Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر اسبق جنبش عدالتخواه دانشجویی در جمع دانشجویان دانشگاه فردوسی گفت: جریان دانشجویی نباید در برابر تبعیض سکوت کند، قطعا تبعیض از تحریم بدتر است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو از مشهد، صادق شهبازی، دبیر اسبق جنبش عدالتخواه دانشجویی در جلسه‌ای با عنوان «نقش جنبش دانشجویی در تحولات اخیر کشور» که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، در جمع دانشجویان گفت: اوضاع اقتصادی آشفته این روز‌های کشور ناشی از تحریم‌ها نیست و بیشتر از بی تدبیری در امور نشات می‌گیرد که باید با انتقاد درست از وضع موجود و عدم انفعال، به روشنگری در این زمینه پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهبازی به تاثیر روشنگری دانشجویان اشاره کرد و گفت: با روشنگری‌های انجام شده توسط دانشجویان به نقل از یک نماینده مجلس تعداد نمایندگان مخالف FATF در مجلس، از حدود ۴۰ نماینده به حدود ۱۲۰ نماینده رسید؛ در صورتی که با انفعال دانشجویان حزب اللهی و مجلس، مخالفان برجام ۶۹ نفر بود و در بیست دقیقه هم تصویب شد.

دبیر اسبق جنبش عدالتخواه دانشجویی افزود: تشکل‌های انقلابی و جبهه دانشجویان حزب الله باید اعتماد مردم را کسب کنند، همانند کاری که در هپکوی اراک کردند و اعتراضات کارگران را از خیابان‌ها به داخل مسجد کشاندند و در نهایت آن را مسالمت آمیز حل کردند.

وی با تحسین عملکرد فرمانده سپاه امام رضا(ع) برای حضور در جمع معترضین گفت: دانشجویان باید مردم را با عملکرد خود امیدوار کنند که صد البته مردم، نظام را به نگاه بسیجی و حزب اللهی می‌بینند چه در وجه مثبت چه در وجه منفی.

شهبازی بیان کرد: ما باید اقتصاد مقاومتی را علم کنیم و راهکار بدهیم، اقتصاد مقاومتی باید اجرا شود و البته نباید با مفاهیم و قوانین سخت این موضوع را برای مردم تبین کرد، باید با مفاهیم آسان و قابل فهم آن را برای مردم روشن کرد، مانند همین قضیه‌ FATF که حتی زنان خانه دار هم متوجه مضرات و اتفاقاتی که پس از این اتفاق خواهد افتاد بودند.

دبیر اسبق جنبش عدالتخواه دانشجویی در خصوص لایحه FATF گفت: باید بدانیم که هنوز کار تمام نشده است، باید با مطالبه از شورای نگهبان، خواستار رد شدن این بند استعماری باشیم، ما حدود ۸ نفر برای رد این لایحه در مجلس کم داشتیم.

وی با بیان نقل قولی از رهبری گفت: رهبری می‌فرمایند، باید ویروس غرب گرایی را بکشیم که راه حل آن صدای مردمی و مطالبه است.

شهبازی با اشاره به نقش جنبش دانشجویی در شرایط امروز جامعه گفت: جریان دانشجویی نباید در برابر تبعیض سکوت کند، قطعا تبعیض از تحریم بدتر است، اگر نداریم چرا فلانی آن قدر حقوق می‌گیرد، اگر نداریم پس املاک نجومی فلان مسئول چیست؟ باید حقوق نجومی و حقوق کارگر و حاشیه نشینی مردم و املاک نجومی را با هم مقایسه کنیم و مطالبه به حق داشته باشیم.

دبیر اسبق جنبش عدالتخواه دانشجویی اضافه کرد: اصل ما نظام و انقلاب است نه اشخاص، این که سردار فلانی و دکتر فلانی اگر خراب کاری می‌کنند ما باید هیچ کار نکنیم، کار درستی نیست.

وی بیان کرد: مطالباتمان را نباید سیاسی کنیم، بسیج  و حزب اللهی‌ها باید در برابر ظلم چپ و راست بایستند و جلوی هر فساد اعتراض کند، حزب اللهی باید مدعی عدالت باشد.

شهبازی در پایان گفت: انقلابی گری یعنی بن بست شکنی، سکوت ما در برابر وضع موجود این را به مردم عرضه می‌دارد که کل سیستم مشکل دارد در صورتی که این چنین نیست و ما خواهان اصلاح وضع موجود هستیم.

بعد از برگزاری این جلسه دانشجویان دانشگاه فردوسی با هشتک جنبش_دانشجویی نسبت به صحبت‌های شهبازی واکنش نشان دادند و در فضای مجازی موضع گرفتند.

