Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@04:18:52 GMT

737 واحد صنعتی قزوین پایش و نمونه برداری شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۵۵۵۹۷

737 واحد صنعتی قزوین پایش و نمونه برداری شد

قزوین – ایرنا - مدیر کل حفاظت محیط زیست قزوین از پایش 737 واحد صنعتی و خدماتی در 6 ماه نخست سال جاری در استان خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، حسن پسندیده روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: این پایش و نمونه برداری از نظر رعایت اصول و قوانین محیط زیستی و آلایندگی صنایع و واحدهای کارگاهی و خدماتی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین افزود: 303 مورد از نمونه برداری های صورت گرفته مربوط به خروجی پساب، دودکش و صدا در واحدهای صنعتی و خدماتی بوده که از نظر استانداردهای زیست محیطی سنجش و بررسی شد.
پسندیده گفت: 234 مورد از نمونه برداری ها مربوط به آب، 58 فقره هوا و 11 مورد صوت بوده که با هزار و 550 شاخصه برای ارزیابی آب، 349 ملاک برای هوا و 33 شاخص برای ارزیابی صوت اقدام شده است.
پسندیده تصریح کرد: از تعداد پایش های انجام گرفته 172 مورد مربوط به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین، 96 فقره در تاکستان، 85 مورد در بویین زهرا، 107 پایش در البرز، 10 مورد در آوج و 59 فقره در آبیک بوده و 58 مورد مربوط به اداره نظارت و پایش اداره کل بوده است.
وی درباره اخطارهای صادره به واحدهای آلاینده گفت: در 6 ماه سال جاری 114 اخطار رفع آلایندگی برای واحدهای صنعتی و خدماتی صادر شده است که از این تعداد 37 مورد در شهرستان آبیک، 24 فقره در البرز، یک مورد در بویین زهرا، 9 فقره در قزوین، 6 مورد در آوج، 27 فقره در تاکستان و 10 مورد توسط اداره کل صادر شده است.
6101

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي پايش واحدهاي توليدي محيط زيست قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۵۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش واحد های شن و ماسه شهرستان چایپاره

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  باقر مهرعلیلو گفت: در این پایش وضعیت زیست محیطی واحدها از جمله نحوه مدیریت پساب تولیدی واحد، استفاده از سیستم آبپاش در فرایند تولید، میزان فضای سبز و  میزان ذرات محیطی واحدها مورد بازدید و بررسی قرار می گیرند.

وی افزود: ۷ واحد شن  و ماسه در شهرستان چایپاره فعال هستند و بر اساس ماده 27 قانون مالیات بر ارزش افزوده ، در صورت عدم رعایت استانداردهای زیست محیطی مشمول یک درصد عوارض سبز می شوند.
 

دیگر خبرها

  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت
  • صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار
  • پایش واحد های شن و ماسه شهرستان چایپاره
  • آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان 
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود