Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان گفت: تبلیغات نامزدهای بیست و یکمین انتخابات شوراهای دانش آموزی از روز شنبه در تمام مدارس مقاطع مختلف تحصیلی شهری و روستایی این استان آغاز شده است.

حجت الله نریمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: انتخابات شوراهای دانش آموزی هر سال در راستای آماده سازی دانش آموزان برای مشارکت در آینده سیاسی کشور و تقویت حس مسئولیت پذیری در سطح مدارس برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مشارکت موثر دانش آموزان در تصمیم سازی و اجرای مطلوب برنامه های آموزش و پرورش، بهره مندی از توانمندی ها و تقویت روحیه خودباوری و مسئولیت پذیری آنان را از مهمترین اهداف انتخابات شوراهای دانش آموزی است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان تاکید کرد: بیستمین دوره این انتخابات روز سوم آبان ماه همزمان با سراسر کشور در تمام مدارس دولتی و غیردولتی و در دوره های تحصیلی ابتدایی و متوسطه دوره های اول و دوم برگزار می شود.
وی یادآور شد: در راستای برگزاری این انتخابات، از میان دانش آموزان علاقمند سوم ابتدایی تا سوم متوسطه تعدادی کاندیدا شده و حداقل 2 هفته قبل از برگزاری انتخابات در محیط مدرسه در مورد دیدگاه ها، نظرات و برنامه های خود به تبلیغ در میان همکلاسی هایشان می پردازند.
نریمانی با بیان اینکه ترکیب اعضای شوراهای دانش آموزی در مدارس ابتدایی (سه پایه اول) بر حسب تعداد دانش آموز پایه سوم است، گفت: براین اساس در مدارس دارای 100 نفر دانش آموز پنج نفر عضو اصلی و 2 نفر علی البدل، از 101 نفر تا 150 نفر هفت نفرعضو اصلی و 2 نفرعلی البدل و از 151 نفر به بالا 9 نفرعضو اصلی و 2 نفر علی البدل است.
وی اضافه کرد: ترکیب اعضای شورای دانش آموزی در دوره های متوسطه اول و دوم بر حسب تعداد کل دانش آموزان آن واحد آموزشی است و در مدارس تا 250 نفر دانش آموز پنج نفر عضو اصلی و 2 نفر علی البدل انتخاب می شوند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان افزود: همچنین از 250 نفر تا 350 نفر دانش آموز هفت نفر عضو اصلی و 2 نفر علی البدل، از 350 نفر تا 550 نفر 9 نفر عضو اصلی و 2 نفر علی البدل و از 550 نفر به بالا نیز 11 نفر عضو اصلی و 2 نفر علی البدل است.
وی اظهار داشت: ترکیب اعضا در مدارس شش پایه ابتدایی بر حسب تعداد دانش آموزان پایه سوم تا ششم خواهد بود و دانش آموزان پایه سوم ابتدایی و بالاتر می توانند علاوه بر نامزد شدن عضویت در شورای مدرسه در رأی گیری هم شرکت کنند.
بیستمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی همزمان با سراسر کشور روز پنج شنبه سوم آبان در مدارس ابتدایی و متوسطه اول و دوم استان کردستان برگزار می شود.
سال تحصیلی جدید در استان کردستان با حضور 290 هزار دانش آموز و بیش از 24 هزار نفر پرسنل در سه هزار و 800 مدرسه با 15 هزار کلاس درس آغاز شد.
7348/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي آموزش و پرورش شوراي دانش آموزي تبليغ انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۶۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش کتاب درسی از فردا؛ ۲۸ فروردین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ ابوالقاسم اکبری در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما، افزود: ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ دوره‌های تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم و کتاب‌های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش‌آموزان استعداد‌های درخشان و همچنین کتاب‌های درسی دانش‌آموزان استثنایی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش my.medu.ir و یا سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی www.irtextbook.ir و برابر جدول تقویم زمانی پیوست انجام و پیرو آن کتاب‌های درسی، بر اساس سفارشات ثبت‌شده در سامانه، توزیع می‌شود.
وی گفت: ثبت‌نام‌ها برای پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم، نهم، یازدهم و دوازدهم از سه شنبه ۲۸ فروردین و همچنین پایه‌های ورودی مقاطع تحصیلی (اول ابتدایی، هفتم و دهم) نیز از دهم تیر آغاز می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان تأکید کرد: ثبت نام کتاب به منزله ثبت نام نهایی دانش آموزان است بنابراین به خانواده‌ها توصیه می‌شود هرچه سریعتر برای ثبت کتاب دانش آموزان اقدام کنند.
خراسان شمالی ۱۹۲ هزار دانش آموز دارد.

دیگر خبرها

  • توزیع شیر رایگان در مدارس استان مرکزی
  • ثبت سفارش کتاب درسی از فردا؛ ۲۸ فروردین
  • آغاز مرحله دوم المپیاد دانش‌آموزی در استان اصفهان
  • احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس
  • تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس کشور
  • ۲۸ فروردین ماه آغاز ثبت نام کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • آغاز ثبت نام در پنجمین دوره جشنواره علمی-پژوهشی پژوهش سرا‌های دانش آموزی
  • آغاز اکران مدارس «ایلیا، جستجوی قهرمان»
  • آغاز مرحله دوم المپیاد‌های علمی دانش آموزی کشوری در ایلام
  • آغاز آزمون‌های المپیاد‌های علمی دانش‌آموزی کشور