Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سمنان‌-‌‌‌ ايرنا- مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري استان سمنان گفت: چهار بند زيرزميني با بيش از 18 ميليارد ريال در نيمسال اول 97 در استان احداث شد.

علينقي حيدريان روز يکشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: بندهاي زير زميني تضمين کننده حيات کوير است و از سويي، گزينه اي بسيار مهم و مناسب براي جلوگيري از تبخير آب در پشت بندها در مناطق خشک و کويري استان سمنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه استان سمنان در طراحي و احداث بندهاي زيرزميني از پيشگامان کشور است، بيان کرد: در شش ماهه امسال 18 ميليارد و 130 ميليون ريال براي احداث چهار بند خاکي در اين استان اعتبار صرف شده است.
وي ادامه داد: در صورت تخصيص اعتبار تا پايان سال تعدادي ديگري از اين دست طرح ها احداث خواهد شد.
به گفته حيدريان، از چهار بند خاکي احداث شده در سال 97 سه بند خاکي در شهرستان دامغان و يک بند خاکي در شهرستان گرمسار است.
مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري استان سمنان ادامه داد: بند زير زميني کوه زر در روستاي کوه زر دامغان يکي از طرح هاي اجرا شده به وسيله اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري استان سمنان است.
وي خاطر نشان کرد: اين سد زيرزميني با حجم مخزن ذخيره آب به ميزان 31 هزار و 900متر مکعب در حالت اشباع احداث شده و موجب جلوگيري از هدر رفت منابع آبي به ميزان پنج ليتر بر ثانيه مي شود.
حيدريان تصريح کرد: بند زيرزميني توچاهي با حجم مخزن 20 هزارمترمکعب و بند زيرزميني تويه‌دروار با حجم مخزن 10 هزار و 800 متر مکعب از ديگر بندهاي احداث شده در دامغان است.
وي گفت: احداث بند زير زميني بهورد در شهرستان گرمسار نيز با خاکبرداري به عمق 6 هزار و 500 متر مکعب از ديگر طرح هاي اجرا شده به وسيله اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري استان سمنان است.
مدير کل منابع طبيعي و آبخيزداري استان سمنان اظهار داشت: سال 96 هفت بند خاکي با صرف 6 هزار و 600 ميليون ريال اعتبار در استان ساخته شد.
به گزارش ايرنا، به دليل کاهش بارش باران در سال گذشته و نيمه نخست امسال، منابع زيرزميني و سطحي استان تا 40 درصد کاهش يافته است و اکنون در استان سمنان کم آبي مشهود بوده و در کنار احداث بندهاي زير زميني و اقدامات کوتاه مدت، انتقال آب خزر به اين استان به عنوان يک مطالبه عمومي مطرح است.
7342/6103
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۲۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند

ایسنا/خراسان رضوی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چناران از انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در شهرستان گلبهار خبر داد.

حمید رضا شرف خانی امروز، ۸ اردیبهشت در گفت و گو با ایسنا بیان کرد: با رصد و پایش عوامل یگان حفاظت و با دستور قاطع دادستان شهرستان گلبهار در همکاری با عوامل انتظامی کلانتری گلمکان، یک باب کوره غیر مجاز تهیه زغال و بیش از ۱۵ تن مقطوعات چوبی از گونه‌های ممنوعه گز و تاغ که به شکل ماهرانه‌ای از شهرستان‌های جنوبی استان قطع و به گلبهار حمل می‌شد شناسایی و توقیف شد.

وی خاطرنشان کرد: کارگاه غیرمجاز احداث شده در یکی از روستاهای تابعه شهر گلمکان شهرستان گلبهار پس از شناسایی و اطمینان از وجود محموله قاچاق با دستور قضایی دادستان گلبهار توسط ضابطین بازگشایی و میزان ۱۵ تن مقطوعات چوبی جنگلی و یک باب کوره غیر مجاز توقیف شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چناران بیان کرد: در همین رابطه چهار نفر از اتباع بیگانه مرتبط با این باند بازداشت و تحویل عوامل انتظامی گردیدند. 

شرف خوانی اظهار کرد: گونه جنگلی گز و تاغ با هدف تثبیت شن و جلوگیری از گسترش بیابان و تهدید سکونتگاه‌های شهری و روستایی در قالب پروژه‌های بیولوژیک بیابان‌زدایی با صرف هزینه‌های سنگین و تلاش‌های شبانه‌روزی در مناطق کویری خراسان رضوی توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کشت و نگهداری می‌گردد که با بی‌رحمی تمام و برای انتفاع غیر شرعی و غیر مجاز توسط افراد و باندهای قاچاق چوب آلات مورد تجاوز و قطع قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • ۵۹ میلیارد تومان برای طرح های آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • ۵۹ میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