Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور گفت: دانشگاه نقش مهمی برای آینده جامعه و مدیریت آینده جامعه دارد. اگر امروز نقصی از مدیران گرفته می‌شود و نقد واردی مطرح می‌شود باید بپذیریم به نوعی نقد بر دانشگاه هم هست.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز در دانشگاه تهران و در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ضمن تبریک آغاز مجدد دانشگاه‌ها گفت: در واقع این مراسم به عنوان احترام و کرنش در برابر علم، دانش، پژوهش و فناوری است و مخاطب این کرنش اساتید و دانشجویان عزیز ما هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: نقش بسیار مهمی که دانشگاه در علم، فرهنگ در جامعه پذیری نسل جوان در انضباط و قانون مداری و در نقش مهارت‌هایی که دانشجویان عزیز از این محیط می‌آموزند دانشگاه تهران به عنوان یک دانشگاه کهن، قدیمی و برتر و آن‌هایی که در این دانشگاه درس خواندند حتما برایشان یادآور خاطرات شیرین دوران دانشجویی است.

روحانی با اشاره به اساتید مبرز، فرهیخته و بنام و دانشجویان پرتلاش در دانشگاه تهران گفت: در همین دادگاه لاهه چهره‌های دانشگاه تهران حضور داشتند و یکی از افرادی که به وکالت از ایران سخن می‌گفت: جزو همکلاسی‌های ما در دوران دانشجویی در دانشکده حقوق بود. پس دانشگاه می‌تواند مبدا تحولات باشد همانطور که امام فرمودند: و دانشگاه می‌تواند مظهر اقتدار باشد همانگونه که مقام معظم رهبری بر او تاکید کردند.

وی بیان داشت: ما در مدیریت‌های جامعه که نگاه می‌کنیم از دور میز هیأت دولت گرفته تا در مجلس شورای اسلامی و وزارتخانه‌های مختلف اکثریت قاطع آن‌ها پرورش یافته دانشگاه هستند. عده‌ای را هم داریم که پرورش یافته حوزه و دانشگاه و عده کمی هم پرورش یافته حوزه است.

رئیس قوه مجریه بیان داشت: دانشگاه نقش مهمی برای آینده جامعه و مدیریت آینده جامعه دارد. اگر امروز نقصی از مدیران گرفته می‌شود و نقد واردی مطرح می‌شود باید بپذیریم به نوعی نقد بر دانشگاه هم هست. چون این‌ها در همین مرکز تربیت شده و دانش آموخته‌اند و فرهیخته شده‌اند. با ورود همین دانشگاه احساس شخصیت و نشاط بیشتر کردند.

روحانی افزود:کلمه دانشجو بسیار زیبا است. دو واژه در دانشگاه بسیار قشنگ، زیبا و غرور‌آفرین است. «دانشجو و استاد» پس نقش دانشگاه برای ما بسیار مهم است.

وی ادامه داد: ما علت موفقیت‌هایمان در دولت یازدهم کجا بود که از امید به آینده شروع شد. نه با کار و برنامه‌ریزی ما بلکه قبل از برنامه و کار و تلاش ما دیدگاه مردم نسبت به آینده بود که جامعه ما را در مسیر جدیدی قرار داد. هنوز ما دولت شروع نکرده بودیم. در سال ۹۲ من انتخاب شده بودم دو ماه دیگر بنا بود دولت را تشکیل دهیم. به محض انتخاب قیمت دلار پایین افتاد، به محض انتخاب بازار آرام شد، به محض انتخاب امید‌ها بالا رفت، هنوز دولت را شروع نکرده بودیم، چرا؟ برای اینکه مردم به آینده‌ای بهتر با تعامل بیشتر با جهان، با آرامش بیشتر، با فضای امن‌تر و نه امنیتی‌تر، امیدوارتر شده بودند.

رئیس جمهور افزود: هنرپیشه صدا و سیما هم امیدوار شده بود، نویسنده کتاب هم امیدوار شده بود، زیرا می‌دانست برای گرفتن مجوز خیلی معطل نمی‌شود، کارگردان هم امیدوار شده بود، هنرپیشه هم امیدوار شده بود، دانشجو هم امیدوار شد، چون می‌دانست از سال ۹۲ شانزدهم آذر هم آزاد است و در همه دانشگاه‌ها می‌تواند حرف بزند و سخن بگویند و نقد کنند. گاهی وقت‌ها برای انسان ممکن است از لحاظ عاطفی پذیرش انتقاد زیاد سخت باشد. من هم وقتی در روزنامه و فضای مجازی چند انتقاد می‌خوانم می‌گویم امروز بس است و آن را کنار می‌گذارم. چون هم وقت بیشتری ندارم و هم نقد بیش از حد می‌تواند مفید نباشد. حدش هم مفید است هم لازم.

روحانی تصریح کرد: ما یک بیانی در روایت داریم که برای جامعه بزرگ باید یک جور دیگر معنا کنیم که می‌گوید اگر کسی برادر مومنش را در فضای دوستانه دو نفری نصیحت کند به او زینت داده ومشکلش را حل کرده، اما اگر همین نقد را در یک جمع عمومی بگوید نگران و ناراحتش کرده، در زندگی جمعی، خانوادگی واجتماعی اینچنین است. در زمینه دولت و حکومت هم می‌تواند تا حدی صادق باشد. اساتیدی که در کشور ما از لحاظ اقتصادی مصاحبه و نقد می‌کنند یک عده از اساتید هم داریم که اصلا ندیدم مصاحبه کنند و در روزنامه چیزی بنویسند، اما مرتب برای من نامه می‌نویسند. خب این تاثیرگذارتر است استادی که در بحث اقتصادی نقد دارد برای من مستقیم نامه می‌نویسد و من هم به دقت می‌خوانم و پیام تشکر را برایش می‌فرستم. اما یکی هم می‌رود مصاحبه می‌کند که من آن را هم می‌شنوم، اما گاهی وقت‌ها نقد به اندازه بسیار مفید است و نقد بیش از حد مثالش همان نمک طعام است که اگر به اندازه باشد لازم است و اگر نباشد بی‌مزه و اگر زیاد باشد نمی‌شود خورد.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید نقاد باشند، اظهار کرد: دانشگاه‌ها باید پرسشگر باشند و دولت را نقد کنند. هیچ تردیدی در این بحث وجود ندارد البته خواهش من این است که با اطلاعات کافی باشد. البته فردا تعدادی از اساتید اقتصاد را دعوت کردم که رو در رو بنشینم و با آن‌ها صحبت کنم. برخی از آن‌ها به صورت نامه سرگشاده یا خصوصی برای من نامه نوشتند. یک حرف‌هایی دارم که فردا مستقیم به آن‌ها می‌گویم.

رئیس جمهور اظهار داشت: وقتی موضوعی را نقد می‌کنیم باید شرایط کشور را دقیقا بدانیم که کجا هستیم، شما وقتی دستور ورزش به یک آدم می‌دهید به سلامت سن طرف هم نگاه می‌کنید. به همه نمی‌شود یک نسخه ورزشی داد، شرایط کشور، شرایط مناسبی نیست. در آن شرایط باید ببینیم چه کار باید بکنیم نه در یک شرایط ایده‌آل.

روحانی تصریح کرد: چه چیزی باعث شد ما در دولت یازدهم پیشرفت کردیم؟ امید مردم به آینده همین. به نظرم کلید اصلی دولت یازدهم امید مردم بود. مردم فضا را روشن می‌دیدند و می‌دیدند که هر روزی گره‌ای گشوده می‌شود. «افضل اعمال امتی انتظار الفرج» بهترین عمل امت من را پیامبر فرمودند: امید به گشایش‌هاست. ما معمولا مصداق اتَم و اکمل این انتظار فرج را معرفی می‌کنیم در حالی که نه، یعنی بدانیم گره‌ها باز می‌شود و راه‌های تنگ گشوده می‌شود. بن‌بست‌ها از بین می‌رود. این انتظار فرج است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: روحانی مراسم آغاز سال تحصیلی رئیس جمهور دانشگاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۴۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند

رئیس جمهور گفت: مجریان، ناظران و عموم مردم همت کردند و انتخابات باشکوهی داشتیم و مولفه‌های مورد اشاره رهبر معظم انقلاب محقق شد. در این مرحله دوم نیز کاری بشود که این چهار اصل مورد تأکید قرار بگیرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز در نشست هیئت دولت با استانداران سراسر کشور طی سخنانی خطاب به این مدیران عالی دولت بیان کرد: باید با مردم به‌صورت مداوم ارتباط داشته باشید؛ خصوصاً مردمی که در اجتماعات مسئولان شرکت هم نمی‌کنند که باید این عزیزان هم مورد رسیدگی قرار بگیرند.

تأکید رئیسی بر حضور گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلسوی درخصوص انتخابات 1402 افزود: مجریان، ناظران و عموم مردم همت کردند و انتخابات باشکوهی داشتیم و مولفه‌های مورد اشاره رهبر معظم انقلاب محقق شد. در این مرحله دوم نیز کاری بشود که این چهار اصل مورد تأکید قرار بگیرد. مردم ما در اجرا و نظارت دخیل هستند و امیدواریم این انتخابات هم باشکوه برگزار شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به شعار سال، خاطر نشان کرد: باید تمامی بخش‌ها برنامه داشته باشند و طبق آن به‌سوی تحقق شعار سال که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، حرکت کنند.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • در سال گذشته ۳ میلیارد دلار واردات بنزین داشتیم / تا دو سال آینده در همه حوزه‌های بحران خواهیم داشت
  • پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت طلا و ارز در روزهای آینده/ منتظر این قیمت‌ها در بازار باشید
  • ۸۰۰ روستای خوزستان آسفالت شد
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • رئیسی: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا/ قیمت طلا ممکن است از این عدد فراتر رود
  • ۷۰ درصد ظرفیت شهرک صنعتی شورمست غیرفعال است
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