Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کرج-ايرنا- معاون منطقه ويژه اقتصادي پيام استان البرزگفت: زنجيره صادرات و واردات محصولات حوزه فناوري اطلاعات «آي.سي.تي» در اين منطقه ويژه تکميل شد.

محمدرضا واعظي پور روز يکشنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: فعال شدن شرکت هاي بازرسي مورد تائيدسازمان تنظيم مقررات وارتباطات راديويي و سازمان ملي استاندارد، آزمايشگاه مورد تائيد اين 2 سازمان و حضور هر روزه کارشناسان در پنجره واحد تجارت فرامرزي منطقه ويژه اقتصادي پيام موجب شده تا چرخه صادرات و واردات کالا در منطقه تکميل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: منطقه ويژه اقتصادي پيام تنها منطقه ويژه اقتصادي وابسته به وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات است که در زمينه واردات، صادرات و توليدات محصولات حوزه فناوري اطلاعات، ورود مواد اوليه، پردازش و تکميل چرخه توليد براي صادرات دوباره اين محصولات فعاليت مي کند.
وي ادامه داد: ايجاد قطب ديتا سنتر، استقرار شرکت هاي حوزه آي. سي. تي، اي . تي، شهرفرودگاهي فناوري هاي نوين فرودگاه پيام و وجود زير ساخت هي فيبر نوري از ديگر مزاياي منطقه ويژه اقتصادي پيام است که آن را به بهشت وارد کنندگان و صادر کنندگان محصولات فناوري اطلاعات تبديل کرده است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به تامين برق مورد نياز واحدهاي صنعتي مستقر در منطقه ويژه اقتصادي پيام اشاره کرد و گفت: طي نشستي که با مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق استان تهران داشته ايم، ظرفيت هاي پيام مورد را تائيد و مقررشد در فاز اول نسبت به تامين 30 مگاوات برق مورد نياز واحدهاي صنعتي اقدام شود.
معاون منطقه ويژه اقتصادي پيام اظهار داشت: همچنين مقرر شد در فاز دوم بر اساس اعلام نياز منطقه ويژه، در يک بازه 20 ساله 285 مگاوات برق مورد نياز منطقه ويژه و 150 مگاوات براي استقرار قطب ديتا سنتر در منطقه ويژه اقتصادي پيام برقرار شود.
واعظي پور گفت: مقرر شد به همين منظور برنامه ريزي هايي انجام و در يک برنامه دراز مدت زير ساخت ها با مشارکت بخش خصوصي، حمايت وزارت نيرو و شرکت توزيع نيروي برق استان تهران تامين شود.
وي ادامه داد: شرکت توزيع نيروي استان تهران در اين برنامه براي تامين بيش از 400 مگاوات برق در يک باره زماني 20 ساله با هدف شکوفايي حداکثري منطقه اعلام امادگي کرد که بتوان منطقه ويژه اقتصادي پيام را تبديل به بهترين منطقه براي سرمايه گذاري در منطقه و کشور تبديل کرد.
منطقه ويژه اقتصادي و فرودگاه بين المللي پيام البرز وابسته به وزارت ارتباطات وفناوري اطلاعات
سال 71 راه اندازي شده است.
فرودگاه پيام قطب ديگر اين مجموعه است که در سال هاي گذشته خدمات باري وآموزشي ارائه مي داد و با همت دولت تدبير و اميد ، بخش مسافري آن فعال شده است.
7414/ 6155
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۴۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متانول به‌جای صادرات تبدیل به بنزین می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به برنامه فشرده وزارت نفت برای رفع ناترازی بنزین با توجه به افزایش تقاضاها، گفت: با توجه به دستور وزیر نفت و سیاست دولت، صنعت پتروشیمی وارد این حوزه می‌شود تا به‌جای صادرات، از متانول تولیدی صنعت پتروشیمی با فرایند MTG بنزین تولید شود.

به گزارش ایسنا، مرتضی شاهمیرزایی امروز در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه طرح‌های توسعه میدان‌های گازی کشور با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و اکتشاف و تولید، در جمع خبرنگاران با اشاره به اعلام آمادگی متانول‌سازها برای تولید بنزین، اظهار کرد: معافیت‌ها و مشوق‌هایی برای این واحدها در نظر گرفته شده و مراحل نهایی برنامه‌ریزی زیرساخت‌ها و سازوکارهای لازم برای سرمایه‌گذاری تولید بنزین از متانول انجام شده است، زیرا ظرفیت تولید متانول در کشور بالاست و زنجیره این محصول توسعه نیافته است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم به‌طور ویژه در زمینه تکمیل زنجیره محصولات برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کرده است، گفت: جهش در تولید کالا و تجهیزات در کنار افزایش تولید محصولات پتروشیمی از برنامه‌های صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ است، اظهار کرد: به این منظور برنامه‌های مختلفی ترسیم شده که حرکت دانش‌بنیان‌ها در مسیر جهش تولید کالا و تجهیزات، یکی از آن‌هاست.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه این موضوع با هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی مطرح و تأکید شده است که کالاهای مورد نیاز خود را با استفاده از توان داخلی تأمین کنند تا شاهد جهش بزرگ و انقلابی در ساخت داخل باشیم، البته تا جایی‌ که آسیبی به برنامه تولید وارد نشود، تاکید کرد: جهت‌گیری‌ها در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های صنعت پتروشیمی نیز به‌سمت کالاها و تجهیزات دانش‌بنیان است که پیش از این در خارج سفارش‌گذاری می‌شد.

راه‌اندازی نخستین PDH کشور در اوایل سال آینده

شاهمیرزایی با بیان اینکه هلدینگ‌هایی همچون پتروفرهنگ و شستان که واحدهای متانولی بیشتری دارند باید بخشی از ظرفیت خود را برای تولید دیگر محصولات زنجیره آماده و برنامه‌ریزی کنند، گفت: بخشی از واحدهای MTP و MTG در قطب پارسیان در مجاورت قطب عسلویه احداث خواهند شد، همچنین واحد PDH پتروشیمی رجال به‌عنوان نخستین PDH کشور تا اوایل سال آینده بهره‌برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه سایر طرح‌های PDH نیز در مرحله اجرا قرار دارند و سرمایه‌گذاران به‌دنبال این هستند که صرفه اقتصادی این طرح را افزایش دهند، گفت: هم‌اکنون حدود ۱۲۷ مجوز طرح پتروشیمی به‌طور رسمی صادر شده است،   طرح‌های برنامه هفتم توسعه به‌طور میانگین حدود ۳۷درصد پیشرفت دارند.

شاهمیرزایی راهبرد اصولی دولت سیزدهم را تکمیل زنجیره ارزش به‌منظور پرهیز از خام‌فروشی و ایجاد ارزش افزوده از منابع هیدورکربوری اعلام و بیان کرد: مجوز حدود ۱۷ طرح پتروشیمی پس از بازنگری‌های انجام‌شده لغو شد و طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش جایگزین آن‌ها شدند. همچنین طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش در قالب ۲۱ بسته به هلدینگ‌ها ابلاغ و مجوزهای لازم صادر شده است که با جدیت پیگیر اجرای آن‌ها هستیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • متانول به جای صادرات تبدیل به بنزین می شود
  • متانول به‌جای صادرات تبدیل به بنزین می‌شود
  • «طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش» جایگزین ۱۷ طرح پتروشیمی شدند
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • زنجیره تولید پتروشیمی‌ها باید تکمیل شود
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • رونمایی از برات الکترونیک بانک صادرات ایران در وزارت اقتصاد؛
  • تکمیل و توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش اولویت استان همدان
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد