Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@07:40:49 GMT

فراخوان مسابقه عکس سوگواره شور حسینی

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۵۶۲۲۴

فراخوان مسابقه عکس سوگواره شور حسینی

تهران- ایرنا- فراخوان دومین مسابقه عکس سوگواره شور حسینی، با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی سالار شهیدان و اصحاب ایشان، در دو بخش تلفن همراه و دوربین عکاسی منتشر شد.

به گزارش ایرنا، شورای امر به معروف و نهی از منکر، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت معاونت امور هنری و همکاری مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی سالار شهیدان ' ابا عبدالله الحسین (ع) ' و اصحاب با وفای ایشان و با هدف ثبت هنری جلوه هایی از فرهنگ عزاداری و ایثار مردم در این ایام دومین مسابقه عکس سوگواره شور حسینی را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دومین مسابقه عکس سوگواره شور حسینی، با تلفن همراه و دوربین عکاسی در بین همکاران و بازنشستگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانواده محترم آنان در سطح ستاد وزارتخانه، ادارات کل استانها و سازمانهای تابعه برگزار می شود.
در بخش اول مسابقه عکس سوگواره شور حسینی، عکس های ارسالی گروه سنی تا 14 سال تمام و در بخش دوم عکس های ارسالی گروه سنی بالاتر از 14 سال با یکدیگر رقابت می کنند و در بخش سوم که انتخاب مردمی است، عکس هایی که توسط مردم و همکاران بعنوان بهترین عکس در سایت شور حسینی انتخاب و به اصطلاح «لایک» زده شود، منتخب حواهد شد.
در بخش ویژه سوگواره نیز عکس هایی که توسط مردم و همکاران به عنوان بهترین عکس ارسال شده به سایت شورحسینی ، انتخاب و لایک زده شود منتخب می شوند.
این بخش از 19 آبان ماه شروع و تا30 آبان ادامه خواهد داشت و شرکت کنندگان می توانند عکس ها را لایک کنند.
در بخش مردمی سوگواره علاوه بر شرکت کنندگان فعال در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عموم مردم هم می توانند در این رویداد شرکت کنند و به بهترین عکس سایت رای دهند.

**موضوعات سوگواره
1. جلوه هایی از حضور مردم در عزاداری های حسینی ( ماه های محرم و صفر )
2. ایثار، بخشش و مشارکت مردم در ایام سوگواری سالار شهیدان و اربعین حسینی
3. مراسم عاشورا و اربعین حسینی و اماکن مذهبی و تاریخی
4. فرهنگ بومی مردم در عزاداری های حسینی
5. جلوه هایی از نماز عزاداران حسینی و نماز روز عاشورا
6. جلوه هایی از پیاده روی اربعین
7. حضور کودکان در عزاداری های حسینی و اربعین
8. سوگواری های حسینی در میان ملل و ادیان مختلف
شرکت همزمان درکلیه موضوعات این سوگواره برای همه همکاران شاغل و بازنشسته و اعضای خانواده آنان در سطح ستاد وزارتخانه ، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها و سازمان های تابعه (اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی) آزاد است.
هر عکاس می تواند حداکثر 5 عکس با تلفن همراه و دوربین عکاسی، با توجه به موضوعات سوگواره به دبیرخانه ارسال کند.
شرکت کنندگان می توانند با مراجعه به سایت های وزارت متبوع به نشانی http://marouf.farhang.gov.ir و شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت متبوع به نشانی http://farhang.gov.ir و همچنین مستقیم از طریق پرتابل سوگواره به نشانی http://shorehosseini.farhang.gov.ir نسبت به دریافت اطلاعات مسابقه و ارسال عکسهای خود اقدام نمایند. مهلت ارسال آثار تا پایان 18آبان ماه 1397(اول ربیع الاول ) است.
بعد از اعلام نتایج انتخاب اولیه شرکت کنندگان باید فایل اصلی اثر را با رزولوشن حداقل 8 مگا پیکسل به دبیرخانه ارسال کنند.
عکس ها باید در سال 96 و 97 تهیه شده باشند و تمام عکس ها باید شامل متنی به عنوان توضیحات کلی(اعم از زمان، مکان و ...) باشد.
ویرایش عکس در حدی که اصالت تصویری عکس مخدوش نشود مجاز است و شرکت کننده در سوگواره به عنوان عکاس و مالک اثر شناخته می شود و مسئولیت مالکیت اثر از عهده سوگواره خارج است.
سوگواره از پذیرفتن عکس هایی که مغایر فرهنگ عمومی، توهین آمیز و یا مصداق ورود غیر مجاز به حریم اشخاص باشد معذور است.
ثبت نام و ارسال عکس ها به منزله قبول کلیه مقررات سوگواره است و برگزار کننده سوگواره حق استفاده از عکس های پذیرفته شده را برای چاپ در کتاب، بروشور یا انتشارات مربوطه به سوگواره با ذکر نام عکاس برای خود محفوظ می دارد.
تصمیم گیری درباره مسایل پیش بینی نشده به عهده دبیر و شورای سیاست گذاری سوگواره است.
در بخش اول ، دوم و سوم مسابقه به نفرات اول تا پنجم علاوه بر لوح تقدیر، به ترتیب مبلغ 7میلیون ریال،6 میلیون ریال، 5 میلیون ریال ،4 میلیون ریال و3میلیون ریال و به نفرات پنجم تا دهم هر یک مبلغ 2 میلیون ریال جایزه نقدی اهدا می شود.
در بخش ویژه سوگواره( انتخاب مردمی) که توسط مردم انتخاب ( لایک ) می شوند، به نفرات اول تا پنجم، به ترتیب مبلغ 5 میلیون ریال،4 میلیون ریال، 3 میلیون ریال ،2 میلیون ریال و یک میلیون ریال جایزه نقدی اهدا می شود.
فراهنگ**9031** 1701

