Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@23:13:17 GMT

ممنوعیت تردد خودروهای تجاری در مرزهای اربعین

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۵۲۹۱۸

ممنوعیت تردد خودروهای تجاری در مرزهای اربعین

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ سید نقیب فاطمی شامگاه شنبه در نشست ستاد اربعین حسینی در پایانه مرزی چذابه اظهار کرد: همه مدیران در مدت زمان کوتاهی کاری انقلابی و جهادی انجام و همه مشکلات حل شد.

وی افزود: قرار بود جاده مواکب مثل پارکینگ ها آسفالت شود و راه بیفتد تا از ورود خودرو به مواکب جلوگیری شود.

معاون عملیات نیروی انتظامی خوزستان تصریح کرد: قسمت سوم مواکب هنوز جاده آسفالت و آماده نشده و در صورت تردد گرد و خاک ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ فاطمی بیان کرد: شهردار بستان باید تعهد دهد که هر جا در مرز چذابه دیوار نیست مانع ایجاد کند و در صورت خروج حتی یک ماشین باید پاسخگو باشد.

وی با اشاره به ضرورت استحکام گیت های بازرسی ورودی مرز چذابه با توجه به احتمال تجمع و ازدحام جمعیت و احتمال هجوم آنها ادامه داد: گیت ورودی بازرسی به مرز چذابه باید با استحکام بنا شود.

معاون عملیات نیروی انتظامی خوزستان یادآور شد: گیت های ورودی سالن پایانه مشخص شده و استدعا داریم که از روز دوشنبه حتما گیت ها برقرار شود، ضمن اینکه ۲۵ دستگاه کانکس ۱۲ متری درخواست کردیم.

به گفته سرهنگ فاطمی و تصویب ستاد اربعین حسینی، خوزستان تردد خودروهای تجاری از ۱۰ روز قبل از اربعین تا ۱۰ روز پس از آن ممنوع است.

وی اضافه کرد: در مرز چذابه سه پایگاه اطلاعات، آگاهی و پلیس پیشگیری برای امنیت مواکب و جلوگیری از بروز موارد ناخواسته احداث و مستقر می شود.

معاون عملیات نیروی انتظامی خوزستان گفت: جلسه مشترکی با ستاد عتبات عالیات درباره مواکب و نحوه تردد خودروها و افراد عضو مواکب داشتیم که قرار شد دو نوع کارت تردد داشته باشیم و مدیریت تردد خودرو بین مواکب برعهده خود عتبات عالیات است؛ برای کنترل تردد نیرو در اختیار آنها قرار می دهیم و برای هر مواکب سه متر حریم گذاشتیم.

سرهنگ فاطمی بیان کرد: مدیریت مجموعه مواکب باید با خود عتبات عالیات باشد و اداراتی در مرکز استان از طریق استانداری و در شهرستان ها از طریق فرمانداری کارت تردد برای آنها صادر می شود.

وی افزود: یک هزار خودرو برای بحث خدمت رسانی در مواکب معرفی شد که با بررسی ۵۰۰ خودرو کم شد.

معاون عملیات نیروی انتظامی خوزستان با اشاره به ضرورت شناسایی افراد در زمان تردد  شبانه در مرز خواستار روشنایی فنس ها و آسفالت شدن حوضچه جمعیتی مواکب شد و گفت: در پایانه محل استقرار از طریق ناجا مدیریت می شود.

