شهرسازی است، اظهار کرد: محور اهواز خرمشهر به دلیل تردد زوار اربعین، کاروان های راهیان نور و همچنین ترانزیت کالا به کشور عراق از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

بهرامی عنوان کرد: در ابتدای سال جاری باند دوم این محور به طول ۲۵ کیلومتر از اهواز به خرمشهر در حال احداث می باشد، که ۴ کیلومتر اول این محور تا اربعین ۱۴۰۳ به بهره برداری رسیده و زیر بار ترافیک می رود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین باند دوم این محور به طول ۲۵ کیلومتر از خرمشهر به اهواز نیز در دست اقدام است که انتظار می رود ۹ کیلومتر آن تا اربعین ۱۴۰۳ زیر بار ترافیک برود.

بهرامی در ادامه گفت: طول جاده اهواز به خرمشهر حدود ۱۰۴ کیلومتر است که ۵۰ کیلومتر از آن در دست اجرا است؛ اجرای این طرح قدم مثبتی برای تردد زوار اربعین حسینی، کاروان های راهیان نور و کارکنان کشت و صنعت های نیشکر موجود در منطقه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • ایلام استانی راهبردی در کشور شناخته می شود
  • ۳.۵ درصد از رشد اقتصادی ایلام مربوط به بهره وری است
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • ۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود
  • احداث ۱۰ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران
  • هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین
  • آغاز عملیات احداث باند دوم محور اهواز خرمشهر