Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@12:44:57 GMT

اهمیت استفاده از برد هوشمند در مهدکودک

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۵۳۲۲۵

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و امکانات، ابزارهای سرگرمی و بازی کودکان نیز از حالت قدیمی خود فاصله گرفته و به سمت دستگاه‌های دیجیتال گرایش پیدا کرده است؛ طوری که امروزه بیشتر والدین برای سرگرمی، وسایل بازی‌ دیجیتال را در اختیار کودکان قرار می‌دهند.  بازی کردن با دستگا‌ه‌های دیجیتال باعث می‌شود تا کودکان به نحوه زندگی مدرن عادت کرده و همین‌طور مطالب و مفاهیم را آسان‌تر یاد بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی کودکانی که با ابزارهای دیجیتال سروکار دارند از قدرت تخیل بیشتری برخوردارند.

 

ابزارهای دیجیتال در مهدکودک

 مهدکودک پس از خانواده مهم‌ترین قطب آموزشی کودکان محسوب می‌شود. در مهدکودک‌ها برای پیشرفت کودکان از وسایل دیجیتال مانند تبلت و یا برد هوشمند استفاده می‌کنند.  

 

اهمیت استفاده از برد هوشمند در مهدکودک

به‌کارگیری برد هوشمند در مهدکودک‌ها فواید زیادی دارد که عبارتند از:

 

افزایش انگیزه کودکان

از آن‌جایی که کودکان نسبت به وسایل و ابزارهای جدید و متنوع، علاقه زیادی نشان می‌دهند؛ استفاده از برد هوشمند باعث ایجاد انگیزه در آن‌ها می‌شود.

 

تنوع روش یادگیری

استفاده از برد هوشمند، تکنیک آموزشی جدید در مهدکودک‌ها محسوب می‌شود که می‌تواند باعث خلاقیت کودکان شود و همچنین آن‌ها را به یادگیری بیشتر ترغیب کند. از طرفی کودکان با استفاده از برد هوشمند مهارت‌های تحقیقی، تحلیلی و شنیداری خود را افزایش می‌دهند.

 

افزایش اعتماد به‌نفس

استفاده از ابزارهای هوشمند و کار با آن‌ها باعث کاهش ایجاد استرس در کودکان شده و اعتماد به‌نفس آن‌ها را تقویت می‌کند. همچنین برد هوشمند باعث همگاهنگی عملکرد ذهن، دست و چشم‌ها در کودکان می‌شود.

 

کاربرد برد هوشمند در مهدکودک

از برد هوشمند می‌توان برای انجام بسیاری از برنامه‌های درسی استفاده کرد. صرفه‌جویی در وقت مربیان و عدم نیاز به‌کارگیری کاغذ و سایر وسایل آموزشی پرهزینه، ذخیره داده و اطلاعات دروس و انجام کارگروهی از مهم‌ترین فواید برد هوشمند در مهدکودک‌ها به‌شمار می‌روند.

 

نقاشی

نقاشی یکی از مواردی است که برای تدریس آن می‌توان از برد هوشمند استفاده کرد. برد هوشمند دارای برنامه و نرم‌افزارهایی است که کودکان با آن‌ها، می‌توانند به‌وسیله دست و با لمس صفحه برد به نقاشی بپردازند.

 

ریاضیات

شناخت اعداد، اشکال هندسی و مفاهیم ریاضی از دروس پایه تمامی مهدکودک‌ها هستند. بردهای هوشمند این قابلیت را دارند که کودکان با استفاده از قلم الکترونیکی مخصوص، اشکال هندسی و یا هر تصویر مربوط  به ریاضی را روی تخته رسم کنند. همچنین برد هوشمند امکان انجام عملیات‌های ریاضی پایه اعم از ضرب، تقسیم، جمع و تفریق را به کودکان می‌دهد.

 

زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان فواید و مزایای زیادی دارد. تسلط و تکلم به زبان انگلیسی باعث افزایش فعالیت و عملکرد مغز کودکان می‌‌شود. مربیان مهدکودک با استفاده از برد هوشمند می‌توانند اعداد و تصاویر هر آن‌چه که می‌خواهند به کودکان بیاموزند را روی برد نشان دهند. از طرفی  با استفاده از برد هوشمند می‌توان بسیاری از فیلم‌های آموزشی و کارتون به زبان‌های مختلف را برای کودکان پخش کرد.

 

نقش تبلت در مهدکودک‌ها

تبلت کامیپوتری شخصی، دارای صفحه لمسی و قابل حمل است که اندازه کوچکتری نسبت به سیستم‌های معمولی دارد. استفاده از تبلت پنجره‌ای جدید آموزشی محسوب می‌شود. تبلت قابلیت نصب هزاران برنامه‌ آموزشی و بازی را دارد که در راستای تدریس مربیان به تسریع روند یادگیری کودکان کمک زیادی می‌کند. تبلت را می‌توان به‌صورت آنلاین به وب‌سایت‌های مختلف وصل کرد و با استفاده از آن  نقاشی، رنگ آمیزی و کتاب خواندن را انجام داد. انجام این موارد باعث بهبود قدرت حل مسائله کودکان و آشنایی با دنیای جدید می‌شود و همچنین در آن‌ها انگیزه یادگیری را افزایش می‌دهد.

 

معایب استفاده از ابزارهای دیجیتال

همانطور که به‌کارگیری از گجت‌ها، وسایل‌های دیجیتال و تبلت دارای مزایای زیادی برای کودکان است، اما می‌تواند معایبی نیز به‌همراه داشته باشد.

