Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، یعقوب کرمی صبح یکشنبه در جمع مسئولان بخش بردخون اظهار کرد: کشاورزی موضوع مهمی است که همه اقشار به آن وابسته اند اما مشکلاتی دارد.

وی با بیان اینکه کشاورزان در پاییز و زمستان مشکلاتی دارند، گفت: طرح اصلاح الگوی کشت جدی گرفته نشد اما ضرورت داشت سطح زیر کشت کاهش داده شود.

کرمی اضافه کرد: تسهیلات و وام های کشاورزان را پیگیری کردیم اما به دلیل مشکلات کشاورزی و عدم توانایی کشاورزان در بازپرداخت اقساط خود بانک ها بویژه بانک کشاورزی بی رحمانه عمل کردند و به کشاورزان ظلم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس صنف کشاورزی شهرستان دیر گفت: تعدادی از کشاورزان به دلیل بدهی در زندان هستند اما مقامات قضایی همکاری و حمایت خوبی از کشاورزان داشته اند.

وی ابراز داشت: بیمه کشاورزی در این دولت به صورت جدی دنبال شد به گونه ای که با هزینه اندکی بیمه می شوند اما در بخش بردخون مشارکت خوبی در این زمینه نشده است.

کرمی ادامه داد: بانک کشاورزی سود و دیرکرد وام ها را به اصل وام اصافه کرده که موجب دلخوری کشاورزات شده است.

وی با بیان اینکه نظام صنفی وظایف گسترده ای دارد، گفت: بیمه شامل ۱۱۰ کد می شود و همه مشاغل وابسته به کشاورزی می توانند از این مزایا بهره ببرند.

کرمی خواستار رفع مشکلات منابع آب در منطقه شد و افزود: با هم اندیشی و مشارکت جمعی می توانیم مشکلات و موانع و کمبودها را کاهش دهیم.

کد خبر 4429714

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر شهرستان دیر یعقوب کریمی اربعین ۹۷ کرمانشاه خبرگزاری مهر اربعین 97 اربعین حسینی گرگان بوشهر مشهد یاسوج شیراز شهرکرد خرم آباد سنندج خطبه های نماز جمعه بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۶۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد

 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی شِشتَمَد گفت: این تسهیلات در راستای ارتقای درجه و ضریب مکانیزاسیون شهرستان ششتمد در قالب خط اعتباری مکانیزاسیون پیگیری و صرف خرید ماشین آلات کشاورزی و دنباله بندها شده است.

علیرضا هاشم آبادی با بیان اینکه افزایش عملکرد تولید محصولات نیازمند به‌روزرسانی دانش کشاورزان و نوسازی ادوات است، افزود: استفاده از سامانه های نوین در مراحل کاشت تا برداشت، منجر به افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی می شود.

شهرستان ششتمد دارای ۱۶ هزار و ۹۰۰ هکتار کشتزار آبی و بیش از ۲۴ هزار هکتار دیمزار، ۱۶۳ هزار راس دام سبک و ۲ هزار و ۵۶۵ راس دام سنگین است و سالانه ۹۳ هزار تن محصولات زراعی، باغی، دامی و آبزی تولید می کند که مهمترین تولیدات آن گندم، جو، پنبه، زعفران، بادام و پسته است.

در این شهرستان بیش از ۱۱ هزار و ۸۰۳ نفر بهره بردار در بخش کشاورزی و دامپروری فعالیت دارند که از ۱۵۴ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، ۲۰۰ رشته قنات و ۷۵ دهانه چشمه بهره می برند.

مرکز شهرستان تازه‌تاسیس شِشتَمَد در ۲۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • تاثیر مستقیم میکروپلاستیک‌ها بر تغییر هورمون و جنسیت جنین
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند
  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • اعضای شوراها از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد