Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهلی نو - ایرنا - دو سناتور آمریکایی از نخست وزیر هند خواستند تا اجازه دسترسی به اطلاعات بومی سازی شده را تسهیل کند و هشدار دادند که عدم دسترسی به این اطلاعات مانع بزرگی بر سر تجارت دو کشور خواهد بود.

به گزارش ایرنا در روز یکشنبه، روزنامه 'اکونومیک تایمز' با اشاره به اینکه روز جمعه رویترز نامه سناتور جان کورنین و مارک وارنر به ناراندرا مودی نخست وزیر هند را منتشر کرد، نوشت این دو سناتور ریاست مشترک کمیتۀ هند در سنای آمریکا را به عهده دارند که شامل بیش از 30 سناتور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه بر لزوم تعیین یک چهارچوب نظارتی بر جریان آزادانه اطلاعات فرا مرزی تاکید شده است.
روزنامه اکونومیک تایمز همچنین نوشت این نامه به موضوعاتی همچون روابط بین واشنگتن و دهلی نو در مورد مسائل متعدد، از جمله قرارداد دفاعی هند و روسیه، تعرفه های جدید هند برای لوازم الکترونیکی و موارد دیگر، و اقداماتش برای خرید نفت از ایران علی رغم تحریم های آینده آمریکا اشاره کرده است.
شرکت های پرداخت جهانی از جمله مسترکارت، ویزا و آمریکن اکسپرس با لابی با وزارت دارائی و بانک مرکزی هند سعی در تسهیل قوانین ذخیره اطلاعات تراکنشهای معاملات داخلی کشور را تا 15 اکتبر کردند.
پس از آنکه بانک مرکزی هند به شرکتهای پرداخت جهانی اعلام کرد که دستورالعمل ذخیره اطلاعات تراکنشهایشان را در کشور اجرا خواهد کرد، این نامه به احتمال زیاد آخرین تلاش برای لابی گری و جلوگیری از این کار بوده است.
این دو سناتور در نامه خود گفتند که ما ذخیره اطلاعات در داخل کشور را به عنوان یک مسئله اساسی برای توسعه بیشتر تجارت دیجیتال و لازمه همکاری اقتصادی دو کشور می دانیم.
دفتر مودی فورا به ایمیل مورد نظر پاسخ نخواهد داد.
اکونومیک تایمز اشاره کرد که به غیر از پیشنهاد بانک مرکزی مبنی بر ذخیره سازی اطلاعات در داخل و توسعه سیاست های تجارت الکترونیک و رایانش ابری، هند در حال کار بر روی یک قانون کلی حفاظت از اطلاعات است که خواستار ذخیره تمامی اطلاعات شخصی و مهم در هند می باشد.
این نامه همچنین نگرانی سناتورها را در خصوص پیش نویس پرونده های حفاظت از اطلاعات و تعیین چارچوب سیاست های تجارت الکترونیک مطرح کرد.
این اقدامات برخی از شرکتهای فن آوری را نگران افزایش هزینه های زیربنایی شان، افزایش تقلب و تحت تاثیر قرار دادن سرمایه گذاری خارجی کرده است. این نگرانی ها دقیقا در زمان افزایش کاربران اینترنت و افزایش پرداختهای اینترنتی در هند رخ داده است.
گروه های لابی آمریکا شامل شرکت هایی همچون فیسبوک، آمازون و اَلفَبت متعلق به گوگل از دستورالعمل جدید بانک مرکزی هند ابراز نگرانی کرده است.
شامیکا راوی، عضو شورای مشورتی اقتصادی مودی، قبلا به رویترز گفت، این حرکت در راستای 'منافع استراتژیک و اقتصادی درازمدت' کشور بود.
سناتورها افزودند که هر گونه نگرانی مربوط به 'حفاظت و امنیت' و همچنین دسترسی به اطلاعات برای اهداف قانونی بدون محدودیت در مکان فیزیکی امکان پذیر است.
منابع دولتی قبلا به رویترز گفتند که محاسبات محرمانه دقیق بومی سازی برای دسترسی آسانتر به داده ها در طول تحقیقات امری ضروری است.
در پایان اکونومیک تایمز اشاره کرد که اقدامات هند همزمان با قوانین سختگیرانۀ کشورهای جهان برای تنظیم چگونگی ذخیره اطلاعات، حفظ حریم خصوصی و پس از رسوایی فیسبوک انجام می شود.
آساق**1424**1337

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي هند موانع تجاري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۴۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد

 تفاهم‌نامه به منظور همکاری در جذب سرمایه گذاران و صاحبان صنایع برای سرمایه گذاری در جهت بهره‌برداری از مزیت‌های صید و صیادی و ایجاد صنایع وابسته آن، ایجاد صنایع چوب، ایجاد کارخانه فرآوری نارگیل، ایجاد مرکز تجاری و بسته‌بندی چای در منطقه آزاد چابهار برای صادرات و صادرات مجدد به کشورهای آسیای مرکزی و افغانستان، اوراسیا و قفقاز جنوبی، به امضای حمیرا ریگی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار و آریاراتنه مارتین رئیس هیات سرمایه گذاران و صاحبان صنایع سریلانکا رسید.

توافق شد بزودی هیاتی از سرمایه گذاران و صاحبان صنایع سریلانکا برای بازدید، ارزیابی و سرمایه گذاری به منطقه آزاد چابهار سفر کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نامه هشدار دهنده وزیر ورزش خطاب به تاج
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • معاون وزیر علوم: آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجوی خارجی در دستور کار دولت است
  • ایجاد مرکز لجستیکی تجاری در هرات
  • بررسی ۲۶۶ شکایت علیه مصوبات شورا‌های شهر از سراسر کشور در دیوان عدالت اداری
  • امضای تفاهم نامه توسعه رسته کفش دانسفهان
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است/آیین نامه دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس تصویب نشده است
  • راه حل مسئله فلسطین، ایجاد کشور مستقل در تمامی سرزمین‌های فلسطینی با پایتختی قدس است
  • ۲۳دلیل برای اثبات دروغ بی‌بی‌سی
  • سندسازی درباره نیکا شاکرمی برای به حاشیه بردن اعتراضات علیه اسرائیل