Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-27@06:44:40 GMT

اعلام بیشترین جرائم پایتخت در تابستان ۹۷

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۵۲۹۳۳

ساعت 24-جانشین رئیس پلیس پایتخت شایع‌ترین جرائم در تهران در تابستان امسال را تشریح و سرقت لوازم و قطعات خودرو را از جمله آن‌ها ذکر کرد.

سردار حمید هداوند در گفت وگو با ایسنا، درباره بیشترین جرائم رخ داده در پایتخت طی سه ماهه دوم سال ۹۷ گفت: سه جرم بیشترین فراوانی را از نظر وقوع در تهران داشته اند، که البته هم به این جرائم و هم دیگر جرائم که فراوانی کمتری داشته و بعضا حتی انگشت شمار هم بوده‌اند به‌فوریت از سوی ماموران پلیس رسیدگی شده و خوشبختانه قدرت کشف پلیس نیز افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نخستین جرم را «سرقت لوازم و قطعات خودرو» همچون کامپیوتر خودرو، باتری و ... اعلام کرد و گفت: در این زمینه لازم است شهروندان موارد ایمنی را رعایت کنند، خودروی خود را در مکان های مناسب پارک و حتما آن را به دزدگیر مجهز کنند. قفل‌هایی برای پیشگیری از سرقت باتری و کامپیوتر خودرو وجود دارد که توصیه می‌شود شهروندان از آن استفاده کنند. 

جانشین رئیس پلیس پایتخت دومین جرم را «سرقت داخل خودروها» ذکر و اظهارکرد: متاسفانه در تابستان امسال شاهد وقوع تعداد قابل توجهی سرقت از داخل خودروها بودیم. مواردی بود که پنل دستگاه پخش صوت، کیف، عینک آفتابی، لپ تاپ و ... از داخل خودروها به سرقت رفته است. در این مورد هم شهروندان باید توجه کافی را داشته باشند و از قرار دادن لوازم گران قیمت در خودرو و به‌خصوص مقابل دید خودداری کنند. در بیشتر مواردی که سرقت از داخل خودرو انجام شده، مالباخته خود ادعا کرده که یا ضبط خودرو را جدا نکرده یا لوازمی مانند کیف و لپ تاپ و ... را روی صندلی خودرو قرار داده است.

هداوند با بیان اینکه لازم است شهروندان از نگهداری اقلام گران‌قیمت در خودرو خودداری کنند،به رانندگان توصیه کرد که حتی برای چند دقیقه ترک خودرو نیز چنین وسایلی را داخل خودرو نگذارند. 

وی افزود: متاسفانه یکی از محل‌هایی که شاهد چنین سرقت‌هایی بوده‌ایم، مقابل ادارات، بانک‌ها و به‌خصوص اماکنی چون سینماها، سالن‌های تئاتر و... است چراکه سارق با اطلاع از زمان نسبی حضور فرد در محل، اقدام به سرقت از داخل خودروها می‌کند. 

وی با اشاره به سومین جرم شایع در پایتخت نیز گفت: قاپ‌زنی‌ها - که شامل کیف قاپی و سرقت گوشی است - سومین جرم شایع در پایتخت در تابستان ۹۷ بود. در این موارد سارقان اقدام به قاپیدن کیف شهروندان یا تلفن همراهشان می‌کردند و به‌سرعت متواری می‌شدند حتی در مواردی متاسفانه سارقان کیف یا تلفن همراه افراد را از پنجره ماشین که شیشه‌اش پایین بوده سرقت و فرار می‌کردند.

جانشین رییس پلیس پایتخت ادامه داد: برای پیشگیری از چنین حوادثی به شهروندان توصیه می‌کنیم حتما کیف یا تلفن همراه خود را در سمت نزدیک به دیوار بگیرند، تا حد امکان از تلفن همراه خود در خیابان استفاده نکنند و پول و وجه نقد زیاد با خود حمل نکنند همچنین از قراردادن تلفن همراه روی پا یا جلوی خودرو خودداری کنند.

هداوند با تاکید بر اینکه پلیس به‌سرعت به تمامی جرائم در تهران رسیدگی می کند، گفت: بسیاری از این موارد منجر به کشف و دستگیری سارقان شده است اما به‌طور قطع هوشیاری مردم نیز در کاهش این جرائم موثر است.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۲۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاقچی حشیش در جنوب تهران بازداشت شد

سرهنگ محمد قاسم طرهانی فرمانده انتظامی شهرستان ری به تشریح دو مورد از ماموریت‌های این پلیس در ۲۴ ساعت گذشته پرداخت و گفت: یکی از این ماموریت‌ها مربوط به دستگیری یکی از سوداگران مرگ است. ماموران عملیات کلانتری ۱۷۵ فرماندهی انتظامی شهرری با انجام اقدامات اطلاعاتی از نگهداری مقادیر قابل توجهی موادمخدر در یک منزل باخبر شده و در جریان تحقیقات تکمیلی خود متوجه شدند که یکی از سوداگران مرگ قصد دارد تا این مواد را در سطح استان تهران توزیع کند.

وی افزود: در این راستا ماموران به سرعت وارد عمل شده و پس از هماهنگی قضائی و اخذ مجوز‌های لازم در بازرسی از این منزل ۱۱ کیلوگرم مخدر حشیش را کشف و ضبط کردند. همچنین در این رابطه یک متهم را که در تدارک اقداماتی برای انتقال این مواد بود، دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. در آنجا متهم تحت بازجویی قرار گرفته و پس از اعتراف به جرم خود به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری همچنین از کشف ۲۰ فقره سرقت با دستگیری دو سارق حرفه‌ای تجهیزات خودرو خبر داد و گفت: به دنبال مراجعه و شکایت چند تن از شهروندان در هفته‌های اخیر، در خصوص سرقت از محتویات خودرو شهروندان در محدوده شهرستان ری، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستورکار ماموران پلیس آگاهی شهرستان ری قرار گرفت و در تحقیقات انجام شده از سوی آنان مشخص شد، متهمان با پرسه زنی در مناطق جرم خیز و شناسایی خودرو‌هایی که قفل صندوق عقب آنها از ایمنی کمتری برخوردار است، در فرصت مناسبی قفل صندوق عقب خودرو را تخریب کرده و محتویات آن را به سرقت برده‌اند.

طرهانی با بیان اینکه کارآگاهان پلیس با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف جرم هویت متهمان را مورد شناسایی قرار دادند، گفت: بلافاصله هماهنگی با مقام قضایی انجام و مجوز‌های لازم دریافت شد. سرانجام تیمی از ماموران در روز گذشته متهمان را در حال سرقت مشاهده و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

وی ادامه داد: پس از انتقال متهمان به اداره پلیس و انجام تحقیقات تخصصی و مواجهه با ادله و مستندات پلیس، آنان به ۲۰ فقره سرقت محتویات داخل خودرو در محدوده شهرستان ری و جنوب تهران اعتراف کردند. در ادامه نیز متهمان پس از تشکیل پرونده و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • طرح پایش هوشمند سارقان سابقه‌دار با پابند الکترونیکی در گفت و گو با رئیس پلیس آگاهی پایتخت | ماجرای سرقت دو سارق با پابند الکترونیکی چه بود
  • انهدام باند پنجه طلا در همدان! / توصیه مهم پلیس به شهروندان
  • پلیس راهور: مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات پایتخت هستند
  • دستگیری سارق خودرو در کمتر از ۲۴ ساعت
  • قاچاقچی حشیش در جنوب تهران بازداشت شد
  • ۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان کشف شد
  • کشف ۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان
  • دستگیری سارقان محتویات خودرو و کشف ۲۰ پرونده سرقت
  • کشف بیش از ۵۰۰ موبایل سرقتی در عملیات پلیس آگاهی پایتخت / کاهش آمار وقوع سرقت مسلحانه
  • ۷۴ تبهکار خطرناک تهران بازداشت شدند | معضل جدی دسترسی مجرمان به سلاح گرم