Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از تامین ذخیره کالاهای اساسی تا ۱ سال خبر داد و گفت: در جلسه با دولت ، بحث شد تا یارانه ارزی که به عنوان مابه التفاوت نرخ ترجیحی و بازار ثانویه اختصاص داده می شود به صورت یارانه در اختیار مردم قرار گیرد.

محمدرضا پورابراهیمی گفت: متوسط قیمت کالاهای اساسی به رغم اختصاص ارز 4 هزار و 200 تومانی، در مقایسه با پارسال از 30 تا 50 درصد افزایش یافته است که نباید این گونه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس توافق دولت و مجلس درباره کالاهای اساسی ، قرار است نرخ ارز ترجیحی ( 4200 تومان ) همه 25 قلم کالای اساسی تامین شود.

وی ادامه داد: گزارش رئیس سازمان برنامه و بودجه حاکی از آن است که بخش زیادی از این کالاها برای بازه زمانی یکساله خریداری شده است. پورابراهیمی با اشاره به اینکه در زمینه قیمتکالاها، مشکلات و نگرانی هایی وجود دارد، افزود: حوزه نظارتی وزارت صنعت ، معدن و تجارت باید نظارت جدی داشته باشد.

وی اضافه کرد : در جلسه با دولت ، بحث شد تا یارانه ارزی که به عنوان مابه التفاوت نرخ ترجیحی و بازار ثانویه اختصاص داده می شود به صورت یارانه در اختیار مردم قرار گیرد.

پورابراهیمی گفت: اکنون چند میلیون اتباع خارجی از یارانه متعلق به مردم ایران استفاده می کنند و همچنین حدود 4 تا 5 میلیون گردشگر خارجی هم از این ظرفیت استفاده می کنند و قاچاق کالای اساسی هم در دو ماه اخیر ، مشکل ساز شده است بنابراین اگر یارانه ارزی به خود مردم به صورت مستقیم داده شود برخی از این مشکلات ، حل می شود.

وی افزود: این موضوع در حال بررسی است و قرار است کمیته تخصصی درباره آن کار کند و جمع بندی آن در صحن علنی مجلس مطرح می شود و در صورت نیاز ، در این زمینه قانون تصویب می شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه دیروز درباره سبد حمایتی ویژه هم بحث شد و بر اساس اظهار نظر دولت ، این سبد حدود 50 درصد جمعیت کشور را پوشش می دهد.

پورابراهیمی افزود: منابع این سبدها از محل تغییر قیمت خوراک پتروشیمی ها و پالایشگاهی های تامین می شود که حدود 12 هزار و 500 میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: در جلسه دیروز به موضوع سوخت وارد نشدیم اما این موضوع در کمیسیون انرژی و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس آمارها ، یک سوم از مصرف فعلی سوخت یا ناشی از مازاد مصرف و یا ناشی از قاچاق سوخت است. پورابراهیمی افزود: ظرف هفته های آینده برنامه جامع دولت و مجلس در ارتباط با سوخت در کشور اعلام می شود.

وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت کارت های سوخت و احیای آن ها از موضوعات مهمی است که می تواند از قاچاق سوخت جلوگیری کند.

 

تسنیم

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000AEl برچسب ها: پورابراهیمی ، کالای اساسی ، یارانه ارزی

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: پورابراهیمی کالای اساسی یارانه ارزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۳۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد

حسین علی حاجی دلیگانی با بیان اینکه جلسه پایانی کمیسیون تلفیق برای بررسی جدول لایحه بودجه با حضور معاونان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار داشت: نشست کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ امروز با حضور اکثریت اعضا برگزار شده و گزارش هیئت رئیسه کمیسیون در جلسات با کمیسیون‌های تخصصی درباره جداول بودجه قرائت شد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای افزایش حقوق نیرو‌های خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ما به ازای دو دهم درصد از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده برای نوسازی مدارس اختصاص یابد، علاوه بر این بر اساس مصوبه امروز کمیسیون مقرر شد تا در بودجه سال ۱۴۰۳ یک همت در اختیار وزارت علوم و یک همت در اختیار وزارت بهداشت برای تامین نیاز‌های دانشگاه‌های جامع زیر مجموعه وزارت علوم و دانشگاه‌های علوم اختصاص یابد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: معاونان سازمان برنامه و بودجه که به عنوان نماینده دولت در کمیسیون حضور داشتند با این مصوبات مخالفتی نداشتند و همراه بودند لذا بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ نیز در کمیسیون تلفیق به پایان رسید.

وی افزود: گزارش کمیسیون تلفیق فردا پنجشنبه در سیستم مجلس بارگذاری می‌شود تا نمایندگان بتوانند پیشنهادات خود را برای طرح در صحن مجلس در سامانه بارگذاری کنند و طبق تصمیم هیئت رئیسه مجلس گزارش کمیسیون تلفیق در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • تصویب مبلغ منابع ارزی دارو و کالا‌های اساسی
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو