Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: اتصال بوشهر به خط ریلی کشور یکی از مهمترین خواسته‌های مردم استان بوشهر و یکی از نیازهای اساسی در حوزه زیرساخت‌ها برای کل کشور است. این اتصال علاوه بر منافعی که برای استان بوشهر دارد، می‌تواند اثرات مثبت بسیاری برای دیگر نقاط کشور داشته باشد.

راه‌آهن سراسری که تا شیراز کشیده شده است، در صورتی که به بوشهر متصل شود می‌تواند زمینه‌ساز اتصال بندر بوشهر به عنوان نقطه استراتژیک صادرات و واردات کشور به شهرهای مختلف در سراسر کشور باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقتصادی شدن راه‌آهنی که تا استان فارس کشیده شده است، نیازمند اتصال آن به بنادر است و چه مسیری بهتر از اتصال این خط به بندر بوشهر که می‌تواند رونق‌بخش این مسیر ریلی بوده و حمل و نقل و ترانزیت را گسترش دهد.

پروژه راه آهن بوشهر - شیراز از مصوبات سفر اول دولت محمود احمدی‌نژاد به استان بوشهر بود که در سال ۸۶ عملیات اجرایی آن در بوشهر آغاز شد، اما به دلیل تامین نشدن اعتبارات مورد نیاز روند اجرای پروژه کند بوده و طی سال‌های گذشته نیز متوقف شده است.

وعده‌هایی برای آغاز پروژه

سال گذشته و امسال مسئولان وعده‌های مختلفی را برای آغاز پروژه راه‌آهن بوشهر داده‌اند ولی تاکنون این وعده‌ها محقق نشده است و مردم همچنان چشم‌انتظار آغاز این پروژه مهم و بنیادی هستند.

استاندار بوشهر اردیبهشت‌ماه امسال عنوان کرد که مناقصه پروژه راه‌آهن بوشهر به شیراز با رفع مشکلات حقوقی تا پایان خرداد ماه توسط وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شود و شاهد اجرای این پروژه خواهیم بود.

به گفته عبدالکریم گراوند، سال گذشته ۱۰۳ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات استان بوشهر برای اجرای پروژه راه آهن از سمت استان اختصاص یافت و برای انجام مناقصه پروژه راه آهن بوشهر پیگیری‌های لازم از سوی وزیر راه و شهرسازی انجام شده است.

استاندار بوشهر از اجرای این پروژه به صورت فاینانس و واگذاری آن به سرمایه گذار چینی خبر داد و خاطرنشان کرد: حدود ۲۰۰ کیلومتر پروژه راه آهن بوشهر به شیراز در  استان بوشهر است که ترک تشریفات آن باید در شورای اقتصاد انجام شود.

گراوند که از آغاز عملیات راه‌آهن بوشهر تا پایان خرداد ماه خبر داده بود، بیان کرد: انجام مناقصه این پروژه از نظر حقوقی اگر مانعی نداشته باشند تا پایان خردادماه توسط وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شود و یکی از مهم‌ترین پروژه‌های استان در مسیر اجرا قرار می‌گیرد.

البته مسئولان استان فارس نیز از آغاز این پروژه خبر داده‌اند؛ عنایت‌الله رحیمی معاون عمرانی استاندار فارس گفت: عملیات اجرایی راه آهن شیراز - بوشهر - عسلویه که فارس را به بندر وصل می کند در دستور کار است و در حال حاضر سرمایه گذار داخلی و خارجی برای آن مشخص شده و امیدواریم که بتوانیم سال ۹۷ کلنگ شروع به کار آن را زمین بزنیم.

وزیر راه و شهرسازی نیز در سفر به بوشهر وعده داد که طرح راه‌آهن شیراز - بوشهر با حضور شرکت خصوصی ایرانی با همراهی شرکت چینی انجام می‌شود.

آخوندی اظهار داشت: یکی از مشکلات در فاینانس طرح‌ها تامین سهم ۱۵ درصدی است که نکته مهمی بود اما با همراهی مجلس در بودجه سال ۱۳۹۷ پیش‌بینی شد که سهم ۱۵ درصدی فاینانس از محل صندوق توسعه ملی تامین شود.

وعده مسئولان محقق شود

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت بالای اجرای پروژه راه‌اهن بوشهر - شیراز اظهار داشت: راهآهن حلقه مفقوده زیرساخت‌های ارتباطی در استان بوشهر است.

محمد باقر سعادت بر لزوم تلاش و همت همه مسئولان برای تحقق وعده‌های احداث راه‌آهن بوشهر تاکید کرد و ادامه داد: اجرای این پروژه نقش بسیار مهمی در بهبود کسب و کار و رونق استان بوشهر خواهد داشت و به جد پیگیر تحقق آن هستیم.

وی ادامه داد: اتصال استان بوشهر به خط ریلی کشور علاوه بر منافع و مزایایی که برای استان بوشهر دارد، نقش بسیار مهمی در اتصال دیگر نقاط کشور به بنادر و آبهای آزاد خواهد داشت.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همه تلاش خود را برای هم‌افزایی در مورد اجرای این پروژه به کار می‌گیریم و با پیگیری مستمر امیدواریم به زودی شاهد کلنگ‌زنی این پروژه باشیم.

اجرای ۲۰۰ کیلومتر راه‌آهن در استان بوشهر

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر نیز اظهار داشت: پروژه راه آهن بوشهر – شیراز یک پروژه ملی است که ۴۵۰ کیلومتر طول دارد و ۲۰۰ کیلومتر آن در استان بوشهر اجرا خواهد شد.

رضا عوض‌پور بیان کرد: در حالی که این پروژه فاینانس خارجی از کشور چین دارد و روال اداری آغاز به کار فاینانس خارجی زمان بر بود ما خودمان با اعتباراتی که داشتیم کار را آغاز خواهیم کرد تا زمانی که اعتبارات فاینانس هم تزریق شود.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری اولیه این پروژه بر اساس نرخ یوان چین حدود سه هزار میلیارد تومان می شود، گفت: تاکنون ۳۰ درصد تخصیص از اعتبار ۱۱۸ میلیارد تومانی را دریافت کردیم و ۷۰ درصد باقی مانده هم در آبانماه دریافت خواهیم کرد و عملیات اجرایی این پروژه را تا ماه آینده آغاز می‌کنیم.

راه‌آهن بوشهر - شیراز به زودی آغاز می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از آغاز این پروژه در آینده نزدیک خبر داد و بیان کرد: اتصال استان بوشهر به خطر راه‌آهن سراسری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و تلاش ویژه‌ای برای تحقق آن داریم.

خیرالله خادمی با اشاره به ایجاد کریدور ترانزیتی ریلی جدید از بوشهر تا مبادی شمالی کشور با اجرای این پروژه خاطرنشان کرد: احداث خط آهن شیراز - بوشهر - عسلویه باعث اتصال منطقه پارس جنوبی به شبکه ریلی سراسری می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت سرعت‌بخشیدن به آغاز و اجرای این پروژه ادامه داد: اجرای خط ریلی در استان بوشهر امری مهم و ضروری است چرا که با اتصال راه آهن به بنادر استان تحول مهم اقتصادی و معیشتی ایجاد می‌شود.

حالا مردم چشم‌انتظار تحقق وعده مسئولان هستند تا در بین این همه مسئولی که وعده ساخت این خط ریلی را داده‌اند، یکی هم به وعده خود عمل کند و صدای سوت قطارها در استان بوشهر نیز شنیده شود.

کد خبر 4429260

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر راه آهن شیراز عباس آخوندی نماینده دشتستان در مجلس وزارت راه و شهرسازی اربعین ۹۷ کرمانشاه خبرگزاری مهر اربعین 97 اربعین حسینی گرگان بوشهر مشهد یاسوج شیراز خرم آباد شهرکرد سنندج خطبه های نماز جمعه بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۵۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوارنگاره میدان امام حسین(ع) شیراز مزین به «وعده صادق» ایران شد

دریافت 8 MB کد خبر 6080400

دیگر خبرها

  • کلنگ دو تقاطع غیرهمسطح در شیراز به زمین زده شد
  • کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی ۲ تقاطع غیرهمسطح در شرق شیراز
  • سال ۱۴۰۳ سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود
  • بانک‌ها در توسعه بخش درمان استان بوشهر مشارکت کنند
  • پیمانکار ترمینال بین المللی فرودگاه شیراز تا سوم اردیبهشت ​تعیین می شود
  • حمله سپاه به اسرائیل چرا با پهپادهایی که رسیدن‌شان چند ساعت طول کشید، آغاز شد نه موشک هایی که ۱۰ دقیقه ای به مقصد می رسند؟
  • عملیات وعده صادق آغاز کاری بزرگ در عرصه دفاعی است
  • تشکیل برنامه راهبردی عملیاتی شهرداری شیراز تا سال ۱۴۰۴
  • آغاز فعالیت سه تیم گشت زنی همیاران پلیس در راه آهن لرستان
  • دیوارنگاره میدان امام حسین(ع) شیراز مزین به «وعده صادق» ایران شد