Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان، کارشناس فرهنگی مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل با اعلام این خبر گفت: تاریخ شفاهی یکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین بخش‌های تاریخ یک سرزمین است که مولفه‌های بسیار مهم و جالبی را از مجموعه فرهنگ، آداب و رسوم یک ملت در برمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نغمه رشادی‌نژاد افزود: این بخش از تاریخ معمولا در تاریخ مکتوب و ثبت شده لحاظ نمی‌شود و متاسفانه از نظر و توجه کسانی که قصد مطالعه دقیق تاریخ را دارند، مغفول می‌ماند.
وی تاکید کرد: مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با هدف تاکید بر اهمیت تاریخ شفاهی و جایگاه آن در پژوهش‌های تاریخی و همچنین آموزش نحوه بهره‌مندی از تاریخ شفاهی با رویکرد فرهنگ عامه، به برگزاری این کارگاه آموزشی در قالب سه جلسه طی سه هفته متوالی اقدام کرده است.
وی ادامه داد: در این کارگاه دکتر مرتضی نورایی، استاد گروه تاریخ دانشگاه اصفهان، نظریه‌‌پرداز تاریخ شفاهی و سفیر علمی ایران در دانشگاه صوفیه بلغارستان و دارنده مقالات متعدد در زمینه تاریخ شفاهی و همچنین دکتر ولی اله مصیبی، نویسنده و پژوهشگر تاریخ شفاهی و سردبیر پایگاه اینترنتی تاریخ محلی ایران به طرح مباحث مهم و اساسی در حوزه تاریخ شفاهی با رویکرد فرهنگ عامه می‌پردازند.
کارشناس فرهنگی مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل ادامه داد: جلسات کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی نخستین جلسه خود را 26 مهرماه از ساعت 8 تا 13 در محل مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل واقع در خیابان استانداری، جنب دانشگاه هنر اصفهان برگزار می‌کند.
وی افزود: دومین و سومین جلسه نیز به ترتیب در روزهای سوم و دهم آبان ماه از ساعت 8 تا 13 برگزار می‌شود.
وی افزود: متقاضیان شرکت در این کارگاه می‌توانند نسبت به ثبت‌نام تلفنی از طریق تماس با شماره32245186 اقدام کنند.
رشادی نژاد خاطرنشان کرد: این افراد هیچ نیازی به پیش نیاز، مدرک و یا گواهی به خصوصی در این زمینه ندارند و می‌توانند بر اساس علاقه شخصی شان به این موضوع در این کارگاه شرکت کنند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: تاریخ شفاهی اصفهان شناسی کارگاه آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۶۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه کتاب تهران پس از ۳۵ دوره به قوام رسیده است

به گزارش خبرنگار مهر نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران صبح امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت با حضور یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رییس سی و پنجمین نمایشگاه کتاب و علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی این رویداد در نیم طبقه شبستان مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد.

در ابتدای این نشست احمدوند گفت: نمایشگاه با شعار بخوانیم و بسازیم از چهارشنبه ۱۹ تا شنبه ۲۹ در مصلی برگزار می شود، این نمایشگاه بزرگترین اجتماع فرهنگی مردم ایران حول محور دانش، آگاهی و کتاب شکل می‌گیرد.

وی افزود: نمایشگاه این دوره با اهتمام دستگاه های مختلفی برگزار می شود که شایسته است از آنها تشکر کنیم. همچنین امیدواریم حضور ناشران در دو بخش مجازی و حضوری این رویداد نقطه عطفی برای ارتقا دانش و پیشرفت حوزه کتاب و کتابخوانی در کشور باشد.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بعد از ۳۵ دوره به قوامی رسیده که جایگاه ویژه ای در تقویم خانواده ایرانی دارد. از خانواده ها برای حضور و بهره مندی از آثار ناشران و برنامه های متعدد فذهنگی دعوت به حضور می کنم امیدوارم میزبان شایسته ای بزای مردم و ناشران باشیم. تلاش شده بخش های مختلف ارتقا پیدا کند و ضعف و کاستی ها را جبران کنیم. در بخش های مختلف در زمینه میزبانی و افزایش سطح رضایتمندی در محیط نمایشگاه و آگاهی دادن به مردم فعالیت‌ها از پیش از آغاز نمایشگاه شروع شده و نقشه کامل غرفه ها تا فردا در دسترس رسانه ها است که به اطلاع مردم برسانند به این ترتیب پیش از شروع نمایشگاه مردم و رسانه ها از جانمایی مطلع می‌شوند.

این‌گزارش تکمیل می‌شود...

کد خبر 6097072 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • بهره برداری ازهشت طرح آموزشی، خدماتی و رفاهی دانشگاهی کاشان
  • نمایشگاه کتاب تهران پس از ۳۵ دوره به قوام رسیده است
  • راهکارهای مقابله با زلزله تهران در نهمین کنفرانس زلزله‌شناسی
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی با مبانی فکری اسلام ناب و انقلاب اسلامی
  • واکنش فدراسیون فوتبال به دستور وزیر ورزش؛نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها برگزار می‌شود
  • واکنش وزیر ورزش و رییس فدراسیون به اتفاقات آزادی
  • چشم انتظاری تاریخ بر بالین ریسباف پیر؛ رویای اصفهان تعبیر می‌شود
  • دوره آموزشی چرم دوزی در مهدیشهر
  • برگزاری کارگاه آموزشی مهدویت در لرستان