Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-07@22:01:46 GMT

با CFT همه چیز گل و بلبل خواهد شد؟

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۵۲۲۲۴

سیاست > مجلس - ایلنا نوشت: یک نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:‌ فکر نکنیم با تصویب CFT همه چیز گل و بلبل خواهد شد. لوایح چهارگانه موجب باز شدن فضاهای دیپلماسی تجاری می‌شود.

قاسم میرزایی‌نیکو درباره تصویب CFT و تاثیر آن روی شرایط اقتصادی و معیشتی کشور گفت: معتقدم تصویب این لوایح برای مسائل اقتصادی و باز شدن فضاهای دیپلماسی تجاری کاملا مثبت و تاثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم دماوند در پاسخ به سوالی مبنی بر این که عده‌ای معتقد هستند حتی علیرغم تصویب این لوایح با شروع موج جدید تحریم‌ها در انتهای آبان قیمت ارز که کاهش پیدا کرده است به یکباره افزایش پیدا می‌کند آیا این گمانه‌زنی‌ها درست است یا خیر، عنوان کرد: این معاهده بین‌المللی است، FATF چهار لایحه زیر مجموعه دارد که با یکدیگر کارکرد پیدا می‌کند.

میرزایی‌نیکو تشریح کرد: هنگامی که در لیست سیاه قرار بگیریم همین کار قانونی را هم نمی‌توانیم انجام دهیم، احساس مخالفان لایحه این بود ما با تصویب آن به اشخاص و یا شرکت‌هایی که پول می‌دهیم، نمی‌توانیم یک ریال هم بدهیم! به نظر من در پی این لایحه فضای بسیار خوبی برای مسائل اقتصادی رقم می‌خورد .

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این که با تصویب CFT جامعه انتظار دارد که مشکلات ارزی و سایر مشکلات معیشتی حل شود، عنوان کرد: نباید توقع داشته باشیم تاثیری آنی در بازار ارز و سایر مسائل اقتصادی داشته باشد زیرا مشکلات ما فقط اقتصادی و بالا رفتن ارز نیست. این‌که فکر کنیم همه چیز گل و بلبل خواهد شد چنین چیزی اتفاق نخواهد افتاد آن هم به دلیل مشکلات اساسی دیگری که داریم؛ طبیعتا تا وقتی معظلاتی وجود دارد نمی‌توانیم برخی مشکلات را حل کنیم.

214214

کلید واژه‌ها : اف ای تی اف FATF - مجلس دهم - تحریم اقتصادی -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اف ای تی اف FATF مجلس دهم تحریم اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۲۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، محمد هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با ایرنا درباره اهمیت حضور مردم در دور دوم انتخاب مجلس گفت: مجلس دو وظیفه مهم دارد یکی قانونگذاری و دیگری نظارت بر اجرای قانون است.

وی افزود: اکنون بسیاری از مشکلاتی که در کشور بخصوص در حوزه فساد به وجود می‌آید به دلیل عدم نظارت بر اجرای قانون است چراکه اگر نظارتی وجود داشت اینقدر فساد نبود. مشکلات کوچک و بزرگی که در حال حاضر در کشور وجود دارد اگر نیاز به قانون مناسب دارند، این قوانین باید تصویب شوند.

این فعال سیاسی نقش مجلس در اداره کشور را نقش بسیار بزرگ و بااهمیتی توصیف و خاطرنشان کرد: از این جهت اگر نمایندگان مجلس کسانی باشند که دانش و تعهد و نظارت بر اجرا داشته و کارآمد باشند و قوانین خوب تصویب کنند وضعیت کشور و مردم بهتر از این خواهد بود.

هاشمی ادامه داد: بنابراین به لحاظ تحلیلی بسیار مهم است که مردم با توجه به شرایطی که دارند نمایندگانی را انتخاب کنند که آنها را به‌ خوبی می‌شناسند و مطمئن هستند که در جهت رسیدگی به حل مشکلات مردم حرکت می‌کنند، قوانین مناسب تصویب و بر آن قوانین نظارت می‌کنند.

وی تصریح کرد: مشارکت و حضور پرشور مردم ‍پای صندوق‌های رای از این جهت مهم است که مجلسی روی کار بیاید که هم دغدغه و شرایط مردم را مدنظر قرار دهد و هم برای رفع گرفتارهای‌ مردم تلاش کند و از طرفی نظارت بر اجرای قوانین هم داشته باشد.

گفتنی است، دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمعه ۲۱ اردیبهشت در ۲۲ حوزه با رقابت برای ۴۵ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • حق داشتن نماینده حقوقی برای تمام شرکت‌ها به رسمیت شناخته شد
  • حسینی: مجلس نظام ارزی را بازبینی می‌کند
  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • ترکیب جمعیتی از چالش های البرز است/ تردد نیروی کار استان به تهران
  • مهم‌ترین اولویت مجلس آینده از نگاه لاهوتی
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • تصویب قانون رفع تحریم‌های ظالمانه از کارهای مهم مجلس است
  • مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند