Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست از سازمان تامین اجتماعی، سیدتقی نوربخش روز یکشنبه در جلسه با اعضای هیات مدیره کانون بازنشستگی شهر تهران با حضور معاونان فرهنگی و اجتماعی، اداری مالی و بیمه ای این سازمان، با تسلیت ایام سوگواری ماه صفر، افزود: با دغدغه ها و مسائل بازنشستگان آشنایی دارم زیرا سال ها در سازمان تامین اجتماعی خدمت کردم و آشنایی با مطالبات ذینفعان سازمان به طور قطع در پیشبرد فعالیت ها موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به افزایش تعداد مستمری بگیران از سال های 80 تا 96 اشاره کرد و اظهار داشت: بخشی از روند افزایش تعداد مستمری بگیران طبیعی است و سیر پیری هر سازمان بیمه ای را شامل می شود اما سازمان تامین اجتماعی به دلیل ایجاد تکالیف بدون منبع دچار پیری زودرس شده است.
وی میزان پرداختی مستمری سازمان تامین اجتماعی را در حال حاضر 6 هزار و 300 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در سال 1392، 20هزار میلیارد تومان مستمری پرداخت می شد. به عبارتی در طول پنج سال مجموع هزینه های پرداختی سازمان در بخش مستمری 300 درصد افزایش یافته که بخشی از آن مربوط به افزایش حقوق بازنشستگان و بخشی نیز مربوط به افزایش تعداد بازنشستگان و مستمری بگیران است.
نوربخش اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی بر اساس سه جانبه گرایی ایجاد شده است. از اقدامات مهمی که در این سازمان در سال های اخیر انجام شد، اعتمادسازی شرکای اجتماعی بود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: به منظور ایجاد تعامل این سازمان با جامعه کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی، معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی که در سال های قبل منحل شده بود، احیا شد تا ارتباط بدنه سازمان با تشکل ها برقرار شود.
وی به نقش سازمان های بیمه گر در جامعه اشاره کرد و گفت: وظیفه سازمان های تامین اجتماعی عدم انتقال خطر به مردم است و امروز که کشور در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار دارد، نقش سازمان تامین اجتماعی از اهمیت بالاتری برخوردار است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به رشد هزینه ها در سازمان تامین اجتماعی و ارائه تعهدات متعدد نسبت به بیمه شدگان و مستمری بگیران افزود: تامین اجتماعی یک سازمان بین النسلی و درآمد هزینه ای است. یک نگاه علمی، حرفه ای و تخصصی را در این سازمان پیاده کردیم.
نوربخش اظهار داشت: یکی از اقدامات قابل توجه در سازمان تامین اجتماعی این است که درخواست بازنگری محاسبات بیمه ای را به سازمان بین المللی کار (ILO) ارائه کردیم و این نهاد بین المللی گزارشی را تهیه و ارائه کردند که در آن به ضرورت تغییر پارامتریک در این سازمان اشاره شده است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص ایجاد تعامل با نهادهای قانونی، اجرایی و قضایی کشور گفت: این سازمان بهترین روابط را با ارکان کشور دارد و جلسات متعددی با مسئولان کشور برای ارائه عملکرد و بیان مسائل سازمان برگزار شده است. در پنج سال گذشته هیچ تکلیف بیمه ای بدون منبع از سوی دولت و مجلس ایجاد نشده است.
وی به خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی نیز اشاره کرد و افزود: سطح خدمات درمانی این سازمان با سال های قبل تفاوت پیدا کرده است. ارتقای هتلینگ و توسعه خدمات در مراکز درمانی انجام شده است.
سازمان تامین اجتماعی با 42 میلیون بیمه شده که حدود سه میلیون نفر از آنها بازنشسته و مستمری بگیر هستند، 18 نوع خدمت درمانی و بیمه ای به این افراد ارائه می دهد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تامین اجتماعی بازنشستگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۶۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کف و سقف حقوق ۱۴۰۳ بازنشستگان؛ از ۱۰میلیون و ۹۰هزار تومان تا ...| افزایش۱۰۰ و ۵۰ درصدی این ۲ بند از حقوق | توضیح مهم درباره یک نگرانی

به گزارش همشهری آنلاین، میرهاشم موسوی درخصوص افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران در سال جاری اظهار کرد: به موجب قانون مصوب، دستمزد حداقلی‌بگیران با افزایش ۳۵ درصدی و همچنین سایر سطوح درآمدی با افزایش ۲۲ درصد + ۶۹۰ هزار تومان همراه است که از فروردین ماه اعمال اما از اردیبهشت‌ماه پرداخت خواهد شد.

وی درخصوص زمان پرداخت معوقات ناشی از افزایش حقوق نیز اعلام کرد که سعی می‌شود معوقات در خردادماه پرداخت شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص کف و سقف حقوق بازنشستگان با افزایش‌های صورت گرفته توضیح داد: کف حقوق یک فرد دارای همسر و یک فرزند تحت پوشش، ۱۰ میلیون و ۹۰ هزار تومان است و سقف آن نیز ۷ برابر حداقل دستمزد است.

موسوی همچنین درباره میزان افزایش «حق عائله‌مندی و اولاد» نیز گفت: حق عائله‌مندی نیز با این افزایش جدید بیش از ۱۰۰ درصد در سال جاری رشد داشته و حق اولاد نیز با رشدی بالغ بر ۵۰ درصد همراه بوده است.

وی در پاسخ به اینکه نگرانی‌هایی در خصوص تحت تاثیر قرار گرفتن اجرای همسان‌سازی حقوق‌ها با افزایش ۳۵ درصدی حقوق‌ها در سال جاری عنوان می‌شود، گفت: همسان‌سازی به افزایش حقوق سالانه ارتباطی ندارد و از آنجایی که هنوز برنامه هفتم ابلاغ نشده است، بعد از ابلاغ، آنچه که به موجب قانون به ما تکلیف شود، با تامین منابع به قانون عمل می‌کنیم.



کد خبر 850252 منبع: ایسنا برچسب‌ها حقوق و دستمزد بازنشستگان تامین اجتماعی خبر مهم

دیگر خبرها

  • کف و سقف حقوق ۱۴۰۳ بازنشستگان؛ از ۱۰میلیون و ۹۰هزار تومان تا ...| افزایش۱۰۰ و ۵۰ درصدی این ۲ بند از حقوق | توضیح مهم درباره یک نگرانی
  • حداقل «حقوق» بازنشستگان؛۱۰ میلیون و ۹۰ هزار تومان؛ افزایش ۱۵۰ درصدی حق عائله‌مندی و اولاد
  • جدیدترین جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین‌ اجتماعی
  • حداقل «حقوق» بازنشستگان؛۱۰ میلیون و ۹۰ هزار تومان/ افزایش۱۰۰ و ۵۰ درصدی حق عائله‌مندی و اولاد
  • جزییات افزایش ۳۵درصدی حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی
  • ابلاغ مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • خبر جدید یک نماینده درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان چه زمانی اعمال می‌شود؟
  • صدور فیش‌های حقوقی جدید بازنشستگان +جزئیات میزان افزایش
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • آیا منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان جور شده است؟