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي مسابقه عكس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۶۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی محروم و جریمه شد

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رای خود را در خصوص دروازبان تیم استقلال تهران صادر کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، به نقل از سایت رسمی فدراسیون، رای کمیته انضباطی به شرح زیراست:



در خصوص گزارش واصله علیه سید حسین حسینی بازیکن باشگاه استقلال تهران مبنی بر نقض ماده ۷۱ مقررات انضباطی باتوجه به مجموع اوراق و محتویات پرونده و با عنایت به مصاحبه ایشان پس از بازی با تیم شمس آذرقزوین در تاریخ ۳۱ فروردین ماه بیان مطالبی در ارتباط با رأی صادره از سوی این کمیته در پرونده که در مورد تخلفات بازیکن موصوف بعد از مسابقه تیم‌های آلومینیوم اراک و استقلال تهران از جمله بدرفتاری نسبت به مقامات رسمی مسابقه (افسران امنیتی مسابقه) صادر گردیده هرچند در ظاهر این مطالب حکایت از تمکین از رأی صادره دارد، ولی چگونگی و نحوه بیان و عبارات به کار رفته در این مصاحبه موید قصد مشارالیه در خفیف و سبک جلوه دادن تصمیمات و اقدامات صورت گرفته از سوی رکن قضایی فدراسیون فوتبال پیرامون تخلفات رخ داده در مسابقه دو تیم آلومینیوم اراک و استقلال تهران می‌باشد در نتیجه فعل سید حسین حسینی از مصادیق رفتار توهین آمیز تشخیص و برهمین اساس مستند به مواد ۷۱ و ۱۱۳ مقررات انضباطی ضمن قطعی و قابل اجرا شدن یک جلسه محرومیت تعلیقی ایشان موضوع دادنامه شماره ۳۰۹۶ مورخ ۲۹ فروردین ماه نامبرده به پرداخت مبلغ سیصد میلیون ریال جریمه نقدی و نیز الزام به عذرخواهی در رسانه‌های رسمی بابت تخلفات ارتکابی خود با لحاظ ماده ۸۹ مقررات موصوف و همچنین باشگاه استقلال تهران نیز بلحاظ تحقق مسئولیت تضامنی در خصوص این تخلف و عدم نظارت بر مصاحبه صورت گرفته وفق ماده ۵۰ مقررات انضباطی به پرداخت مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم می‌گردد.

رأی صادره ظرف مهلت هفت روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظر خواهی نزد کمیته استیناف می‌باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران فراخوان داد
  • ماجرای بازوبند کاپیتانی استقلال پس از محرومیت حسین حسینی
  • حسینی محروم شد
  • حسینی محروم و جریمه شد
  • شوک به استقلال؛ حسینی محروم شد!
  • سیدحسین حسینی یک جلسه محروم شد
  • فراخوان دهمین جشنواره ملی «بومتن» منتشر شد
  • از فراخوان جایزه ملی معماری تا انتصاب رئیس دبیرخانه هنر معماری
  • برگزیدگان مسابقه عکاسی «کودکان شجاع مقاومت» معرفی‌ شدند
  • انتشار فراخوان مسابقه مطبوعاتی انجمن منتقدان تئاتر