Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کميسيون امور اروپايي سناي فرانسه، گزارش کاملي درباره فراسرزميني بودن تحريم‌هاي آمريکا و تاثير آن بر ديپلماسي و اقتصاد اروپا و راه‌هاي مقابله با آن تهيه کرده است.
به گزارش روز يکشنبه پارس‌تودي؛ در گزارش کميسيون امور اروپايي سناي فرانسه آمده است، تاثير فراسرزميني تحريم‌هاي اقتصادي و تجاري ديکته شده از سوي آمريکا در طول سال‌ها، چالشي دوگانه براي استقلال ديپلماتيک و اقتصادي اتحاديه‌اروپا و کشورهاي عضو اين اتحاديه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين گزارش تصريح شده است: اثر فراسرزميني تحريم‌ها در واقع ويژگي منحصربه‌فرد تحريم‌هاي آمريکايي است که از سال 1996 و درپي تصويب قانون هلمز، برتون و آماتو عليه مبادلات تجاري با کوبا، ليبي و ايران آغاز شده است.
گزارش کنوني سناي فرانسه درباره فراسرزميني بودن تحريم‌هاي آمريکا پس از تصميم اين کشور براي اعمال تحريم‌هاي اقتصادي و تجاري ثانويه ضد ايران و همچنين تصميم خروج يک‌جانبه از توافق هسته‌اي ايران در ژوئيه سال 2500، متمرکز شده است.
در گزارش کميسيون امور اروپايي سناي فرانسه تاکيد شده است: فراسرزميني بودن تحريم‌هاي آمريکا از دو جنبه براي اروپا راهبردي محسوب مي‌شود؛ از يک‌سو براي حاکميت اقتصادي و تجاري اروپا و از سوي ديگر، چالشي براي حاکميت ديپلماتيک اين منطقه است.
بر اساس اين گزارش، اعمال دوباره تحريم‌هاي ثانويه آمريکا عليه ايران کل مجموعه طرف‌هاي برجام را نابود مي‌کند. در حال حاضر اتحاديه‌اروپا براي حفظ استقلال و حاکميت خود بايد از همه گزينه‌هاي ممکن براي جلوگيري از تاثيرات اين تصميم آمريکا بهره‌برداري کند.
به قدرت رسيدن «دونالد ترامپ» به‌عنوان رئيس جمهور آمريکا ميان اين کشور و اروپا شکاف‌هايي ايجاد کرد که اتحاد ديرينه ميان دو سوي اقيانوس اطلس را بي‌ثبات و شکننده کرد. اختلافات متعدد در قلب اتحاديه‌اروپا شکل‌گيري جوي تازه و بازبيني عمومي در روابط ميان آمريکا و اروپا را به دنبال داشت.
«آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان به عنوان کشوري که ديپلماسي خود را بر مبناي روابط سياسي نزديک با آمريکا بنا نهاده بود تاکيد کرد، روابط ما با آن سوي اقيانوس در حال تغيير است و اروپا بايد سرنوشت خود را در دست بگيرد.
در ادامه اين گزارش، راه‌هايي که اروپا براي مقابله با تاثيرات فراسرزميني تحريم‌هاي آمريکا پيش‌رو دارد مورد بررسي قرار گرفته است. بسياري از اين راهکارها مي‌توانند در بلند و کوتاه مدت مورد استفاده قرار گيرند.
در گزارش کميسيون امور اروپايي سناي فرانسه تصريح شده است: راه‌اندازي سازوکار مالي معتبر و مستقل و تقويت نقش بين‌المللي يورو از جمله اين راهکارهاست. از ديدگاه اروپا براي اين منظور دست‌کم يک بانک ايران بايد با سيستم سوئيفت مرتبط باشد تا تبادل اقدامات اوليه لازم امکان‌پذير باشد.
پيشتر «ناتالي توچي» يکي از مشاوران «فدريکا موگريني»، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا، گفت: اگر شرکت‌هاي اروپايي از تحريم‌هاي آمريکا ضد ايران تبعيت کنند با تحريم‌هاي اتحاديه اروپا مواجه خواهند شد.
توچي افزود: اتخاذ چنين اقداماتي براي فرستادن پيام ديپلماتيک به تهران مبني بر اينکه اروپايي‌ها درباره توافق هسته‌اي ايران جدي هستند، ضروري است.
«دونالد ترامپ» رئيس جمهور آمريکا روز دوشنبه (ششم اوت) در فرماني برخي تحريم‌هاي غيرقانوني اين کشور عليه ايران را در بخش خودروسازي و طلا بازگرداند.
رئيس جمهور آمريکا 18 ارديبهشت با تکرار اتهام‌هاي بي‌اساس عليه ايران، خروج واشنگتن از برجام و بازگشت تحريم‌هاي هسته‌اي ضد ايران را ظرف مدت سه تا 6 ماه اعلام کرد. 139/120
کليدواژه ايران آمريکا اروپا

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۲۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای وضع تحریم علیه ایران در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: مایه تأسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

وزیر امور خارجه همچنین نوشت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه
  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • دفاع برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • بورل: درباره ایران باید جایی را برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • بورل: تحریم‌ها ایران را نمی‌ترساند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند