Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت پاکستان به منظور ترویج فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی در قانونی جدید فروش بنزین به موتورسواران فاقد کلاه ایمنی را ممنوع اعلام کرد. ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳ بین الملل آسیا-اقیانوسیه پاکستان و هند نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از ای آر وای نیوز، در تازه ترین اقدام دولت پاکستان برای ملزم کردن موتور سواران به استفاده از کلاه ایمنی، فروش بنزین به موتور سواران فاقد کلاه ایمنی ممنوع اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش ها حاکی است اعمال این قانون از شهر کراچی آغاز شده است و به دستور پلیس راهنمایی و رانندگی این شهر پمپ بنزین‌های حق ندارند به موتور سوران فاقد کلاه ایمنی بنزین بفروشند.

پلیس از مسئولین و متصدیان پمپ بنزین‌ها خواسته است به خاطیان اعلام کنند که برای خرید بنزین ابتدا باید از کلاه ایمنی استفاده کنند.

گفتنی است پلیس شهر کراچی هفته پیش نیز طی یک بیانیه از آغاز این طرح خبر داده و به موتور سیکلت سواران یک هفته فرصت داده بود تا کلاه ایمنی تهیه کنند.

این درحالی است که افراد فاقد گواهینامه نیز 3 هفته دیگر فرصت دارند تا برای دریافت گواهینامه خود اقدام نمایند در غیر این صورت ممکن است علیه آنان نیز قوانین اجرایی اعمال شود.

از سوی دیگر برخورد با متخلفان نیز به شدت افزایش یافته است و روز گذشته 2 نفر از نیروهای پلیس که بدون دلیل در خیابان یک طرفه به صورت خلاف رانندگی می‌کردند دستگیر شده‌اند.

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دولت عمران خان بهینه سازی قوانین شهری و فرهنگ زندگی شهری بین مردم پاکستان است و او برای دست یافتن به این هدف مهم پویش‌هایی نظیر پاکیزگی و کاشت درخت را آغاز کرده است.

از آنجا که بنزین در پاکستان نسبتا گران است مردم این کشور علاقه زیادی به استفاده از موتور سیکلت‌های کم مصرف دارند و همین باعث افزایش سوانح رانندگی برای آنان شده است.

کراچی بزرگترین شهر پاکستان است و به زودی قانون عدم فروش بنزین به موتور سواران فاقد کلاه ایمنی در دیگر شهرهای پاکستان نیز اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,91/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۶۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ زنده فاقد مجوز بهداشتی در سرایان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، فرمانده انتظامی سرایان گفت: ماموارن انتظامی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی در بازرسی از یک کامیون، ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ زنده فاقد مجوز بهداشتی به ارزش ۵۲۵ میلیون تومان کشف کردند. 


سرهنگ شکوهی راد افزود: ماموران در این خصوص یک خودرو توقیف و یک متهم را دستگیر کردند.

وی گفت: متهم دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

دیگر خبرها

  • ساماندهی کودکان گل فروش اطراف بهشت زهرا / فعالیت پیک موتوری برقی در بازار تهران
  • ساماندهی کودکان گل فروش اطراف بهشت زهرا (س) / فعالیت پیک موتوری برقی در بازار تهران
  • فروش فوری بهمن موتور با رسپکت ۲ ویژه اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • آبرسانی به ۵۱۱ روستای فاقد آب شُرب سالم در کرمانشاه ظرف ۳ سال
  • طرح ویژه پلیس راهور برای موتورسواران و عابران پیاده
  • طرح ویژه پلیس برای کاهش مرگ موتورسواران و عابران پیاده
  • کشف ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ زنده فاقد مجوز بهداشتی در سرایان
  • نکونام: سر ما کلاه گذاشتند/ قهرمان لیگ برتر هفته آخر مشخص می شود
  • نکونام: سر کسانی باید پایین باشد که مردم آنها را می‌شناسند/ سقف را رعایت کردیم و گریه مان درآمد، سرمان کلاه رفت
  • تکمیل ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در یزد/ خرید و فروش امتیاز مسکن ملی ممنوع