 

کاهش زمان خواب

از آن‌جایی که هنگام کار کردن با ابزارهای دیجیتال تمامی ذهن کودکان درگیر می‌شود؛ بخشی از سیستم عصبی آن‌ها، تحت تاثیر قرار می‌گیرد و مشکلات خواب را در کودکان ایجاد می‌کند.

 

کم تحرکی

استفاده از ابزارهای دیجیتال سبب افزایش مدت زمان نشستن کودکان می‌شوند و فعالیت بدنی آن‌ها را کاهش می‌دهند و باعث چاقی و دیابت در کودکان می‌شوند.

 

مشکلات چشم

به‌کارگیری طولانی مدت از ابزارهای دیجیتال باعث فشار زیاد روی صلبیه چشم می‌شود و به مرور زمان بیماری خشکی چشم را به دنبال خواهد داشت. از طرفی نکته‌ای که اهمیت بسیاری دارد مدت زمان استفاده از ابزارهای دیجیتال است، تمامی مشکلات ذکر شده زمانی رخ می‌دهند که کودکان بیش از اندازه از تبلت و یا دیگر وسایل هوشمند استفاده کنند. تحقیقات نشان داده که زمان کافی جهت کار با وسایل دیجیتال نباید بیشتر دو الی سه ساعت در روز برای کودکان باشد.

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۳۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزایای کریدور حمل‌ ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟

تین نیوز

کریدور حمل ونقل سبز و دیجیتال دریایی می تواند مشاغل سبز بیشتری ایجاد کند، بهبود سلامتی را برای جوامع محلی به ارمغان آورد و مزایای اقتصادی بی شماری به همراه داشته باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا،  محدود کردن گرمایش جهانی به ۱.۵ درجه سانتی گراد نیازمند تسریع تلاش ها برای کربن زدایی بخش کشتی رانی است. حرکت اول در این ابتکار، توسعه یک کریدور حمل ونقل سبز و دیجیتال به شمار می رود که نه تنها از توسعه سوخت ها و کشتی های با کربن کم و صفر حمایت، بلکه مشاغل سبز و مزایای سلامتی خوبی برای جوامع محلی ایجاد می کند.

مطالعه ای جدید حاکی از آن است که یک کریدور حمل ونقل دیجیتال و سبز (GDSC) بین سنگاپور، لس آنجلس و لانگ بیچ می تواند بیش از ۷۰۰ فرصت شغلی در تولید سوخت با آلایندگی صفر و نزدیک به صفر تا سال ۲۰۳۰ ایجاد کند. این مطالعه جریان های تجارت دریایی بین سنگاپور، لس آنجلس و لانگ بیچ را تجزیه وتحلیل کرد و یک خط پایه از فعالیت ها و نیازهای انرژی برای کشتی هایی را ارائه کرد که تا سال ۲۰۵۰ در کریدور فعالیت خواهند کرد.

مطالعه حاضر همچنین نشان داد که این کریدور می تواند به بهبود سلامت برای جوامع محلی منجر شود و مزایای اقتصادی گسترده ای را برای کشورهای این مناطق به همراه داشته باشد.

سوخت های بدون آلایندگی و توسعه مشاغل

تجزیه وتحلیل ها مقدار سوخت های نزدیک به صفر و صفر مورد نیاز برای ترافیک در این مسیر را با مدل سازی استفاده از سوخت های جایگزین کربن صفر و نزدیک به صفر توسط کشتی هایی برآورده کرده اند که در کریدور تا سال ۲۰۵۰ فعالیت خواهند کرد. در این بررسی پارامترهای مختلفی مانند هزینه های تولید و در دسترس بودن سوخت با توجه به اهداف استراتژی IMO 2023 در مورد کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از کشتی ها در نظر گرفته شده است.

کربن زدایی دریایی برای مدت طولانی در دستور کار بوده است، زیرا حتی اگر سهم کشتی ها در گرمایش جهانی نسبتاً کم باشد، بسیار مهم است. سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) معتبرترین نهاد بین المللی در این زمینه است که پس از چندین نقطه عطف در کربن زدایی دریایی، در سال ۲۰۱۸ یک نقشه راه جامع با استراتژی اولیه کاهش گازهای گلخانه ای ترسیم و آن را در سال ۲۰۲۳ بازنگری کرد. در این بازنگری کاهش گازهای گلخانه ای هم زمان با دستورالعمل بررسی چرخه حیات (LCA) توسعه پیدا کرد و رویکرد چرخه عمر به عنوان یک بخش ضروری برای دستیابی به اهداف آب وهوایی شناخته شد.

فعالیت های انجام شده از طریق کریدورهای کشتی رانی سبز می تواند موجب کاهش کربن زدایی گسترده تر در سراسر صنعت دریایی شود و مزایای سلامتی برای جوامع محلی و فرصت های اقتصاد سبز را برای کشورها به ارمغان آورد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • شروع مسیری هیجان‌انگیز با مهدکودک
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد ؟
  • لزوم یادآوری اهمیت صنعت بازیافت از طریق آموزش/ سوخت‌ مازوت برای کره زمین سمّ است
  • مزایای کریدور حمل‌ ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • نخستین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی در شهر جدید سهند افتتاح شد
  • تأثیرگذاری رسانه‌ها در عصر کنونی بیش از ابزارهای جنگی است
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم