Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، میردهقان معاون پژوهشی دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان در گفت: در معاونت پژوهشی مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه فعال است و مفاهیم اصلی کارآفرینی، شناسایی دانشجویان مستعد و راهنمایی و مشاوره آن‌ها و در نهایت که منجر به محصول و دانشی شود، می‌تواند در مراکز رشد معاونت پژوهشی شرکت و کار خود را آغاز و از حمایت‌های مالی و برنامه‌های حمایتی ما برخوردار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: همه کار‌ها باید به نوعی منجر شود که دانشجویان را در کنار تحصیل هدایت و راهنمایی کنیم تا به مهارتی دست پیدا کنند که با استفاده از آن مهارت بعد از فارغ‌التحصیلی زمینه کار را برای خود فراهم کنند.

معاون پژوهشی دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان تصریح کرد: اگر دانشجویی طرح کارآفرینی داشته باشد می‌توانیم در سطح دانشگاه حمایت مالی داشته باشیم که اگر آزمون و خطایی می‌خواهند، داشته باشند فرصت را داشته و مدل کسب و کار مناسبی هم داشته باشند.

وی افزود: در مرکز رشد برنامه منسجمی داریم که بر اساس تحقیقاتی که در دانشگاه ولیعصر (عج) و مراکز رشد همه دانشگاه‌ها متداول است و تلاش می‌شود طی برنامه منظم افراد ناآشنا به کارآفرینی را به افراد علاقمند به کارآفرینی و افراد ایده‌پرداز تبدیل شوند و در مرکز رشد حضور پیدا کرده و کارشان را توسعه و ایده‌شان به کسب و کار تبدیل شود.

میر دهقان عنوان کرد: همچنین چهار طرح را به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تسهیلات به بانک‌ها معرفی کردیم که شاید به دلیل تحولات نرخ ارز با پیش‌بینی خود مغایرت داشته باشد و نتوانند طرح‌شان را اجرایی کنند.

وی یادآور شد: سه نمایشگاه از دستاورد‌های شرکت‌ها برگزار کردیم که افراد علاقه‌مند شوند و موفقیت‌های شرکت‌های مرکز رشد را باور کنند چراکه قدم اول علاقه‌مندی به موضوع کارآفرینی و سپس ایده‌پردازی است.

وی با بیان اینکه یک مورد استندآپ ویکند پسته هم سال گذشته برگزار کردیم، افزود: امسال هم برنامه منسجمی داریم، ۱۰۰ درصد فضای فیزیکی مرکز رشد توسط شرکت‌ها اشغال شده و قرار است معاونت توسعه دانشگاه حمایت کند و فضای بیشتری در اختیار مرکز رشد قرار دهد که بتوانیم شرکت‌های یشتری پذیرش کنیم.

انتهای پیام/ی

همایش از ایده تا تا کسب و کار در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان برگزار شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۶۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی منابع و تسهیلات با هدف تقویت زیست بوم علم و فناوری

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، مهران فاطمی در نشست هایی جداگانه، مسائل مربوط به 10 شرکت دانش بنیان، فناور و خلاق استان را بررسی و در خصوص آن ها تصمیم گیری کرد.

استاندار یزد در جریان این دیدارها با بیان اینکه مسئله دانش بنیان همچنان جزو اولویت های اساسی استان است، اظهار داشت: مسیر نجات، توسعه و پیشرفت استان از دروازه دانش بنیان و فناوری می گذرد؛ لذا مجدانه مسائل این حوزه را دنبال می کنیم.
 
وی با اشاره به برگزاری نشست های جداگانه با شرکت های دانش بنیان، گفت: یک شرکت دانش بنیان به اندازه یک واحد تولیدی برای استان ارزشمند است، لذا منابع، مجوزها، تسهیلات و کمک های اعتباری در اختیار را در مسیر تقویت زیست بوم علم و فناوری ساماندهی خواهیم کرد.  
 
مهران فاطمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیگیری مجدانه طرح جامع پارک علم و فناوری استان، تصریح کرد: به همین منظور در واگذاری اراضی به شرکت های دانش بنیان، فناور و خلاق، تسهیلات ویژه ای را ایجاد کرده ایم.

استاندار یزد با اظهار امیدواری نسبت به موفقیت و درخشش زیست بوم علم و فناوری استان در سطح کشور و منطقه عنوان کرد: تلاش خواهیم کرد تا چرخ توسعه و پیشرفت استان بالنده تر از گذشته، بر مدار دانش بنیان و فناوری حرکت کند.

شایان ذکر است استاندار یزد به صورت جداگانه با مدیران شرکت‌های دانش بنیان، فناور و خلاق «سافا (سامانه های آزاد فناوری اطلاعات)»، «نیک یار ماکیان»، «بهداد صنعت آکو الکترونیک»، «همیار بتن شیرکوه»، «آرا پژوهان امین»، «فضایی پل آسمان»، «دانش پویان هوش مصنوعی پارت»، «هوشیار درایت راهور ماشین»، «کشت و صنعت ایلیا زیتون کویر یزد» و «ناجی تجارت صنعت قرن» دیدار و گفتگو کرد.

 

دیگر خبرها

  • همنشینی فناوری با تیک‌تیک ساعت‌ها
  • توسعه اشتغالزایی در اقتصاد گیاهان زینتی با هدایت استارت‌آپ‌ها
  • رونمایی ۶ محصول دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان
  • محصولات فناورانه دانشگاه آزاد یادگار امام افزایش می‌یابد
  • پارک علم و فناوری سلامت سمنان افتتاح شد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • ساماندهی منابع و تسهیلات با هدف تقویت زیست بوم علم و فناوری
  • تالاب «میقان» در مسیر مرگ خاموش!/ شرکت دانش‌بنیان در حوزه ایزوگام راه‌اندازی می‌شود