سجاد کمالی‌نیا در اینباره نوشت: صادق شهبازی در جمع فعالان بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی #مشهد: در جریانات آشوب‌های دهه‌ی هفتاد، رهبری فرمودند که با انتقاد به مردم امید بدهید، الان نیز باید مثلا بگوییم برای این اختلاس‌ها راه حل داریم. #جنبش_دانشجویی   رضا عاقبتی هم با اشاره به کسب اعتماد مردم نوشت: بسیج و جبهه دانشجویان حزب الله باید اعتماد مردم را کسب کنند؛ همانند کاری که در هپکوی اراک کردند و اعتراضات کارگران را از خیابان‌ها به داخل مسجد کشاندند و در نهایت آن را مسالمت آمیز حل کردند. #جنبش_دانشجویی #دانشگاه_فردوسی   یکی دیگر از فعالان فضای مجازی نیز در این موضوع نوشت: مقام معظم رهبری: باید ویروس غرب گرایی را بکشیم. راه حل آن هم صدا شدن با مردم و مطالبه گری از سمت و سوی بسیجی‌ها و حزب اللهی‌ها است. #جنبش_دانشجویی صادق شهبازی، دبیر جنبش عدالتخواهی، در بین شورای بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد
کاربر وحید هم به نقش جنبش دانشجویی اشاره کرد و نوشت: پژمان فر، نماینده‌ مجلس، در نقل قولی گفته بود که از ۳۰-۴۰ نماینده‌ مخالفت FATF به ۱۲۰ نماینده مخالف لایحه‌ FATF رسیدیم که ماحصل پلاکارد دست گرفتن‌ها در نمازجمعه‌ها و اعتراضات دانشجویی همگام با حضور مردم عادی در صحنه بود. #جنبش_دانشجویی

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مطالبه گری دانشجویان تبعیض مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۵۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال دانشجویان و جای خالی مسئولین در اولین روز جشنواره «تیتر ۱۳» + فیلم

روز اول سیزدهمین جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر ۱۳» که با همکاری وزارت علوم و وزارت بهداشت به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد در حال برگزاری است سپری شد و اما نکته قابل توجه حضور کم‌رنگ مسئولین در این جشنواره بود که به چشم می‌خورد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ساغر کتابی، جشنواره تیتر سیزدهم صبح امروز (یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور برخی از مسئولان و معاونت‌های فرهنگی و دانشجویانی که از دانشگاه‌های مختلف به شهر مشهد مقدس آمده بودند، در دانشگاه فردوسی افتتاح شد.

بنا به گفته متین منتظمی، دبیر این جشنواره، ۱۲۰ اثر برتر در ۴۲ دسته در این دوره حضور دارند.
در جشنواره امسال آثار ارسالی در حوزه مجازی نیز مورد پذیرش و داوری قرار گرفتند و نگاه ویژه‌ای به بحث رسانه شده است. 

نکته جالب توجه روز اول اما عدم حضور مسئولین عالی وزارت علوم از جمله معاونت فرهنگی و اجتماعی یا رئیس دانشگاه میزبان جشنواره بود.

دانشجویانی که از سراسر کشور در این دوره از نشریات تیتر شرکت کرده‌اند انتظار دارند تا با دیدار بدون واسطه با مسئولین بتوانند دغدغه‌های حوزه نشریات را با آنها در میان بگذارند.

این جشنواره تا روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه در محل دانشگاه فردوسی برپا بوده و دانشگاه‌های سراسر کشور در آن غرفه مخصوص به خود را دارند. دانشجویان آثار و انتشارات خود را در دید مخاطبان قرار داده‌اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین: این صدای آمریکاست! | چند دانشجو بازداشت شده‌ اند؟
  • ۳ دروغ بزرگ درباره تظاهرات دانشجویی در آمریکا
  • استقبال دانشجویان و جای خالی مسئولین در اولین روز جشنواره «تیتر ۱۳» + فیلم
  • فرید مرجایی، تحلیل گر مسائل آمریکا و مقیم این کشور: جنبش دانشجویی سپهر غالب بر فضای سیاسی آمریکا را به چالش کشید/ شبکه های اجتماعی امپراطوری رسانه ای را زیر سوال بردند/ تظاهرات دانشجویی خط قرمز انتقاد از اسرائیل را شکسته است
  • نشریات دانشجویی روایت‌گر جنبش‌های دانشجویی در حمایت از غزه باشند
  • بنیاد دانشگاهی فردوسی؛ حامی دانشجویان صاحب ایده 
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر در دانشگاه فردوسی آغاز شد
  • چگونگی شکل‌گیری جنبش دانشجویی همبستگی با فلسطین از ۱۰۰ سال پیش در آمریکا
  • روایت رسانه عبری از پیامدهای منفی اعتراضات دانشجویی
  • مروری بر نحوه شکل‌گیری جنبش دانشجویی همبستگی با فلسطین در آمریکا همزمان با اوج‌گیری تجمعات ضدصهیونیستی در غرب