Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت خواهران در رشته حفظ کل قرآن و رشته حفظ ۲۰ جزء امروز پایان خواهد یافت.

 بر همین اساس مریم شفیعی از ایلام، عطیه تبیانیان از تهران، مهدیه شکوری از قم، سما بابایی از تهران، طاهره نائبی موحد از کردستان، راضیه رحیمی از اصفهان، فاطمه شیرازی از تهران، زهرا محبی از اصفهان، سمانه سادات خان دوستی از گیلان، رضوان باقری از تهران و زهرا قربانی از اصفهان متسابقین شرکت کننده در رشته حفظ کل خواهند بود که از صبح  در سالن کوه نور به رقابت پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرحله از دو بخش آیات مشابه و حفظ استقامتی تشکیل شده است. در بخش آیات مشابه ۲ سؤال دو صفحه ای پرسیده می شود و در بخش حفظ استقامتی ۳ سوال ۳ صفحه ای پرسیده می شود که داوران فقط از جهت صحت حفظ متسابق را ارزیابی می‌کنند.

در هر دو بخش ۳۰ درصد حسن تلاوت و ۷۰ درصد صحت حفظ امتیاز دارد.

اسامی داوران حفظ کل به شرح زیر است:صوت: کریم‌زاده، کنبدی و چنگی، لحن: آقایی، صحاف، حاجعلی، وقف و ابتدا: خان‌بابا، خطیب و عقبایی ، تجوید: الماسی، صالحی و عزت‌پژوه حسن حفظ: افخمی، قلع‌ریز و شبانی ، ناظر هیأت داوران: سلطانیو  سرپرست داوران:  خیریه عچرش می باشد.

همچنین متسابقین رشته حفظ ۲۰ جزء مراحل مقدماتی و نیمه نهایی را گذراندند و تنها ۱۰ نفر به مرحله نهایی راه یافتند.

صبح امروز ۲۲ مهرماه، فینالیست‌های این رشته در سالن خیام به رقابت می‌پردازند.

طبق قرعه کشی به ترتیب، رسل حمندی از تهران، مریم رضایی از اصفهان، فائزه سادات قریشی نسب از یزد، رؤیا فضائلی از خراسان رضوی، نرگس خوشبخت از اصفهان، حمیده حسینی از فارس، فائزه زنده دل از مازندران، فاطمه درودمند از فارس، فاطمه خالقی از خراسان رضوی و زهرا حسنی از آذربایجان غربی به رقابت می‌پردازند.

در مرحله نهایی ۲ سوال از فینالیست‌ها پرسیده می‌شود که متسابق باید آیه را تا ۲۰ سطر ادامه دهد. ۱۰ درصد امتیاز این بخش از نمره مرحله مقدماتی، ۲۰ درصد نمره مرحله نیمه نهایی و ۷۰ درصد نمره مرحله نهایی محاسبه می‌شود.

داوران   رشته حفظ ۲۰ را در بخش صوت اساتیدی چون نافذکلام، اسحاق‌نژاد و چراغی در بخش لحن: موسوی‌نیا، رحیمی‌فرد و بایست در بخش تجوید: حسینی، تشیعی‌فرد، کاتب در بخش حسن حفظ: سعیدی، حسینی‌فر و سرمدی داوری میکنند و سرپرست هیات داوران نیز اعظم الوندی می باشد.

کد خبر 4429680

منبع: مهر

کلیدواژه: حفظ قرآن کریم فعالیت های قرآنی قران اربعین ۹۷ معرفی کتاب اربعین حسینی اربعین 97 قرآن علوم انسانی فعالیت های قرآنی قرآن کریم مسابقات قرآنی فلسفه نشست علمی معرفی نشریات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نشست هم اندیشی تصوف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۵۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کری ستاره رئال: هروقت گفتند مُردیم، برگشتیم!

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید هفته گذشته موفق شد در دیدار برگشت مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه خانگی منچسترسیتی و در ضربات پنالتی برابر این تیم به پیروزی برسد و به جمع چهار تیم برتر این مسابقات راه پیدا کند. 

این نتیجه در حالی به دست آمد که عملکرد خوب شاگردان پپ گواردیولا در رقابت‌های این فصل و همچنین استفاده آنها از امتیاز میزبانی در این دیدار باعث شده بود که بسیاری منتظر پیروزی این تیم و صعودشان به مرحله نیمه نهایی باشند اما شرایط به شکل متفاوتی پیش رفت. 

حالا تیم کارلو آنچلوتی باید در مرحله نیمه نهایی روبه‌روی بایرن مونیخ قرار بگیرد و امیدوار است که بتواند با پیروزی برابر این تیم راهی به دیدار فینال راه پیدا کند و در تقابل با برنده دیدار پاری سن ژرمن و دورتموند، شانسش را برای کسب پانزدهمین جام قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا امتحان کند. 

وینیسیوس جونیور در گفت‌وگویی که به تازگی منتشر شده است و در پاسخ به سوالی درباره این بازی درخشان به خبرنگار یوفا گفت: «هربار که آنها گفتند رئال مادرید مرده است، ما برگشتیم و نشان دادیم که چه تیمی هستیم.»

دیگر خبرها

  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان اعلام شد
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد
  • اسامی داوران حاضر در یورو 2024 اعلام شد
  • برگزاری لیگ سراسری کشتی نوجوانان با جوایز نقدی
  • اعزام ۲ نماینده از ایران به مسابقات قرآن مالزی
  • کری ستاره رئال: هروقت گفتند مُردیم، برگشتیم!
  • پایان نخستین جشنواره حیات در مازندران با اعلام نفرات برتر
  • تصوری غلطی از رشته هاکی وجود دارد
  • نخستین جشنواره قرآن و عترت دانشجویی در مازندران
  • آغاز مسابقات قرآن دانش‌آموزان در ۱۴ منطقه فارس