Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@01:20:51 GMT

مهم‌ترین انتظار ایران از اتحادیه اروپا چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۵۲۶۶۲

مسعود گودرزی  با بیان اینکه تصویب لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی مبارزه با تأمین مالی تروریسم (CFT) روابط بانکی و کارگزاری با بانک های بین المللی را بهبود می دهد، گفت: از این رو انتظار می رود کشورهای اروپایی در روابط خود با ایران به خصوص تسهیل روابط بانکی تجدید نظر کنند.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخواست اروپا مبنی بر بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در تهران اظهار داشت: بازگشایی دفتر این اتحادیه یکی از راه های کمک به ارتقای روابط و بهبود آن و کاهش تأثیر تحریم‌ها بر ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در ایران باعث ارتقای روابط می‌شود

وی ادامه داد: اروپایی ها در زمینه تسهیل روابط با ایران بیانیه ای حاضر کرده اند و در جلسه مشترکی که سفرای کشورهای اروپایی با ایران داشتند وضعیت مناسبات مورد بررسی قرار گرفت و روند آن مثبت ارزیابی شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه اگر فرضیات جمهوری اسلامی برای احتمال جاسوسی در دفتر اتحادیه اروپا برطرف شود، بازگشایی دفتر این اتحادیه در ایران مشکلی نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: سفارتخانه ها جزء ملزومات یک حکومت است اما دفتر اتحادیه ضرورت بین المللی ندارد با این حال به علت درخواست اروپایی ها این موضوع می تواند در دولت مورد بررسی قرار گیرد.

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: لایحه جمهوری اسلامی ایران کشورهای اروپایی ایران مجلس شورای اسلامی اتحادیه اروپا کمیسیون امنیت ملی شورای اسلامی جمهوری اسلامی جاسوسی دولت اتحادیه اروپا ایران تروریسم کمیسیون امنیت ملی مجلس نماینده مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۲۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایت‌کار اسرائیل پیروی کند

وزیر خارجه کشورمان گفت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایت‌کار اسرائیل پیروی کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین امیرعبداللهیان در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: مایه تأسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است. اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست. اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

کد خبر 747118

دیگر خبرها

  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • بی‌میلی اروپایی‌ها برای کمک بیشتر به اوکراین
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایت‌کار اسرائیل پیروی کند
  • درخواست خصمانه بروکسل علیه تهران
  • اتحادیه اروپا درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد
  • رویترز: اتحادیه اروپا امروز درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد
  • درخواست ۸۷۰ دانشگاه اروپایی برای افزایش بودجه تحقیق و توسعه
  • رویترز : اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد