Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@05:07:50 GMT

63 درصد جرایم در لرستان ناشی از مصرف موادمخدر است

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۵۳۷۳۳

63 درصد جرایم در لرستان ناشی از مصرف موادمخدر است

خرم آباد - ایرنا- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: 3 درصد جرایم و آسیب های اجتماعی مانند سرقت ، تکدی گری و طلاق در استان نشات گرفته از مصرف مواد مخدر و روانگردان ها است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مجتبی بیرانوند روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان پلدختر اظهار داشت: دغدغه 90 درصد مردم حل مسئله موادمخدر است که به یک مطالبه تبدیل شده و هدف شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ، سالم سازی آحاد مردم و به ویژه گروه هایی است که در معرض خطر و جامعه هدف متشکل از خانواده ، مراکز آموزشی مانند مدارس ودانشگاه ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که کمیته های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لازم و ملزوم همدیگر هستند افزود: خروجی جلسات باید برای مردم ملموس و مبارزه با مواد مخدر نتیجه بخش در جامعه باشد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان گفت: آبان ماه سال جاری در هفته مبارزه با مواد مخدر گروه هدف در این هفته آموزش و پرورش می باشد که انتظارمی رود فعالیت ها و برنامه های کمیته پیشگیری بتواند بهترین خروجی را داشته باشد.
وی از عملکرد صدا و سیما نسبت به انعکاس برنامه های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر انتقاد کرد و افزود: صدا و سیما پر مخاطب ترین رسانه است که انتظار می رود به این آسیب اجتماعی بزرگ را که دغدغه مقام معظم رهبری و سران نظام است بیشتر بپردازد.
بیرانوند خاطرنشان کرد: پاک سازی مناطق پیرامونی مدارس و مراکز آموزش عالی یکی از برنامه های شورای مبارزه با موادمخدر است که باید اماکن پیرامون این مراکز مانند دکه ها ، رستوران ها و غیره را کنترل کنند وآموزش و پرورش و دانشگاه ها نیز در داخل این کار را انجام دهند.
وی افزود: شورای مبارزه با مواد مخدر در این راستا از همه طرح های مربوط به پیشگیری ، درمان ِ، مقابله حمایت می کند و از همه رساله های دکترا و پایان نامه های کارشناسی ارشد استقبال و حمایت می کند.
7272/6060

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مبارزه با مواد مخدر شوراي هماهنگي پلدختر مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۳۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه، دستگیری ۱۰ نفر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پس از اطلاع از اینکه اعضای ۲ باند توزیع مواد مخدر قصد انتقال محموله‌هایی را به کرمانشاه دارند، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قراردادند.

وی افزود: مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی و در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی ۴ دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان ۲ باند مواد مخدر شده و آن‌ها را در عملیات‌هایی جداگانه توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام‌گرفته از خودروهای توقیفی، مجموعاً ۱۶۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

وی همچنین از دستگیری ۱۰ عضو باندهای قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: افراد دستگیرشده پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

حاجیان در پایان مبارزه با پدیده قاچاق مواد مخدر را از مهم‌ترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه عنوان کرد.

کد خبر 748518

دیگر خبرها

  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه