Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@23:03:24 GMT

ثبت رکورد‌های جدید در فولاد آلیاژی ایران

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۵۲۱۶۴

ثبت رکورد‌های جدید در فولاد آلیاژی ایران

چایچی همچنین اعلام کرد: علاوه بر رکوردهای ماهانه، چند رکورد روزانه نیز در این دو ماه به جای گذاشته شد که از جمله می‌توان به ثبت رکورد روزانه در فولادسازی با دستیابی به عدد بیش از ۲۲۰۰ تن و همچنین ثبت رکورد روزانه در نورد سبک با دستیابی به عدد بالاتر از ۱۱۰۰ تن وهمچنین ثبت رکورد روزانه تناژی در فروش و حمل با دستیابی به عدد افزون بر ۳۳۰۰ تن اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: علاوه بر موفقیت‌ها در بخش فروش و تولید، تامین مواد اولیه اصلی نظیر قراضه و آهن اسفنجی نیز بهینه شد و توانستیم به حد تحمل مطلوبی دست یابیم.مدیر عامل شرکت فولاد آلیاژی ایران تاکید کرد: در حوزه IT نیز با بهره‌گیری از متخصصان داخلی و خارجی در حال توسعه سیستم‌های داخلی و موضوعات ارتباطی با تامین‌کنندگان و مشتریان هستیم.

ارتقای تکنولوژی فولاد زنگ نزن

چایچی همچنین از ارتقای تکنولوژی تولید فولاد زنگ نزن به روش صد در صد قراضه ویژه خبر داد و گفت: با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین به تولید فولادهای زنگ‌نزن خاص دست پیدا کردیم که عموما در صنایع پتروشیمی، نفت، گاز، صنایع پزشکی، غذایی و... کاربرد دارد.مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران در ادامه به موفقیت‌های دیگر این بنگاه بزرگ اقتصادی اشاره کرد و افزود: در بخش توسعه محصول نیز موفق به تولید چند سایز جدید تسمه مورد نیاز صنایع فنرسازی، قالب‌سازی و صنایع عمومی شدیم.وی همچنین تولید و فروش فولادهای آلیاژی و خاص را در اولویت فعالیت‌های خود برشمرد و گفت: توجه به تولید فولاد آلیاژی در اولویت برنامه‌های شرکت است و مطمئنا در سال جاری تولید فولاد‌های ساختمانی عملا در حد صفر خواهد بود.

چایچی از محقق شدن برنامه فروش و همچنین توسعه مشتریان جدید در سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به بازاریابی‌های صورت گرفته علاوه بر مشتریانی که در حوزه نفت و پتروشیمی، خودروسازی، ماشین‌سازی صنایع ریلی و ابزارسازی داریم، موفق شدیم تا توافق‌های خوبی با صنایع مفتولی و معدنی داشته باشیم و بخشی از محصولات خود را در اختیار این دسته از صنایع نیز قرار دهیم تا امکان جوابگویی به بخش قابل توجهی از نیاز فولادی پیچ و مهره‌سازان، الکترودسازان، فنرسازان و... فراهم شود.وی تاکید کرد: سالانه به‌طور متوسط ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تن مفتول و کلاف آلیاژی به کشور وارد می‌شد که با انجام تولید مستقیم و مشارکتی، اکنون بیشتر نیاز این صنایع مفتولی از داخل تامین می‌شود.

چایچی درخصوص برنامه‌های فروش و تولید فولاد آلیاژی ایران گفت: فروش ۴۴۰ هزار تن محصول فولادی در دستور کار می‌باشد که مستلزم تولید ۴۹۰ -۴۸۰ هزار تن مذاب فولاد است.در ۶ماه نخست امسال ۲۰۵ هزار تن محصول به فروش رسیده و بیش از ۹۳ درصد برنامه تناژی و بالغ بر ۱۱۷ درصد برنامه ارزشی محقق شده است و با برنامه‌های در دست اجرا و تنوع تولید گرید‌ها تا پایان سال فراتر از برنامه را محقق خواهیم کرد.وی همچنین در مورد برنامه‌های صادرات فولاد آلیاژی گفت: در ۶ ماه نخست امسال، بالغ بر ۳۶ هزار تن انواع فولاد به اتحادیه اروپا، ترکیه و کشورهای منطقه صادر شده است که البته به دلیل تشدید تحریم‌ها در موارد بانکی و حمل و نقل، مانند سایر شرکت‌ها مشکلاتی وجود دارد که در حال رایزنی برای حل آن هستیم.

نیاز به عزم جدی برای تامین الکترود

 مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران یکی از چالش‌های بزرگ شرکت‌های فولادی دارنده کوره‌های قوس الکتریکی در زمان تحریم را تامین مستمر الکترود گرافیتی دانست و گفت: الکترود به‌عنوان یک کالای کاملا حیاتی و استراتژیک است که در جهت حفظ توان تولید فولادسازان کشور نیاز است تا یک عزم جدی از سمت نهادهای مرتبط دولتی برای رفع این نیاز مشترک،وجود داشته باشد.

وی اظهار امیدواری کرد این نیاز مهم در وزارت صمت، همچنین انجمن تولید‌کنندگان فولاد وسایر مبادی ذی‌ربط با نگاه کاملا‌ حیاتی و همه‌جانبه مورد پیگیری قرار گیرد.چایچی همچنین افزود: در شرایط حساس کنونی، توجه ویژه به بحث تسهیل در ثبت سفارش و همچنین ترخیص مواد اولیه و اقلام حیاتی وارداتی خط تولید فولادسازان توسط متولیان وزارت صمت و نیز گمرکبسیار حائز اهمیت است، تا ناخواسته شاهد ایجاد مشکل در فرآیند تولید شرکت‌های فولادی نباشیم.نامبرده با اشاره به افزایش ۵/ ۲ برابری ارزش سهام شرکت فولاد آلیاژی ایران طی دو ماه اخیر گفت: با اقدامات عملیاتی و اجرای پروژه‌های بهبود مستمر، قیمت تمام شده را تعدیل کردیم و از طرف دیگر با بهینه کردن ترکیب فروش در مجموع شرایط سود را بهبود بخشیدیم.

مدیر عامل شرکت فولاد آلیاژی ایران در پایان ضمن اشاره به کیفیت بهینه محصولات این سازمان و برابری آن با محصولات شرکت‌های اروپایی افزود: این شرکت همواره با عزم جدی و راسخ در جهت بهبود کیفیت محصولات خود به‌صورت مستمر تلاش کرده تا برند خود را در عرصه بین‌المللی تثبیت کند. چایچی ثبت رکوردهای متعدد در حوزه تولید و فروش را حاصل همدلی و همکاری تمام کارکنان این مجموعه دانست و گفت: اعتماد همکاران به اینجانب و دلگرمی آنان به مجموعه با توجه به این موضوع که پس از سال‌ها  فردی از بین آنها با طی مراحل کاری به مدیر عاملی رسیده از یکسو و آشنایی با برخی نقاط ضعف و قوت مجموعه و شناخت از افراد از سویی دیگر سبب رسیدن به این موفقیت‌ها شده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۲۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوجی: در رشد تولید نفت و گاز رکورد خواهیم زد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: سال ۱۴۰۲ سرمایه‌گذاری خوبی در بخش‌های بالادست و پایین دست انجام دادیم و پروژه‌های نیمه‌تمام را که ۲۸ میلیارد دلار بود را به اتمام رساندیم.

بیشتر بخوانید: اوجی: کارت سوخت جایگاه‌ها حالت اضطرار دارد

وی افزود: سال گذشته رشد تولید نفت و گاز بالای ۲۰ درصد بود و فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی هم رشد تولید داشتند. برنامه‌ریزی کردیم، هم برای سرمایه‌گذاری جدید و هم پروژه‌های نیمه‌تمام باقیمانده تا در سال ۱۴۰۳ جهش خوبی در رشد تولید داشته باشیم.

وزیر نفت تاکید کرد: امسال هم تلاش می‌کنیم حتی بالاتر از ۲۰ درصد سال گذشته رکورد بزنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227485 برچسب‌ها نفت

دیگر خبرها

  • فتح قله‌های نفتی/ صادرات نفت ایران رکورد شش سال اخیر را شکست
  • کشف ۵۲۳ میلیارد ریال لوازم یدکی احتکاری از انباری غیر مجاز در اصفهان
  • وضعیت شاخص تولید و فروش شرکت‌های صنعتی بورسی
  • دور زدن تحریم با زدن رکورد ۶ ساله فروش نفت
  • برگزاری یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت فولادکشور در دانشگاه تهران
  • ثبت بالاترین میزان تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲
  • تاکید مدیر کل هنر‌های تجسمی وزارت ارشاد بر رونق اقتصاد هنر
  • اوجی: در رشد تولید نفت و گاز رکورد خواهیم زد
  • امسال در رشد تولید نفت و گاز رکورد می‌زنیم
  • تولید فولاد ایران از مرز ۳۲ میلیون تن عبور کرد