Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مهاباد- ايرنا- معاون برنامه ريزي و مديريت منابع وزارت راه و شهرسازي گفت: 300 ميليارد ريال براي اصلاح و بهبود وضعيت محورهاي مواصلاتي شهرهاي مياندوآب، شاهين دژ و تکاب در جنوب آذربايجان غربي تخصيص مي يابد.

به گزارش ايرنا، امير اميني روز يکشنبه در بازديد از طرح هاي راهسازي تکاب افزود: اين ميزان اعتبار که براي بهسازي محور مياندوآب - سرچم، اصلاح، تعريض و حذف نقاط حادثه خيز محور مواصلاتي مياندوآب - شاهين دژ و تکاب اختصاص مي يابد، براي تخصيص به سازمان برنامه و بودجه ارسال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: طرح اصلاح و بهبود محورهاي جنوب آذربايجان غربي علاوه بر حذف نقاط حادثه خيز و خطرناک، تعريض و توسعه ورودي شهرهاي مياندوآب شاهين دژ و تکاب شامل اصلاح ابنيه و تکميل 2 دهنه تونل در محور شاهين دژ - تکاب است که براي اجراي آن 100 ميليارد ريال اختصاص خواهد يافت.
اميني با اشاره به گستردگي محور مياندوآب - شاهين دژ و تکاب ادامه داد: توسعه و آسفالت اين محور مواصلاتي در جنوب آذربايجان غربي به طول 147 کيلومتر به 2 هزار ميليارد ريال اعتبار نياز دارد و در شرايط فعلي، تخصيص و تامين آن با مشکلات فراواني مواجه است.
معاون برنامه ريزي وزير راه و شهرسازي اضافه کرد: مجريان طرح بايد تلاش کنند تا 3.5 کيلومتر از طرح راه سازي در محور جديد شاهين دژ - تکاب تا 2 ماه آينده آماده آسفالت شود و عمليات ساخت 2 دهنه تونل در اين محور نيز در اسرع وقت به پايان برسد.
اميني با بيان اينکه پس از زيرسازي و آماده سازي اين محور قير مورد نياز براي آسفالت جاده تامين خواهد شد، افزود: وزارت راه و شهرسازي قير مورد نياز براي آسفالت ريزي محورهاي روستايي و جاده هاي گردشگري تکاب را به صورت ويژه تامين مي کند.
وي همچنين از آغاز عمليات ساخت و توسعه محور تکاب - دندي تا 2 ماه آينده خبر داد و گفت: با توسعه جاده در اين محور، مسير تکاب - دندي از راه فرعي به راه اصلي ارتقا پيدا مي کند.
فرماندار تکاب نيز در اين بازديد با اشاره وجود 380 کيلومتر راه دسترسي در اين شهرستان گفت: 85 کيلومتر از جاده هاي اصلي و 85 کيلومتر از محورهاي روستايي تکاب به آسفالت ريزي نياز دارد.
علي مکرمي افزود: از 90 کيلومتر جاده در محور شاهين دژ - تکاب، 35 کيلومتر در حوزه استحفاظي اين شهرستان قرار گرفته که 23 کيلومتر آن نيازمند اصلاح و بهسازي است.
وي بيان کرد: همچنين در 13 کيلومتر از محور تکاب - دندي در محدوده تکاب و 19 کيلومتر در محور تکاب - زنجان از مسير جاده ياسوکند بيجار و 30 کيلومتر از جاده گردشگري تکاب - کرفتو بايد طرح روکش آسفالت و آسفالت ريزي اجرا شود.
مکرمي ادامه داد: جاده هاي تکاب به دليل همجواري با چهار استان آذربايجان شرقي، زنجان، کردستان و شهرهاي جنوب آذربايجان غربي، شاهد تردد بيشتري نسبت به ساير شهرهاست و بهبود و توسعه وضعيت جاده هاي اين شهرستان ضروري است.
فرماندار تکاب با بيان اينکه بدون توسعه راه هاي دسترسي، توسعه در ساير بخش هاي اين شهرستان امکان پذير نيست، اضافه کرد: وضعيت نامناسبت جاده ها شاه بيت مشکلات و مطالبه اصلي مردم تکاب به شمار مي رود.
مکرمي ابراز اميدواري کرد که وزارت راه و شهرسازي و ادارات کل ذيربط در آذربايجان غربي در تخصيص اعتبار به طرح هاي راه سازي و توسعه و بهسازي جاده هاي تکاب نگاه ويژه اي داشته باشند.
به گزارش ايرنا، شهرستان تکاب با 81 هزار نفر جمعيت در منطقه اي کوهستاني در جنوب آذربايجان غربي واقع شده و سالهاست از مشکلات و کمبودهاي عمده در بخش هاي مختلف از جمله راه هاي دسترسي نامناسب رنج مي برد.
7514/6185/3072
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۵۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ میلیارد ریال برای ذخیره‌سازی آب شرب خواف تخصیص یافت

محسن چهکندی گفت: به منظور ذخیره سازی و تأمین آب پایدار روستاییان، عملیات اجرایی احداث مخزن ۲ هزار متر مکعبی ذخیره آب شرب در بخش جلگه زوزن شهرستان خواف به تازگی آغاز شد.

وی ادامه داد: در مجتمع شهدای بخش جلگه زوزن خواف، هزار و ۲۰۰ متر مکعب مخزن ذخیره آب شرب موجود است که با تکمیل این طرح ظرفیت آن به سه هزار و ۴۰۰ متر مکعب افزایش می یابد و ۱۳ هزار نفر از اهالی مناطق روستایی منطقه از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

مدیر امور آب و فاضلاب خواف گفت: یک مخزن ذخیره آب شرب دیگر در روستاهای تحت پوشش این مجتمع به ظرفیت ۲۰۰ متر مکعب نیز با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال در اواخر سال گذشته احداث و به بهره برداری رسید.

چهکندی تصریح کرد: ذخیره سازی آب در مخازن با توجه به افزایش مصرف و افت فشار آب و بروز مشکل برای اهالی مناطق روستایی در فصل های گرم سال از اهمیت زیادی برخوردار است و ضمن تامین آب شرب پایدار مشکلات مردم را کاهش می دهد.

از مجموع افزون بر ۵۲ هزار مشترک انشعاب آب در شهرستان خواف خراسان رضوی ۳۰ هزار مشترک، شهری و بیش از ۲۲ هزار مشترک روستایی هستند.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • قیمت شاهین دنده ای و اتومات +جدول
  • بیش از یک هزار خانوار روستایی شاهین‌دژ از آب شرب پایدار برخوردار می‌شوند ‌
  • ۶۰ میلیارد ریال برای ذخیره‌سازی آب شرب خواف تخصیص یافت
  • بهره‌برداری از ۲۷۴ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان‌غربی
  • ضبط ۴۵ هزار نخ سیگار قاچاق در میاندوآب
  • ضبط ۱۸۰ راس دام زنده قاچاق در میاندوآب
  • آغاز احداث محور ارتباطی روستا‌های شمالی دهاقان به مهیار
  • محور مواصلاتی دستجرد- آشتیان در قم بهسازی شد
  • ۱۹۱ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی بهسازی شد
  • عملیات روکش آسفالت محور ماهدشت - کیانمهر