Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@12:13:15 GMT

راه آهن اردبیل در ایستگاه امید

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۵۵۳۰۲

راه آهن اردبیل در ایستگاه امید

اردبیل-ایرنا- زمانی که 13سال پیش در میان شعف و شور مردم، کلنگ راه آهن اردبیل - میانه به زمین زده شد کمتر کسی تصور می کرد که آرزوی شنیده شدن سوت قطار در عرض پنج سال به درازای پانزده، شانزده سال نیز طول کشیده و به حسرتی بزرگ برای اردبیلی ها تبدیل شود.

در این سال ها دولتمردان، وزیران ، استانداران و نمایندگان بسیاری وعده شنیده شدن سوت قطار را در کوتاه مدت به مردم دادند اما هر بار این وعده ها عملی نشده و به بوته فراموشی سپرده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تحقق طرح راه آهن اردبیل- میانه که با وعده های تکراری تقریبا به یک آرزوی دست نیافتنی برای اهالی استان تبدیل شده بود اما این روزها با تامین منبع مالی و اقدام ضربتی دولت دوازدهم گویا در حال نزدیک شدن به نقطه پایانی و ایستگاه امید است.
اکبر بهنامجو استاندار دولت دوازدهم در اردبیل از همان روزهای شروع بکار خود اتمام طرح راه آهن اردبیل را بعنوان یکی از اهداف ضربتی خود قرار داده و وعده افتتاح آن تا پایان سال 99 را به مردم داده است.
وی که موفق به تامین منابع مالی این طرح بزرگ شده، برای اطمینان بخشی به مردم با نصب تلویزیون های شهری آخرین مراحل پیشرفت طرح راه اهن اردبیل را در مقابل چشمان اهالی استان قرار داده و هر از گاهی نمایندگان رسانه های گروهی نیز بازدیدهایی از این طرح بعمل می آورند.
عملیات اجرایی راه‌آهن میانه - اردبیل به طول 173 کیلومتر در سال 83 شروع شده و معاون وزیر راه و شهرسازی کوهستانی بودن منطقه را از عوامل طولانی شدن پروژه عنوان می کند.
به گفته خیرالله خادمی، ‌ در این خط ریلی بیش از 62 دستگاه تونل به طول 23 هزار و 810 متر، 4 کیلومتر پل دره ای بزرگ ، 3 کیلومتر پل آبرو و 10 دستگاه گالری به طول حدود 4 کیلومتر اجرا می‌شود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور با اشاره به کوهستانی بودن مسیر، حجم عملیات اجرایی این خط ریلی را بسیار گسترده اعلام کرد و اظهارداشت: به منظور تکمیل راه‌آهن میانه- اردبیل حدود 35 هزار تن مصالح فلزی همچون آهن آلات، میلگرد و کابل، حدود 220 هزار تن سیمان و... مورد نیاز است.
خادمی پیشرفت فیزیکی زیرسازی این مسیر ریلی را 69 درصد اعلام کرد و گفت:‌ تاکنون 80 درصد از عملیات خاکی انجام شده و حدود 12 کیلومتر از لاینینگ تونل‌ها باقی مانده است.
مسئولان کشوری و استانی پیشرفت فیزیکی طرح راه اهن اردییل - میانه که در 12 قطعه در حال اجرا می باشد را قابل قبول ذکر کرده ومی گویند که افتتاح آن تا پایان سال 99 تقریبا قطعی است.
به گفته مسئولان استان اردبیل، تامین اعتبار اجرایی راه آهن مهمترین مانع در اجرایی شدن این طرح بزرگ بوده اما به تازگی از محل فاینانس داخلی مبلغ 7 هزار و 500 میلیار ریال برای آن اختصاص یافته و قرار است در سه مرحله به اجرایی طرح تزریق شود.

** اجرای راه آهن اردبیل شتاب گرفته است
اکبر بهنامجو استاندار اردبیل تاکید می کند که راه آهن اردبیل - میانه با تامین مالی و خروج از رکود شتاب گرفته و در حال حاضر اجرای آن روندی مطلوب دارد.
وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید در تلاش است این طرح را تا پایان سال 99 به بهره برداری برساند و به غیر از این تلاش می شود راه آهن اردبیل تا منطقه مرزی مغان امتداد یافته و این طرح نیز در مرحله مطالعات است.
وی افزود: اتصال راه اهن اردبیل - مغان به خط ریلی جمهوری آذربایجان نیز مورد توافق مقام های 2 کشور قرار گرفته و جزو طرح های اجرایی در سال های آتی خواهد بود.

*** تکمیل راه آهن اردبیل اولویت دولت است
عباس خطیبی معاون شرکت توسعه و زیرساخت وزارت راه و شهرسازی نیز گفت: تکمیل و راه اندازی طرح راه آهن اردبیل - میانه اولویت اول دولت در طرح های ریلی کشور است و تا پایان سال 99 به بهره برداری می رسد.
وی افزود: روند اجرای این طرح مطلوب بوده و جزو معدود طرح های ریلی کشور است که مورد توجه قرار گرفته است.
خطیبی اضافه کرد: با تامین مالی طرح ، پیمانکاران و مشاوران فعال شده اند و با توجه به هدف گذاری انجام یافته عملیات زیرسازی آن در نیمه اول سال 98 به پایان می رسد.
به گفته وی ، زیر سازی 100 کیلومتر این طرح از سمت اردبیل تقریبا راحت است و قرار شده زیرسازی 50 کیلومتر از آن در مرحله اول اجرایی و افتتاح شود ضمن اینکه مناقصه عملیات اجرایی سه ایستگاه راه آهن اردبیل انجام شده است.

** تامین مالی راه اهن اردبیل انجام شده است
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی هم گفت: هفت هزار و 500 میلیارد ریال فاینانس داخلی برای راه آهن اردبیل اختصاص داده شده که در صورت تامین اعتبار این طرح تا سه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید .
صدیف بدری با بیان اینکه طرح راه آهن مشکل فنی و اجرایی ندارد، افزود: مشکل اصلی این طرح کمبود اعتبار است که با تلاش نمایندگان استان در مجلس و استاندار اردبیل مشکل اعتباری راه آهن برطرف شده است.
وی اضافه کرد: خوشبختانه تکمیل این طرح به دلیل تاخیر اجرای آن درسال های گذشته در اولویت اول برنامه کاری دولت قرار گرفته است.

** فاینانس داخلی موتو رمحرک راه آهن است
رضا کریمی دیگر نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس هم ‌‌گفت: در سال های گذشته اعتبارهای اختصاص یافته به طرح راه آهن اردبیل کافی نبود و خوشبختانه با حمایت دولت و پیگیری نمایندگان اعتبارت مورد نیاز این طرح تامین شده است.
وی افزود: تمام تلاش و پیگیری‌ها بر این است که آرزوی دیرینه مردم را که شنیدن سوت قطار است، به واقعیت تبدیل شود و در این راستا تاکنون اقدامات قابل توجهی انجام شده و امید است خروجی‌های مناسبی را نیز به دنبال داشته باشد.
آرزوی اردبیلی ها در پیوستن به خط ریلی کشور و شنیده شدن سوت قطار با وجود مشکلات اقتصادی کشور در حال برآورده شدن بوده و بی شک تحقق این مهم تاثیر شگرفی در آینده استان خواهد داشت.
7110/6016

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد راه آهن اردبيل عمليات اجرايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۵۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سریال جدید تلویزیون به دو شبکه می‌رسد

سریال «هیس، هیچی نیس!» در حالی به آنتن شبکه دو رسیده که قرار است سه روز آخر هفته از شبکه امید هم پخش شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، چند روز گذشته اعلام شد که سریالِ فانتزی جدید تلویزیون قرار است از شبکه دو پخش شود. حالا در خبر دیگری عوامل سریال اعلام کرده‌اند سه روز آخر هفته این سریال به آنتن شبکه امید هم خواهد رسید.

ترانه تیتراژ «هیس، هیچی نیس!» اولین مجموعه تاریخی طنز نوجوان، همزمان با پخش این مجموعه در ساعت 21 از شبکه امید، رونمایی و منتشر شد.

ترانه این اثر را مهناز رودساز سروده و مجید امیری بازیگر این مجموعه که صداپیشگی شخصیت روباه را هم بر عهده دارد خواننده آن است. معین ادیم نیز آهنگسازی آن را بر عهده دارد. 

تیزر جدید این سریال با معرفی موسیقی تیتراژ توسط علی نوروزیان ساخته شده است.

.

این مجموعه چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه حوالی ساعت 21 از شبکه امید پخش می‌شود و تکرار آن روز بعد ساعت 9 صبح و 14:30 بعد از ظهر روی آنتن می‌رود. همچنین این سریال شنبه، یکشنبه و دوشنبه ساعت 18 از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

سریال‌های جدید تلویزیون/ از بدل و آقای قاضی تا هشت‌پا و رویان

در این مجموعه حمیدرضا عطارد تهیه کننده، زینب یزدانی سرپرست پژوهشگران، مجید بخششیان سرپرست نویسندگان و مهناز رودساز نویسنده فیلمنامه است.

این مجموعه نخستین محصول مرکز تولیدات نوجوان سوره است که توسط سازمان سینمایی سوره برای مخاطب نوجوان تولید شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعزام ملی پوش مازندرانی بوکس به مسابقات قهرمانی آسیا
  • بستر‌های فسادزا در دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل برچیده می‌شود
  • اجرای «تو محشری» امید با مجوز صداوسیما
  • ببینید | لحظه اخراج امید ابراهیمی در مقابل السد
  • اولین قهرمانی لیگ به حزباوی رسید
  • مقالات کنفرانس موزه‌ها کارکرد اجرایی داشته باشد
  • سریال جدید تلویزیون به دو شبکه می‌رسد
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • زمین‌های واگذارشده به دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف می‌شوند
  • رشد بیماری‌های غیرواگیر در جامعه نگران کننده است