Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@02:36:03 GMT

تشریفات گمرکی بیش از ۷۲ میلیون تن کالا انجام شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۵۵۰۷۵

تشریفات گمرکی بیش از ۷۲ میلیون تن کالا انجام شد

به گزارش خبرگزاری مهر،  گمرک ایران اعلام کرد: ارزش این حجم از کالای وارداتی و صادراتی طی مدت یاد شده ۴۵ میلیارد و ۳۰۵ میلیون دلار بوده است. در شش ماهه سالجاری ارزش صادرات غیر نفتی کشورمان به ۲۳ میلیارد و ۱۲۳ میلیون دلار رسیده و ۲۲ میلیارد و ۱۸۲ میلیون دلار انواع کالا به کشور وارد شده است.

بنابراین گزارش؛ تشریفات گمرکی این مقدار کالا در گمرکات سراسر کشور به روش الکترونیکی انجام شده که متوسط زمان ترخیص ۹۰ درصد از کالاهای وارداتی در مدت زمان کمتر از سه روز انجام و تشریفات گمرکی ۱۰ درصد مابقی نیز به لحاظ اعلام نظر سایر سازمان ها یا کد رهگیری بانک مدت زمان بیشتری را بدنبال داشته که تا حد توان گمرک از اختیارات خود برای تسریع در ترخیص این کالاها استفاده کرده که از جمله می توان به ترخیص درصدی کالا اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر جزئی‌ترین اطلاعات ترخیص در تمامی گمرکات با کمک سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی به لحظه قابل رهگیری و روشن و مشخص است که چه کالایی به نام چه افرادی به تفکیک نوع کالا، مجوزها، وزن و ارزش از کدام گمرکات ترخیص و از طریق چه کامیونی به کدام انبار بارگیری و در آنجا تخلیه شده است.

کد خبر 4429625

منبع: مهر

کلیدواژه: ترخیص کالا گمرک ایران واردات کالا اربعین ۹۷ بانک مرکزی ایران قیمت نفت گمرک ایران صادرات نفت تولید نفت تحریم اقتصادی ایران بازار ارز بورس دلار بازار سهام وزارت جهاد کشاورزی ایالات متحده آمریکا صادرات غیرنفتی نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۵۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترخیص ۱۱ هزار و ۲۳۶ خودروی وارداتی در سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری مهر، ۱۱ هزار و ۲۳۶ دستگاه خودرو سواری به ارزش ۲۲۳ میلیون و ۸۶۱ هزار دلار در سال ۱۴۰۲ از طریق گمرکات کشور ترخیص قطعی شده است. سایپا، ماموت خودرو و معین خودرو ایرانیان ۳ واردکننده اول خودرو سواری به لحاظ ارزش در سال ۱۴۰۲ بودند.

در این مدت ۲ هزار و ۳۴۹ دستگاه خودرو سواری به ارزش ۲۸ میلیون و ۶۳۱ هزار دلار توسط سایپا، یک هزار و ۱۴۴ دستگاه خودرو سواری به ارزش ۲۴ میلیون و ۴۷۳ هزار دلار از سوی ماموت خودرو و ۹۸۰ دستگاه خودرو سواری به ارزش ۲۱ میلیون و ۵۷۰ هزار دلار توسط معین خودرو ایرانیان وارد شده است.

پس از ۳ شرکت فوق، کرمان خودرو، بهمن موتور، صنایع اتومبیل‌سازی فردا، کرمان موتور، شرکت راسا موتور خاورمیانه، ایران خودرو و ایساکو کیش از دیگر واردکنندگان عمده خودرو سواری در سال ۱۴۰۲ بوده‌اند.

واردات ۸ هزار و ۷۱۲ دستگاه خودرو سواری به ارزش ۱۵۵ میلیون و ۶۰۳ هزار دلار توسط ۱۰ شرکت فوق و مابقی از سوی سایر واردکنندگان انجام گرفته است.

شایان ذکر است، در سال ۱۴۰۱ نیز ۴۱۱ دستگاه خودرو سواری به ارزش ۱۳ میلیون و ۳۸۴ هزار دلار وارد کشور شد.

کد خبر 6062659 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • واردات انواع تجهیزات و قطعات راهبردی به مجتمع بندری امام خمینی
  • ارزیابی کالا‌های ورودی به کیش در انبار صاحبان کالا‌ها
  • افزایش ۵۰ درصدی صادرات از گمرکات آذربایجان غربی
  • ورود انواع تجهیزات استراتژیک و فرعی به ارزش ۲۶ هزار میلیارد ریال به منطقه ویژه اقتصادی بندر امام
  • ترخیص ۱۱ هزار و ۲۳۶ خودروی وارداتی در سال ۱۴۰۲
  • ترخیص قطعی ۱۱ هزار و ۲۳۶ خودرو سواری از گمرکات در سال گذشته
  • ترخیص قطعی ۱۱ هزار و ۲۳۶ خودروی سواری از گمرکات
  • جزئیات واردات ۲۰ قلم کالای اساسی/ترخیص ۳.۸ میلیارد دلار ذرت
  • ترخیص قطعی ۱۱ هزار و ۲۳۶ دستگاه خودرو سواری از گمرکات
  • صدور ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار کالا از گمرکات آذربایجان‌غربی