Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تبريز - ايرنا - نماينده مردم شبستر در مجلس شوراي اسلامي گفت: در دهه فجر امسال مرحله اول 2 بانده کردن جاده صوفيان - سلماس به طول 12 کيلومتر به بهره برداري مي رسد.

معصومه آقاپورعليشاهي روز يکشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: اين جاده در 4 مرحله طراحي و قرارداد مرحله دوم نيز بسته شده، ولي براي مراحل 3 و 4 هيچ اقدام عملياتي انجام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: اين جاده به طول 134 کيلومتر در سال 1380 در رديف طرح هاي ملي قرار گرفت و قرار بود در مدت 10 سال تا مرحله نهايي پيش برود، اما تا سال 94 تنها 27 درصد پيشرفت فيزيکي داشت.
نماينده مردم شبستر در خانه ملت با اشاره به نواقص زياد احداث اين جاده در سال هاي قبل يادآوري کرد: بدهي 120 ميليارد ريالي به پيمانکار اين جاده از عمده مشکلات پيش روي اجراي اين طرح در سال 94 بود، زيرا از سال 88 تا 94 مبلغي به پيمانکار پرداخت نشده بود.
آقاپورعليشاهي ادامه داد: پرداخت اين بدهي کار بسيار سختي بود که با تلاش هاي انجام گرفته اين بدهي در دي 96 تسويه شد.
وي گفت: در جدول بودجه امسال 50 ميليارد ريال از رديف بودجه و از اوراق اسناد خزانه اسلامي نيز 20 ميليارد ريال به اين طرح اختصاص يافته، ضمن اينکه 300 ميليارد ريال نيز از اعتبارهاي سفر رئيس جمهوري به آن در نظر گرفته شده است.
آقاپورعليشاهي افزود: تلاش مي شود در اجراي مراحل بعدي جاده صوفيان - شبستر از مدل مشارکت خصوصي دولتي استفاده شود و مردم شبستر به آرزوي ديرين خود برسند.
وي با اشاره اجراي طرح هاي مختلف در بخش ريلي، جاده اي و هوايي در آذربايجان شرقي گفت: در مدت 28 ماه گذشته خدماتي که در اين بخش ها به استان ارايه شده، در 10 سال گذشته بي سابقه بوده است که از جمله آن ها اجراي راه آهن ميانه - بستان آباد، راه تبريز - بازرگان - مرند و راه هاي روستايي و پرتردد است.
نماينده مردم شبستر در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به طرح زيرگذر شندآباد اظهار داشت: اصلاح نقشه اين طرح براي کاهش هزينه و مناقصه اجراي آن با اعتبار 45 ميليارد ريال انجام شده است و خيري نيز يک سوم هزينه اجراي اين طرح را تقبل کرده است.
آقاپور با اشاره به اينکه به زودي عمليات اجرايي اين زيرگذر آغاز مي شود، ادامه داد: پل کوزه کنان نيز با اعتبار 50 ميليارد ريال و 700 متر از راه شبستر تا سربيمارستان کوزه کنان با اعتبارهاي استاني از سوي اداره راه و شهرسازي اجرا مي شود.
وي يکي از مشکلات راه صوفيان - سلماس را احداث زيرگذرها براي ورود آبراهه به سمت ديگر جاده اعلام کرد و گفت: اين زيرگذرها بسيار هزينه بر بوده و تاکنون در اين مسير 86 پل احداث شده که براي هر کدام از آن ها حدود 800 تا يک ميليارد و 200 ميليون ريال هزينه شده است.
آقاپور تملک اراضي واقع در اين مسير را از ديگر مشکلات اجراي جاده صوفيان - سلماس اعلام کرد و اظهار داشت: براي اجراي اين طرح 52 تير چراغ برق نيز جابجا شد به طوري که براي هر کدام از تيرهاي برق حدود 18 ميليون ريال هزينه شد.
شهرستان شبستر با 120 هزار نفر جمعيت در 60 کيلومتري غرب تبريز واقع شده است.
8023/518
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۳۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۱۱۵۸ کیلومتر شبکه گاز در فارس

وحید بهفر در حاشیه بازدید از وضعیت لوله‌گذاری شبکه گاز با اعلام این مطلب گفت: در سال گذشته ۱۱۰۸ کیلومتر اجرای شبکه گاز در استان برنامه‌ریزی و هدف گذاری شد که به همت مدیران و همکاران پرتلاش این شرکت اجرای ۱۱۵۸ کیلومتر شبکه در استان اجرایی شده است.

او با بیان تحقق ۱۰۵ درصدی برنامه سالانه این شرکت در سال ۱۴۰۲ در خصوص اجرای شبکه، تصریح کرد: خوشبختانه گازرسانی به شهر‌ها و روستا‌های استان فارس از وضعیت مطلوبی برخوردار است و ۹/۹۹ درصد جمعیت شهری و ۷/۹۶ درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز برخوردارند.

بهفر همچنین گفت: خوشبختانه در سال گذشته ۱۷۶ کیلومتر از خطوط اجرا شده در استان در بخش گازرسانی مربوط به واحد گازرسانی به صنایع بوده است که نقش مهمی در جهش تولید و تحقق شعار سال ۱۴۰۳ خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • پروژه روشنایی معابر نواحی صنعتی رضی و مشگین شهر افتتاح می‌شود
  • اتمام اجرای طراحی طرح فیبرنوری در شهرکرد
  • اجرای بیش از ۱۱۵۸ کیلومتر شبکه گاز در فارس
  • آغاز احداث محور ارتباطی روستا‌های شمالی دهاقان به مهیار
  • افتتاح فاز سوم کمربندی نسیم شمال در قزوین
  • محور مواصلاتی دستجرد- آشتیان در قم بهسازی شد
  • حادثه رانندگی در محور  ارومیه _ سلماس
  • اجرای ۱۵ طرح عمران شهری در سلماس 
  • برخورد پژو با ستون پل در جاده خدابنده ۲ فوتی داشت
  • بارشهای بهاری جاده های خراسان رضوی را فرا گرفت