Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴  پیش از این فراکسیون امید از جذب نمایندگان مستقل به این فراکسیون خبر داده بود. نتایج انتخابات هیئت رئیسه مجلس هم این گمانه را تقویت کرد که تعداد قابل توجهی از نمایندگان مستقل به فراکسیون امید پیوسته‌اند. اما در مقابل نمایندگان امیدی هم بودند که در تداوم فعالیت خود در مجلس، از فراکسیون امید دورتر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله هشت نماینده‌ای که هنگام رای به لوایح مربوط به FATF، در میان مخالفان پیوستن ایران به این کنوانسیون قرار گرفتند و در این مورد همسو با حجت الاسلام احمد علم الهدی عمل کردند:

اصغر سلیمی از سمیرم یکی از این افراد است. در شهر سمیرم اصلاح‌طلبان با وجود بستر مناسب، در دور اول نامزدی معرفی نکردند اما در دور دوم از اصغر سلیمی حمایت کردند. او سابقه عضویت در شورای شهر سمیرم را هم دارد. با این حال سلیمی همیشه فاصله خود را با اصلاح‌طلبان مجلس حفظ کرده است. سلیمی چند ماه قبل هم تلاش کرده بود انتخابات شوراها زیر نظر شورای نگهبان برگزار شود.

نبی هزار جریبی یکی دیگر از افراد با مواضع ژله‌ای است. او هم از استان اصلاح‌طلب خیز گلستان وارد مجلس شده است. پدر او از نمایندگان مجلس ششم بود که در سانحه سقوط هلی کوپتر از دنیا رفت. او به خاطر مواضع خاصی که داشت در دور اول در فهرست انتخاباتی اصلاح‌طلبان قرار نگرفت اما رای بالایی به دست آورد. او دور دوم در فهرست امید قرار گرفت و محمدرضا عارف هم برای حمایت از او به گرگان سفر کرد و با حمایت قاطع اصلاح طلبان، به خانه ملت رفت.

روح الله بابایی، اصلاح‌طلب‌ترین چهره این فهرست است. او از نزدیکان قدرت الله علیخانی است و بعد از رد صلاحیت علیخانی، با همرامی او وارد انتخابات قزوین شد و از همان روز اول هم در فهرست اصلاح طلبان قرار داشت. با وجود اینکه علیخانی، منتقد رفتار مجلس ششم بود اما در سیاست خارجی عموما همسو با مرحوم هاشمی و حسن روحانی بوده است.

محمدرضا صباغیان نماینده بافق نیز در دور اول در فهرست اصلاح‌طلبان نبود اما دور دوم قرار گرفتنن اسم او در کنار اسم سیدمحمد خاتمی کمک کرد تا وارد خانه ملت شود. او پیش از این هم مواضع زیادی را بر خلاف مواضع اصلاح طلبان مطرح کرده بود و زیاد به حضور در جلسات فراکسیون امید، روی خوش نشان نمی‌داد.

حمید کاظمی در انتخابات پلدختر استان لرستان، با اینکه در لیست امید قرار نداشت اما در شعارها و برنامه‌های خود، اصرار داشت که از دولت حمایت کند و با شعار اعتدال وارد انتخابات شده است. اسم او هم در میان مخالفان تصویب لوایح دولتی مبارزه با پولشویی دیده می‌شود.

علی گلمرادی چهره دیگری است که در دور دوم انتخابات، به صورت غیر رسمی مورد حمایت بعضی از گروه‌های اصلاح طلب بود. او شهردار سابق بندر امام خمينی و بندر ماهشهر بود اما در دور دوم انتخابات، در رقابت با حبیب آغاجری (جبهه پایداری) مورد حمایت شدید جریان اصلاح‌طلب قرار گرفت. او ارتباط نزدیکی با فراکسیون مستقلان دارد.

حسن سلیمانی هم که از نمایندگان اصولگرای مجلس ششم بود، در مجلس دهم مورد حمایت برخی طیف ها، به خصوصحزب اعتدال و توسعه قرار گرفت و وارد مجلس شد. او سابقه چند دوره نمایندگی مردم کنگاور را در مجلس دارد. 

شهاب نادری هم دیگر نماینده کرمانشاه بود که در انتخابات زیاد از نام روحانی و شعارهای اصلاح طلبانه صحبت می‌کرد اما بعد از انتخابات ارتباط نزدیکی با فراکسیون امید نداشت و سعی کرد چهره یک نماینده اصولگرا را به خود بگیرد.

 

 

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۲۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات دور دوم مجلس ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود/ برگزاری انتخابات الکترونیک در ۸ حوزه

به گزارش«نماینده» احمد وحیدی وزیر کشور امروز چهارشنبه (8 فروردین ماه) در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران، گفت: انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و برنامه‌ وزارت کشور این است که در ۸ حوزه انتخابات به صورت تمام الکترونیک برگزار شود و در حوزه هایی که تک نماینده است، انتخابات به شکل غیر الکترونیک خواهد بود.

این عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به اینکه کم بودن مبلغ جرایم رانندگی باعث شده که بازدارندگی نداشته باشد، اضافه کرد: اساس جلوگیری از تخلفات رانندگی را فرهنگ سازی و توجه مردم به ضوابط رانندگی می‌دانیم ولی عده ای با عدم رعایت قوانین، برای خود و دیگران مشکل ایجاد می کنند.

دیگر خبرها

  • با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم
  • دادستان کل کشور: با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم
  • همنشینی اصلاح طلبان و اصولگرایان نامدار زیر سقف الار مجلل | تصویر
  • انتخابات دور دوم مجلس ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود/ برگزاری انتخابات الکترونیک در ۸ حوزه
  • انتخابات دور دوم مجلس در ۲۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد
  • همنشینی اصلاح طلبان و اصولگرایان زیر یک سقف /کواکبیان: صلح امام حسن یعنی درحکومت نباید، نظر اکثریت مردم نادیده گرفته شود
  • شریعتی: پایگاه رأی قالیباف در انتخابات شرکت نکرد/ اگر شورای نگهبان و رئیسی بیعت کنند، اصول‌گرایان هم در انتخابات بعدی رای نمی دهند
  • پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی جوابیه داد
  • دعوا‌ها علنی می‌شود / اصلاح‌طلبان نقش لولو را بازی نکردند / اصولگرایان جوان می‌خواهند پدرخوانده‌ها را کنار بگذارند / مزاحم نظام می‌شوند
  • چکش‌کاری قوانین انتخاباتی/ اصلاح قانون انتخابات شوراها چه شد؟