Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد > اقتصاد‌ ایران - همشهری آنلاین:
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «ذخیره یکساله کالاهای اساسی در انبارها موجود است» گفت که در حال حاضر افزایش ۳۰ تا ۵۰ درصدی قیمت کالاهای اساسی را شاهدیم در حالی که یارانه ۴۲۰۰ تومانی برای آنها اختصاص می‌یابد.

ایسنا نوشت: محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به جلسه روز گذشته دولت با روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: پیرو جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی قرار بود محورهای مهمی مثل تامین کالاهای اساسی، سبد کالایی، سوخت و نقدینگی بررسی شود تا در این باره جمع‌بندی صورت گیرد و هدف اصلی این بود که کار کارشناسی روی این محورها انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: در این جلسه وضعیت کلی کالاهای اساسی بررسی شد. خوشبختانه طبق گزارش ارائه شده از سوی دولت بخش زیادی از کالاهای مورد نیاز کشور تامین شده و ذخیره یکساله هم در انبارها موجود است. همچنین در حوزه تخصیص ارز، ۸ میلیارد دلار در شش ماهه اول سال برای کالاهای اساسی ارز اختصاص یافته که از متوسط سال گذشته بیشتر است و اطمینان خاطری را برای تامین کالاهای اساسی فراهم می‌کند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت نظارت بر قیمت‌گذاری کالاهای اساسی اظهار کرد: با توجه به این‌که ارز کالاهای اساسی مبلغ ۴۲۰۰ تومان پیش‌بینی شده بنابراین افزایش قیمت این کالاها دلیلی ندارد، در حالی که در مواردی افزایش ۳۰ تا ۵۰ درصدی را شاهد هستیم. یکی از بحث‌هایی که در این جلسه صورت گرفت این است که مابه‌التفاوت قیمت در اختیار مردم قرار گیرد چرا که یارانه ارزی خصوصا به اقشار ضعیف و کم‌درآمد اصابت نمی‌کند که البته در این باره باید کار کارشناسی صورت گیرد.

پورابراهیمی با بیان این‌که «۱۲ هزار میلیارد تومان منابع برای سبد کالایی از محل تغییر قیمت خوراک پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها پیش‌بینی شده» اضافه کرد: دولت ۵۰ میلیون نفر را در این زمینه شناسایی کرده که البته داده کاملی نیست و باید در شناسایی جمعیت دقت بیشتری صورت گیرد تا نحوه توزیع سبد کالا به شکل صحیحی انجام شود.

وی در پایان با تاکید بر این که «استفاده از ظرفیت کارت سوخت و احیای آن می‌تواند جلوی قاچاق سوخت را بگیرد»، گفت که برنامه دولت در این زمینه ظرف هفته‌های آینده اعلام خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۵۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ارز صنایع ،دارو و کالاهای اساسی از مرز ۱.۹ میلیارد دلار گذشت

امتداد - از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان روز شنبه ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ بیش از یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلار ارز صنایع ، ۳۶۷میلیون دلار ارز کالاهای اساسی وکشاورزی و ۵۹ میلیون دلار ارز دارو و تجهیزات پزشکی تامین شد .

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، “علی سعیدی” مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران در ادامه ارائه گزارش های روزانه تامین و معاملات طلای این مرکزی با اعلام اینکه هفدهمین جلسه حراج حضوری شمش طلای مرکز مبادله ارز و طلای ایران امروز به روال سابق برگزارشد ،گفت: در این حراج از ۲۹۰ قطعه شمش عرضه شده توسط صادر کنندگان ، ۱۲۴ کیلوگرم شمش طلا در قطعه های یک کیلوگرمی و با عیار ۹۹۵ در هزار مورد معامله قرار گرفت .میانگین قیمت هر قطعه شمش طلا ۴ میلیارد و ۷۴۸ میلیون تومان ثبت شد .


سعیدی با اشاره به اینکه علاوه بر حراج شمش وسکه طلا ،تامین ارز به قوت خود در مرکز مبادله ایران ادامه دارد ،توضیح داد: از ابتدای سال تا پایان ۲۵ فروردین ماه شاهد تامین ارز ۳۶۷ میلیون دلاری در حوزه کالاهای اساسی و کشاورزی بودیم ؛ گندم ،دانه های روغنی و نهاده های دامی عمده ارز را در این گروه به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: تامین ارز گروه دارو و تجهیزات پزشکی معادل ۵۹ میلیون دلار صورت گرفته که دارو ،مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی مهمترین اقلام این گروه جهت تخصیص ارز بوده است .

مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران با بیان اینکه در مجموع یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلار ارز صنایع تامین شده است ، تصریح کرد : تامین ارز صنایع به دو صورت نیمایی و توافقی بوده است ،صنایع حمل و نقل و خودرو به ترتیب ۲۷۸ و ۱۴۶ میلیون دلار ارز نیمایی و توافقی دریافت کردند .

وی افزود : همچنین تامین ارز نیمایی “صنایع تجهیزات برق و الکترونیک”، “صنایع معدنی”،” ماشین آلات و تجهیزات تولید” و “منسوجات به ترتیب معادل ۹۰ ،۴۸،۶۸،و ۸۸ میلیون دلار صورت گرفته است این گروه های صنایع همچنین به ترتیب ۲۳، ۸۷، ۶۷ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کرده اند علاوه براین گروه ها ۴۶۸ میلیون دلار ارز نیمایی و ۸۸ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است .

سعیدی درپایان با اعلام اینکه اولین حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران فردا ۲۷فروردین ماه برگزار می شود بیان کرد : این حراج دهمین جلسه حراج سکه طلا مرکز مبادله ایران است و به صورت غیر حضوری از طریق سامانه معاملات این مرکز به ادرس اینترنتی  market.ice.ir برگزار می شود .دارایی موضوع دهمین حراج تمام سکه ،نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته بندی است .

  برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • اختصاص بنزین به کد ملی قابل اجرا نیست
  • برگ برنده ایران در تامین امنیت غذایی/انبارها پُر از کالاست
  • تخصیص ۱۱ میلیارد دلار ارز با نرخ نیما برای واردات کالاهای اساسی
  • تامین ارز صنایع ،دارو و کالاهای اساسی از مرز ۱.۹ میلیارد دلار گذشت
  • اختصاص ۴۲۶ میلیون دلار ارز به کالا‌های اساسی و دارو
  • اختصاص ۴۲۶ میلیون دلار ارز به کالاهای اساسی و دارو
  • برنج و شکر با قیمت مصوب عرضه می‌شود/ توزیع کالاهای اساسی طبق روال سابق
  • بنزین به اندازه کافی موجود است
  • وضعیت آرام بازار کالاهای اساسی در کرج
  • کمبودی در عرضه کالای اساسی خانوار نداریم