Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌زاده با اعلام برنامه‌های ویژه بسیج جامعه پزشکی از برپایی بیمارستان‌های صحرایی در مرزهای پرتردد ایران و عراق خبر داد.

محمد رئیس‌زاده رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تدابیر بسیج جامعه پزشکی برای  ارائه خدمات درمانی ویژه اربعین حسینی، بیان کرد:‌ در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی زائرین زیادی از سراسر دنیا برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم و تجدید عهد و بیعت‌ ائمه، عموما پای پیاده فاصله بین نجف تا کربلا را طی می‌کنند تا به محل شهادت امام سوم شیعیان برسند و در این مراسم یقینا به دریافت خدماتی همچون پزشکی نیز نیاز دارند موضوعی که هر سال با تدابیر پزشکی در سطح بین المللی برنامه ریزی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امسال بر اساس تدابیر اتخاذ شده طیف خدمات درمانی بسیج جامعه پزشکی برای زائران حسینی ویژه اربعین 30 الی 40 درصد وسیع‌تر شده به گونه‌ای که دو مرز مهران و خسروی از جمله پایگاه‌های ویژه استقرار خدمات دهی هستند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره به اینکه خدمات امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی 14 روز(10 روز مانده به اربعین حسینی تا بعد از اربعین) ادامه دارد، اظهار کرد:‌ امسال دو بیمارستان صحرایی مجهز به اتاق عمل، بخش‌های بستری ویژه و همه امکانات و تجهیزات مورد نیاز یک بیمارستان کامل در مرزهای مهران و خسروی برپا می‌شود؛ علاوه بر آن کلینیک‌های تخصصی فیزیوتراپی و دندانپزشکی در جوار این بیمارستان برای خدمات‌دهی به زائران اربعین حسینی استقرار می‌یابند.

راه‌اندازی آزمایشگاه جامع بالینی در مرز مهران ویژه اربعین

رئیس زاده همچنین با اشاره به راه‌اندازی آزمایشگاه جامع بالینی در مرز مهران، افزود: این آزمایشگاه با حضور نیروهای متخصص آماده ارائه خدمات آزمایشگاهی اورژانسی در صورت نیاز و همکاری با سایر مراکز درمانی است و علاوه بر آن امسال به طور کلی 500 نفر پزشک و پرستار و کادر درمانی برای خدمات رسانی به زائرین اربعین حسینی در مرزهای پرتردد منتهی به عراق آماده ارائه خدمات درمانی هستند که پیش بینی‌ها و تدابیر اتخاذ شده از ظرفیت خدمات رسانی به 550 الی 600 هزار زائر اربعین حسینی توسط تیم‌های پزشکی مقیم در دو مرز مهران و خسروی حکایت دارد.

وی همچنین یادآوری کرد:‌ اعلام آمادگی تیم‌ پزشکان متخصص و پرستاران برای خدمات رسانی به زائرین حسینی در طول برگزاری اربعین سیدالشهدا همچنان ادامه دارد و هم اکنون نیز هماهنگی‌های لازم برای امکان ارائه خدمات درمانی توسط تیم‌های پزشکی بسیج جامعه پزشکی در مسیرهای بین نجف تا کربلا در حال انجام است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۶۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بیش از ۶۰ پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان

ایسنا/لرستان مدیردرمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بیش از ۶۰ پزشک متخصص، عمومی و دندانپزشک در بیمارستان صحرایی دلفان به صورت جهادی برای ارائه خدمات تخصصی به صورت جهادی حضور خواهند داشت.

دکتر سیاوش بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بیمارستان صحرایی شهدای حاج عمران در مناطق محروم دلفان مستقر می‌شود تا خدمات درمانی را به اهالی منطقه فرهادآباد شهرستان دلفان ارائه دهند. این بیمارستان در شهرستان دلفان به همت بسیج جامعه پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی لرستان و سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان در این منطقه مستقر می‌شود.

مدیردرمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: به منظور ارائه خدمات رایگان به مناطق محروم استان، فردا  جمعه هفتم اردیبهشت ماه، ۲۰ پزشک متخصص، ۲۰ پزشک عمومی و ۲۰ نفر کادر دندانپزشکی و دندانپزشک در بیمارستان صحرایی در مستقر می‌شوند و به اهالی منطقه فرهادآباد به صورت جهادی ارائه خدمات خواهند کرد.

بیرانوند افزود: در صورتی که اهالی منطقه با تشخیص پزشکان مستقر در بیمارستان صحرایی نیاز به خدمات فوق تخصصی داشته باشند، آنها را به بیمارستان‌های مرکز لرستان ارجاع خواهیم داد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • حضور بیش از ۶۰ پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان
  • بیمارستان ‌صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در «میربگ» دلفان راه‌اندازی می‌شود
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • ارائه ۴۱۰ مورد خدمات رایگان دندانپزشکی در سروآباد
  • بسیج جامعه پزشکی مهاباد خدمات رایگان ارائه کردند
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به مناسبت هفته سلامت