کد خبر 4429467

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین 97 اربعین حسینی چذابه اربعین ۹۷ خبرگزاری مهر کرمانشاه اربعین 97 اربعین حسینی گرگان بوشهر مشهد یاسوج شیراز خرم آباد شهرکرد سنندج خطبه های نماز جمعه بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۲۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و معاون وزیر کشور عراق امروز (دوشنبه) با سفر به مرز خسروی و بازدید از زیرساخت‌های تردد زائران از این مرز رسمی به هراه هیاتی مشتکل از مسئولان ۲ استان دیالی و کرمانشاه در رابطه با همکاری‌های ۲ کشور و پیرامون موضوع برگزاری مراسم پیاده روی اربعین گفتگو کردند
سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در حاشیه برگزاری نشستی در این رابطه با موضوع اربعین در محل پایانه مرز خسروی در گفتگو با خبرنگاران یکی از عوامل موفقیت در برگزاری کنگره‌ی اربعین سال گذشته را هماهنگی‌های زود هنگام مسئولان ۲ کشور ایران و عراق بیان کرد.
محمد کاظم آل صادق افزود: امروز با حضور سرلشکرلواء ریاض الخیگانی معاون وزیر کشور عراق از همه مرز‌های تردد زائران اربعین شدکه در رابطه با امکانات و کاستی‌ها تبادل نظری داشته باشیم.
وی اظهار کرد: در سفر امروز مسئولان استانداری ایلام نیز حضور داشتندکه مسائل و مشکلات را احصا کردند تا با تلاش ۲ طرف برطرف شود.
او در پاسخ به سئوال خبرنگاران در رابطه با تردد زائران با خودرو‌های شخصی به عراق گفت: در سفری که مسئول ستاد مرکزی اربعین کشورمان به بغداد خواهد داشت قرار است در سطوح مقامات عالی ۲ کشور در رابطه با این مهم بحث و تصیمیم گیری شود.
معاون وزیر کشور عراق و مسئول ستاد اربعین این کشور نیزبا بیان اینکه تلاش ما برگزاری اربعینی باشکوه‌تر و بهترزا اربعین پارسال است، گفت: امروز در سفری که به مرز خسروی داشتیم در رابطه با مسائل و مشکلات پیرامون برگزاری هرچه بهتر اربعین با حضور ۲ طرف بحث و تبادل نظر شد و مشکلاتی وجود داشت که قرار است با تلاش ۲ طرف جمهوری اسلامی ایران و عراق برطرف شود.
«لواء ریاض الخیگانی» افزود: اربعین یک کنگره بزرگی برای ذکر اهل بیت (ع) است که ما وظیفه داریم در این مسیر خدمت کنیم تا از ثواب آن برخوردار شویم.
وی سفر امروز را در راستای هماهنگی‌های قبلی با سفیر جمهوی اسلامی ایران در بغداد به منظور بازدید میدانی از مرز‌ها و زیرساخت‌های لازم برای تردد زائران اربعین بیان کرد.
فرماندار قصرشیرین نیز در نشست بررسی مسائل برگزاری هرچه بهتر اربعین از مهم‌ترین مشکلات سال گذشته را ازدحام زائران در پشت مرزمنذریه و هنگام خروج از مرز خسروی به دلیل بازرسی که به شکل سنتی انجام می‌شد، بی نظمی در سرویس حمل و نقل طرف مقابل (منذریه) و عدم آشنایی درست رانندگان در رابطه با مسیر مرز منذریه نسیت به دیگر مرز‌ها هنگام بازگشت زوار بیان کرد که خواستار تدبیر طرف عراقی برای رفع این مشکلات با توجه به گرمای هوا شد.
مسئول کمیته اربعین کشور عراق هم از نصب سامانه بازرسی در مرز منذریه برای جلوگیری از ازدحام و تلاش برای رفع دیگر موارد خبرداد.
در این نشست مقرر شد تا کمیته مشترک برای رفع مشکلات مربوط به تردد زائران در ۲ طرف تشکیل شود و همچنین نمایندگان تام الاختیار در ۲ سوی مرز برای رفع مشکلات و مسائل فوری در ایام اربعین مستقر شوند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه از برنامه ریزی برای افزایش  ۵۰ درصدی زائران در اربعین امسال از مرز رسمی خسروی نسبت به سال گذشته خبرداد و گفت: پارسال یک میلیون زائر از این مرز تردد کردند که پیش بینی می‌شود آمار زائران از این مرزدر اربعین سال جاری به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برسد
«علی شعبانی» در گفتگو با خبرنگاران در قصرشیرین افزود: انجام عملیات اربعین ۱۴۰۳ نیاز به یک سری مقدمات، مذاکرات هماهنگی دارد که با دولت عراق و استانداری استان دیالی باید انجام شود.
وی اظهار کرد: در سال گذشته فضا‌ها و زیرساخت‌های بسیار خوبی از جمله ایجاد سایبان‌ها، گیت‌های ورودی و خروجی (۸۸ گیت) در مرز خسروی و همچنین شهرستان قصرشیرین با تلاش مسئولان و دست اندرکاران اربعین انجام گرفت.
او گفت: دعوت می‌کنیم از مردم استان کرمانشاه و هموطنانمان که مرز خسروی را به عنوان نزدیک‌ترین راحت‌ترین مرز برای تردد به عتبات عالیات انتخاب کنند و ما هم تلاش خودمان را می‌کنیم که تمام امکانات را فراهم کنیم تا یک سفر امن و راحت را برای زائران ایجاد کنیم.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در ۷ محور شمالی کشور از امروز تا شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • اعمال محدودیت‌های تردد در جاده چالوس
  • وزش تندباد‌های لحظه‌ای و ممنوعیت تردد شناور‌ها در کیش، ۱۲ اردیبهشت
  • آخرین وضعیت پروژه‌ های ‌راهسازی‌ اهواز تا چذابه
  • سه میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح انسداد مرزهای شرقی
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • طرح انسداد مرزهای شرقی کشور آغاز شد