Web Analytics Made Easy - Statcounter

دوحه - ایرنا - همزمان با تصمیم چین برای کاهش واردات گاز مایع از آمریکا به دلیل اعمال تعرفه های تجاری سنگین بر کالاهای چینی، منابع اقتصادی از تصمیم پکن برای واردات بیشتر این فرآورده از قطر خبر دادند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، تحلیلگران اقتصادی به روزنامه 'الرایه' قطر گفتند: پیش بینی می شود، با قطع واردات گاز مایع از آمریکا در پایان ماه اگوست ( مرداد و شهریور )، چین به دنبال خرید این فرآورده از کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه قطر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قطر با تولید 77 میلیون تن بزرگ ترین تولید کننده گاز مایع در جهان محسوب می شود. دوحه تصمیم دارد این میزان را در سال 2024 میلادی به 110 میلیون تن برساند . این تصمیم به معنای افزایش 43 درصدی تولیدات گاز قطر است .
دولت چین در خلال سال 2017 میلادی 3.6 میلیون تن گاز مایع از آمریکا خریداری کرده، اما پس از اعمال تعرفه های تجاری بر کالاهای چینی از سوی آمریکا، پکن هم تصمیم گرفت برای بیش از 300 کالاهای آمریکایی از جمله گاز مایع حداقل 25 درصد تعرفه اضافی در نظر بگیرد.
واردات گاز مایع چین از آمریکا در هشت ماهه سال جاری میلادی به یک میلیون تن رسیده، در حالی که در مدت مشابه سال قبل این میزان 2.1 میلیون تن بود.
شرکت نفت و گاز قطر (قطر للبترول) 21 شهریور ماه گذشته از امضای قرارداد بلندمدت فروش گاز مایع (LNG) به چین تا سال 2040 میلادی خبر داد.
در بیانیه ای که این شرکت در صفحه توئیتری خود منتشر کرد، آمده است: این قرارداد بین شرکت قطر گاز و شرکت بین المللی 'چاینا پترولیوم' به امضا رسید و براساس آن قطر سالیانه 3.4 میلیون تن گاز مایع به این کشور صادر می کند.
گاز مایع صادراتی به چین از طرح قطر گاز 2 که طرح مشترک بین شرکت های قطر للبترول، 'اکسون موبیل' و 'توتال' است، استخراج خواهد شد و اولین محموله آن در ماه سپتامبر (شهریور) صادر شد.
این توافق به قطر اجازه می دهد محموله های گاز مایع را به پایانه های مختلف دریافت در چین از جمله 'دالیان ، جیانگ سو ، تانگ شان و شنزن' توسط 70 تانکر ویژه حمل گاز مایع تحویل دهد.
شرکت پتروچاینا بزرگ ترین واردکننده گاز در چین محسوب می شود. این شرکت در سال 2017 میلادی حدود 66 درصد از نیازهای داخلی این کشور را تامین کرده است.
پیش بینی ها نشان می دهد چین به بزرگ ترین بازار مصرف گاز در جهان تبدیل شود. میانگین مصرف گاز در چین طی سال 2017 میلادی 15 درصد و در همین مدت واردات گاز مایع هم 40 درصد افزایش داشته است .
خاورم**1508**1651

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد چين قطر گاز مايع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۳۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم جنجالی خاویر تباس؛ مسابقات لالیگا را در آمریکا برگزار می‌کنیم!

رییس لالیگا به دنبال گسترش برند لیگ اسپانیا در کشورهای دیگر است.

خاویر تباس مصمم است مسابقات لالیگا در خارج از اسپانیا برگزار شوند.

طرفداری | خاویر تباس، رییس لالیگا اطمینان دارد که لیگ اسپانیا در آینده‌ای نزدیک، بازی‌هایی خارج از مرزهای این کشور برگزار خواهد کرد. تباس معتقد است مسابقات رسمی در خارج از اسپانیا به لالیگا کمک می‌کند تا برند خود را ارتقا دهد و مخاطبان جدیدی جذب کند. از نظر تباس، ایالات متحده آمریکا یک بازار کلیدی و بسیار سودآور برای آغاز این پروژه است. رییس لالیگا در مصاحبه با Expansion گفت:

نمی‌دانم چه زمانی، اما لالیگا در آینده‌ای نزدیک بازی‌های رسمی را در خارج از کشور اسپانیا برگزار خواهد کرد. فکر می‌کنم این اتفاق می‌تواند از فصل 26-2025 رخ دهد. 

لالیگا به شدت گسترش برند بین‌المللی خود می‌اندیشد و به قدرت تبلیغاتی ایالات متحده آمریکا چشم‌دوخته است؛ جایی که لالیگا بعد از اسپانیا، بیش‌ترین بیننده را دارد. تباس در این‌باره گفت:

برگزاری بازی‌های رسمی در آمریکا، جایگاه لالیگا را در بازار آمریکای شمالی که بعد از اسپانیا، دومین بازار بزرگ برای لالیگا است، تقویت خواهد کرد. لیگ‌های رقابتی دیگری در حال ظهور هستند، بنابراین ما نمی‌توانیم کارهای مشابه و تکراری سال‌های گذشته را انجام دهیم، وگرنه آن‌ها از ما پیشی خواهند گرفت.

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • تصمیم جنجالی خاویر تباس؛ مسابقات لالیگا را در آمریکا برگزار می‌کنیم!
  • مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است
  • هشدار جدی مدیر اف.بی.آی درباره حمله احتمالی تروریستی در خاک آمریکا
  • تسلا سال آینده به جای ماشین ربات می‌فروشد
  • «تتر» جایگزین دلار می شود؟
  • دادگاه عالی آمریکا درباره اسلحه ارواح تصمیم می‌گیرد
  • ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • برنامه های شاخص ساینا در سال مالی جدید تشریح شد
  • تحریم‌های آمریکا تحریم شد/ روند افزایشی تولید نفت خام در ۱۴۰۲