Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فیض الله پاسره پیش از ظهر یکشنبه در حاشیه بازدید از این پروژه، افزود: استارت اجرای پروژه از ابتدای تابستان سال جاری رقم خورد و با تدابیر در نظر گرفته شده مصالح مورد نیاز کل این مجتمع تصفیه خانه فاضلاب خریداری شد.

پاسره با اشاره به اینکه نگرانی و مشکلی در راستای ادامه کار و تکمیل آن وجود نخواهد داشت و تلاش ما بر این است که در کمترین زمان این پروژه بزرگ و حیاتی را به بهره برداری برسانیم، ابراز داشت: بیش از ۸۰ میلیارد ریال با مشارکت بانک توسعه اسلامی در این پروژه هزینه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاسره به پوشش جمعیتی این تصفیه خانه اشاره کرد و گفت: باید در این راستا به ۷۰۰ خانوار انشعاب داده شود که تاکنون واگذاری انشعاب به ۳۰۰ خانوار این منطقه عملیاتی شده است.

پاسره با تاکید بر استفاده از نیروی بومی در اجرای پروژه، ابراز داشت: تمامی فرایند های اجرای شبکه و تصفیه خانه مجهز فاضلاب تنگاری به دست نیروهای تحصیل کرده استان انجام می شود.

مدیرعامل آبفار استان با اشاره به مزایای تصفیه خانه فاضلاب، گفت: کاهش بارندگی، افزایش تبخیر، بازچرخانی و استفاده از فاضلاب به ویژه برای صنعت و کشاورزی را به ضرورت امروز ایران تبدیل کرده است.

وی افزود: برای حفظ منابع ارزشمند آب زیرزمینی و انتقال این سرمایه ارزشمند به نسل های آینده باید نسبت به ذخیره و بازچرخانی آب های در دسترس اقدام کرد.

کد خبر 4429527

منبع: مهر

کلیدواژه: آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد یاسوج اربعین ۹۷ خبرگزاری مهر کرمانشاه اربعین 97 اربعین حسینی گرگان بوشهر مشهد یاسوج شیراز خرم آباد شهرکرد سنندج خطبه های نماز جمعه بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۴۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق شعار سال و کمک به تولید، با ارتقای تصفیه خانه پرکندآباد ۲ مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی ، مدیرعامل آبفای مشهد با اشاره به بهره برداری مرحله ۱ و ۲ تصفیه خانه پرکندآباد در آینده نزدیک، گفت: با پیشرفت ۸۵ درصدی اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب در شهر مشهد، این شهر نسبت به شاخص کل کشور در شرایط بسیارخوبی قرار دارد.   حسین اسماعیلیان درباره اجرای طرح‌های مرتبط با تصفیه خانه‌های شهر مشهد اظهار داشت: هم اینک ظرفیت تصفیه فاضلاب در این کلانشهر، ۲۳۰ هزار متر مکعب در شبانه روز است که باید به ظرفیت ۵۰۰ هزار مترمکعب که مورد نیاز برای تصفیه کل فاضلاب تولید شده است، افزایش یابد.    وی ادامه داد: هزینه‌های ساخت تصفیه خانه‌های فاضلاب بسیار بالاست و به طور مثال ساخت یک تصفیه خانه ۱۰۰ هزار مترمکعبی بالغ بر دو هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد و از طرفی با محدودیت‌های منابع مالی دولتی نیز مواجه بودیم، اما با همین شرایط، اقدامات بسیار خوبی در حوزه تصفیه خانه‌های فاضلاب مشهد انجام شده که بیشتر متمرکز بر استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و مشارکت این بخش بوده است.   مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد بیان کرد: هم اکنون سه تصفیه خانه در حال ساخت در مشهد داریم که شامل تصفیه خانه پرکندآباد، طبرسی شمالی و تصفیه خانه فاضلاب شماره هفت است.   این مسئول ابراز امیدواری کرد با تکمیل این سه تصفیه خانه که تجمیع ظرفیت آن به اندازه کل اقداماتی است که طی ۳۰ سال گذشته تاکنون صورت گرفته، ظرفیت تصفیه خانه‌های فاضلاب مشهد به دو برابر افزایش یابد و مشکل دومین کلانشهر مشهد به لحاظ کمبود ظرفیت تصفیه فاضلاب، مرتفع شود.   اسماعیلیان، تصفیه خانه پرکندآباد ۲ را بی نظیر خواند و افزود: این به دلیل آن است که ماهیت این تصفیه خانه ارتقا یافته و از شرایط سنتی قبل که در حدود ۶۰ هزار مترمکعب ظرفیت داشته، به ظرفیت ۲۰۰ هزارمترمکعبی در شبانه روز که بزرگترین عملیات ارتقا تصفیه خانه در کشور است، خواهد رسید.    وی اضافه کرد: مرحله ۱ تصفیه خانه پرکندآباد ۲ هم اکنون در مرحله بهره برداری آزمایشی است که ظرفیتی ۵۰ هزار متر مکعبی دارد و به زودی وارد مرحله نهایی و بهره برداری خواهد شد.   اسماعیلیان خاطرنشان کرد: مرحله ۲ این تصفیه خانه نیز به یاری خدا تا پایان امسال بهره برداری خواهد شد و بخش عمده‌ای از مشکلات فعلی تصفیه فاضلاب مرتفع می‌شود.    وی گفت: از دیگر ویژگی‌های مهم طرح ارتقای تصفیه خانه فاضلاب پرکندآباد ۲، علاوه بر افزایش کمیت تصفیه فاضلاب، افزایش کیفی پساب تصفیه شده است و استاندارد تصفیه فاضلاب نیز بالا می‌رود.    مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد اظهار کرد: پساب تولیدی تصفیه خانه، قبل از ارتقا قابلیت استفاده در مصارف کشاورزی را داشت، اما با ارتقا آن در مراحل ۱ و ۲، پساب تولید شده قابلیت استفاده در بخش‌های مختلف صنعت، خدمات و رهاسازی به آب‌های سطحی را خواهد داشت.   وی تاکید کرد: یکی از موارد مهم قابل ذکر و مرتبط با شعار سال نیز این است که ساخت تصفیه خانه پرکندآباد ۲ با سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی بوده و مشارکت مردمی نیز در آن دخیل است و موضوع مهم دیگر این است که پساب حاصل از تصفیه خانه به چرخه تولید و جهش آن کمک خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • بازدید دانشجویان دانشکده بهداشت از تصفیه خانه آب ارومیه
  • پیشرفت ۸۰ درصدی پیاده‌روسازی خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی
  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است
  • اتصال شهرهای قاین و سربیشه به شبکه فاضلاب
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه لایروبی و ساماندهی مسیل پسته در منطقه پل معراج و جوادیه بجنورد
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • تحقق شعار سال و کمک به تولید، با ارتقای تصفیه خانه پرکندآباد ۲ مشهد
  • فاز یک و دو تصفیه خانه پرکندآباد در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره برداری فاز یک و دو تصفیه خانه پرکندآباد در آینده نزدیک