Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ نشست هماهنگی بخش بین‌الملل موكب به‌منظور بررسی راهكارها و شیوه‌های ارائه خدمات به زائران اربعین با حضور اعضای كمیته روابط عمومی و بین‌الملل روز گذشته در دفتر امور زائران غیر ایرانی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.   میلاد امیری‌نژاد، مسئول این كمیته در این نشست گفت: امسال چهارمین سال فعالیت موكب احمدبن موسی(ع) در كربلای معلی است اما از سال گذشته ما تصمیم گرفتیم تا در این موكب، حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) را به زائران اربعین معرفی كنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: در این راستا تعدادی از خادمان حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) كه مسلط به زبان‌های مختلف بودند در سال گذشته ما را یاری دادند تا بتوانیم آن حضرت را به زائران به خصوص افراد غیرایرانی معرفی كنیم.   امیری‌نژاد اظهار كرد:‌ امسال با توجه به تأكیدات آیت‌الله دژكام، رئیس هیئت امنای موكب احمدبن موسی(ع) مبنی بر اضافه كردن بخش بین‌الملل به موكب و تأكید بر تقویت این بخش، ما تلاش داریم تا فعالیت‌های بخش بین‌الملل را گسترش دهیم و در این راستا هدف‌های جدیدی را برای این بخش تعریف كردیم.   مسئول كمیته روابط عمومی و بین‌الملل موكب احمدبن موسی(ع) با بیان اینكه تلاش می‌‌كنیم تا در این بخش هم حضرت شاهچراغ(ع) را به زائران معرفی كرده و هم خدماتی به زائران غیرایرانی ارائه دهیم، گفت: تلاش می‌كنیم تا یك كار جدیدتر و عمیق‌تر برای ترویج پیام عاشورا در بخش بین‌الملل انجام دهیم زیرا هر كسی وظیفه دارد به سهم وسع خویش در انتقال پیام عاشورا نقش ایفا كند.   وی با تصریح اینكه جامعه مخاطب برنامه‌ریزی‌های ما در بخش بین‌الملل هم زائران مسلمان و هم غیرمسلمان است، گفت: هدف ما در میان مسلمانان ایجاد وحدت و همدلی است تا مسلمانان بتوانند به یك ید واحد تبدیل شوند و در میان غیرمسلمانان نیز تبیین اهداف قیام عاشورا و پیاده‌روی اربعین است.   امیری‌نژاد اظهار كرد: ما بنا داریم تا با یك حركت مدون و مستمر پیام پیاده‌روی اربعین را منتشر كنیم و این نیاز به ساختارها و شرح وظایفی دارد كه مبدأ و مقصد آن باید مشخص باشد تا در ادامه مسیر بتوانیم كارهای بزرگتری را انجام دهیم.   مسئول كمیته روابط عمومی و بین‌الملل موكب احمدبن موسی(ع) با بیان اینكه فعالیت‌های بخش‌ بین‌الملل را در به دو بخش پیاده‌روی اربعین و موكب احمدبن موسی(ع) تقسیم‌بندی خواهیم كرد، گفت: اعتقاد داریم كه می‌توانیم یك موكب بین‌الملل در كنار موكب احمدبن موسی(ع) فقط برای زائران غیرایرانی ایجاد كنیم كه در آن‌ هم معرفی پیام اربعین و هم حضرت احمدبن موسی(ع) را انجام دهیم.   وی ادامه داد:‌ در این راستا یك تیم از مترجمان و مبلغان بین‌المللی در مسیر پیاده‌روی اربعین و یك تیم در كنار موكب احمدبن موسی(ع) فعالیت خواهند كرد.   امیری‌نژاد با بیان اینكه گسترش فعالیت‌های بخش بین‌الملل موكب احمدبن موسی(ع) نیازمند تعیین نقشه راه و مستندنگاری و تهیه بانك اطلاعاتی از فعالیت‌هاست، گفت: تلاش می‌كنیم تا در سال آینده بتوانیم در بخش بین‌الملل خدماتی را به 41 موكب استان فارس و موكب‌های سایر استان‌ها ارائه داده و این خدمات را در سطح ملی ارائه دهیم.   مسئول كمیته روابط عمومی و بین‌الملل موكب احمدبن موسی(ع) در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه این موکب در كربلای معلی از 29 مهرماه فعال خواهد بود، از افراد توانمند در این حوزه جهت همکاری در بخش بین الملل دعوت به عمل آورد و بر این نکته تاکید کرد که از ظرفیت بخش بین الملل آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) نیز بهره کافی و وافی را خواهیم برد.

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: موکب موکب احمد بن موسی شیراز اربعین فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۵۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ، در مراسمی نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان گفت: جمهوری اسلامی را محصول نهضت امام حسین (ع) می‌دانیم و پیرغلامان حسینی عصاره جریان مردمی هستند و باید فکری شود تا جریان مردمی با ستاد استانی اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی هماهنگی بیشتر و قوی‌تری داشته باشد.

حجت الاسلام علیدادی‌سلیمانی افزود:میزبانی این مراسم افتخاری است که نصیب شده و بعد از میزبانی اکثر استان‌ها و تجربه ایجاد شده فرصت مناسبی است که بهترین بهره فرهنگی را از تجربیات برگزاری ببریم و بتوانیم به اهداف برنامه ریزی شده وآثار ماندگار آن برسیم.

وی تاکید کرد: محور مهم جریان مردمی محرم و صفر با تجلیل و گرامیداشت پیرغلامان  تقویت می‌شود.

فداکاراستاندارکرمان هم از آمادگی استان و اقدامات انجام شده برای این میزبانی گفت و بیان داشت: تشکیل کمیته های  چهارگانه اولین اقدامی است که انجام شده و سعی کرده ایم تمامی امکانات استان و نهادهای دولتی در کنار ظرفیت‌های مردمی به کارگرفته شود.

رمضان نژاد رئیس سازمان بسیج صداوسیماهم ازاولویت دار شدن کرمان برای میزبانی اجلاسیه بیست ویکمین به دلیل پایتخت بودن جبهه مقاومت خبر داد و گفت:حساسیت مراسم امسال به همین دلیل است و پیرغلامانی از جبهه مقاومت در عرصه بین الملل میهمان ویژه این مراسم هستند.

بیست ویکمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی قرار است همزمان با ماه محرم در استان کرمان برگزار شود.

 

 

دیگر خبرها

  • پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار پنبه در گلستان
  • ایران و سریلانکا همکاری در سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی را گسترش می‌دهند
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • فرودگاه بین‌المللی زاهدان میزبان زائران سرزمین وحی شد
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • اعلام آمادگی مجموعه مدیریت سیستان و بلوچستان از گسترش و حمایت خانه های دین و زندگی
  • آغاز اعزام زائران عمره خراسانی از فرودگاه مشهد پس از ۹ سال وقفه
  • فعالیت خاموش ۵ شرکت بین‌المللی حمل‌ و نقل در مازندران