Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@13:40:19 GMT

انفجار نزديک فرودگاه کابل

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۵۳۱۶۲

انفجار نزديک فرودگاه کابل

خبرگزاري آريا- در اين انفجار بيست و دو نفر جان خود را از دست دادند و سي و شش نفر ديگر زخمي شدند.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از خبرگزاري صداوسيما، انفجاري نزديک فرودگاه بين المللي کابل و ساختمان وزارت کشور افغانستان رخ داد.
«نجيب دانش» سخنگوي وزارت کشور افغانستان گفت: اين انفجار ساعت هشت صبح امروز يکشنبه به وقت محلي روي داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس اين گزارششمار کشته ها و مجروحان انفجار در گردهمايي تبليغات انتخاباتي در استان تخار افغانستان به پنجاه و هشت نفر رسيد.
بر اثر انفجار روز شنبه در نشست تبليغات انتخاباتي «نظيفه يوسفي» يکي از نامزدهاي انتخابات مجلس در استان تخار بيست و دو نفر جان خود را از دست دادند و سي و شش نفر ديگر زخمي شدند.
يک دستگاه موتورسيکلت بمبگذاري شده در نشست تبليغاتي اين نامزد استان تخار براي مجلس نمايندگان در شهرستان «رستاق» منفجر شد .
«محمد اشرف غني» رييس‌ جمهور افغانستان با انتشار بيانيه اي ضمن محکوم کردن اين حمله تروريستي اعلام کرد: دشمنان افغانستان با چنين حملات وحشيانه نمي توانند اراده مردم را براي شرکت در انتخابات تضعيف کنند.
دفتر نمايندگي سازمان ملل متحد در افغانستان و سفارت آمريکا در کابل نيز وقوع اين انفجار را محکوم کردند.
اين درحالي است که امروز مسووليت بيش از پنجاه هزار نيروي امنيتي افغانستان براي تامين امنيت انتخابات مجلس نمايندگان در سي و سه استان از سي و چهار استان اين کشور (انتخابات مجلس افغانستان فقط دراستان غزني برگزار نمي شود) آغاز شد.
«نجيب دانش» سخنگوي وزارت کشور افغانستان گفت: اين نيروها امنيت بيست و يک هزار شعبه اخذ راي را با ايجاد سه کمربند امنيتي در اطراف مراکز راي گيري تامين خواهند کرد.
قرار است انتخابات مجلس نمايندگان افغانستان بيست و هشتم مهرماه برگزار شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انفجار فرودگاه کابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۳۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

220 میلیارد تومان بودجه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس

گروه اقتصاد و درآمد: مرکز پژوهش های مجلس اعلام کرد: درمجموع 220 میلیارد تومان برای امر برگزاری انتخابات تخصیص یافته است.

 

به گزارش جماران، تقریبا هر دو سال یک بار انتخابات عمومی در کشور ما برگزار می شود. در اردیبهشت ماه سال 1403، دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم برگزار خواهد شد. بنابراین در لایحه بودجه 1403، برای برگزاری انتخابات، 176 میلیارد تومان بودجه هزینه ای در نظر گرفته شده است.

 

همچنین یکی از برنامه های شورای نگهبان در لایحه بودجه سال 1403 ، «نظارت بر انتخابات» است که در این زمینه 44 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. بنابراین درمجموع 220 میلیارد تومان برای امر برگزاری انتخابات تخصیص یافته است.

 

مرکز پژوهش های مجلس در گزارش خود تاکید کرده است: در این زمینه نکته مهم این است که می توان با تجدیدنظر در مکانیسم برگزاری انتخابات، در هزینه های عمومی کشور صرفه جویی کرد.

             

دیگر خبرها

  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • از سرگیری پروازهای ترکیش ایرلاین به افغانستان
  • 220 میلیارد تومان بودجه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • ۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث