Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان - ایرنا - مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: جشنواره فرهنگی گردشگری ساحل نشینان کشور برای نخستین بار تا پایان سالجاری در چابهار برگزار می شود.

علیرضا جلالزایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این جشنواره فرهنگی هنرمندان هفت استان ساحلی کشور شرکت خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی پیگیری برگزاری اجلاس وزرای گردشگری کشورهای حاشیه اقیانوس هند را از دیگر برنامه های پیش روی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان بر شمرد و افزود: این برنامه مهم نیز در حال رایزنی برای برپایی است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان با اشاره به دستاوردهای جشنواره گردشگری سلامت عمان گفت: جذب چند سرمایه گذار عمانی برای سرمایه گذاری در زمینه گردشگری استان، فراهم شدن زمینه برای فعالیت مسئولان آژانس های مسافرتی عمان، افزایش پروازها از مسقط به چابهار و از مسقط به زاهدان و نیز لغو روادید عمانی ها به ایران از دستاوردهای مهم حضور در این نمایشگاه بود.
به گزارش ایرنا هوای بهاری در پاییز و زمستان و 220 جاذبه طبیعی و تاریخی، شهرستان چابهار را به مرکز گردشگری برای هموطنان و گردشگران داخلی و خارجی تبدیل کرده و در واقع این بندر اقیانوسی ایران اسلامی به عنوان بهشت گردشگری منطقه بلوچستان و سواحل مَکُّران شناخته می شود.
چابهار به دلیل همجواری با آب های اقیانوس هند آب و هوای مطلوب دارد و در این بندر از سواحل و چشم ‌اندازهای زیبا، آثار تاریخی و فرهنگی، بازارهای سنتی و مدرن و دهها جاذبه دیگر بهره مند است و مقصدی شایسته و مناسب برای گردشگران بحساب می آید.
چابهار بهشت گمشده ای در ایران است که زیبایی های طبیعی وتاریخی آن کمتر بین ایرانیان شناخته شده و نیازمند حرکتی شایسته و هماهنگ از سوی رسانه ها، مسئولان و عامه مردم است.
زیبایی های سواحل چابهار سبب شده تا این منطقه جزو بی نظیرترین مناطق گردشگری در ایران و جهان محسوب شود.
7316**3213

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ميراث فرهنگي چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۳۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان مهرزاد در جلسه بررسی برنامه‌ها و توسعه زیرساخت‌های گردشگری هورامان با اشاره به لزوم اجرای ضوابط اعلام شده از سوی سازمان یونسکو اظهار داشت: باید در این راستا کمترین تغییرات را در منطقه هورامان به لحاظ بافت فرهنگی تاریخی، آداب و رسوم، معماری و طبیعت بکر و دست نخورده این منطقه داشته باشیم
وی با بیان اینکه مراسم پیرشالیار و مراسم کومسای سال گذشته ثبت جهانی شد از برگزاری مراسم فرهنگی تاریخی کومسای در اواسط اردیبهشت ماه در منطقه اورامان خبر داد
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین از برگزاری جشنواره سماق در روستای ژان از توابع بخش مرکزی شهرستان سروآباد خبر داد و گفت: این مراسم امسال در این روستای تاریخی و جهانی با حضور گردشگران داخلی و میهمانان خارجی برگزار می‌شود

دیگر خبرها

  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • جشنواره فرهنگی گردشگری سی ترمی در شهرستان زهک
  • جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود
  • ۶۵۶ ایل و طایفه مستقل در ایران زندگی کوچندگی دارند
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • پنجمین جشنواره فرهنگی و گردشگری سی ترمی در زهک برگزار شد
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان