Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@10:05:41 GMT

رشد بخش صنعت منفی ۱ درصد شد + جدول

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۵۶۶۹۲

رشد بخش صنعت منفی ۱ درصد شد + جدول

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، شاخص کلیدی عملکرد اقتصادی در اکثر کشورها و از مهمترین نماگرهای کوتاه مدت اقتصادی در آمار رسمی است که در برخی کشورها هم به صورت مستقل و هم در مقایسه با سایر شاخص های کوتاه مدت برای ارزیابی عملکرد اقتصادی و تهیه حساب های ملی مورد استفاده قرارمیگیرد. این شاخص اطلاعاتی را برای ایجاد سیاست های اقتصادی و همچنین پیش بینی آینده اقتصادی فراهم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص مقدار تولید بخش کشاورزی در بهار 97 به 84.0 واحد رسیده است که نسبت به دوره قبل (زمستان 96) نزدیک به 36.0 درصد افزایش داشته است. ولی نسبت به دوره مشابه سال قبل (بهار96) به میزان 1.3 درصد کاهش داشته است.

 شاخص مقدار تولید بخش معدن(به استثنای استخراج نفت و گاز طبیعی) در بهار 97 به 98.4 واحد رسیده است که نسبت به دوره قبل (زمستان 96 ) حدود 1.5 درصد و نسبت به دوره مشابه سال قبل ( بهار1396) به میزان 2.0 درصد افزایش داشته است.

 شاخص مقدار تولید بخش صنعت، در بهار 97 به 93.0 واحد رسیده است که نسبت به دوره قبل (زمستان 96) و دوره مشابه سال قبل (بهار 96) به ترتیب به میزان 9.8درصد و 1.0درصد کاهش داشته است. نکته قابل توجه آن است که در زمستان 96 این شاخص به عدد 103.1 واحد رسیده که حاکی از مطلوبیت مقدار تولید بخش صنعت در دوره مذکور می باشد.

 متن کامل را مشاهده کنید.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۶۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ویرایش اظهارنامه ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲ تا ۱۲ اردیبهشت

براساس ابلاغیه جدید سازمان امور مالیاتی کشور، امکان ویرایش و تکمیل اظهارنامه ارزش فصل چهارم(زمستان) سال ۱۴۰۲ تا تاریخ ۱۲ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ فراهم شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با توجه به ابلاغیه جدید سازمان امور مالیاتی کشور، امکان ویرایش و تکمیل اظهارنامه‌های ارزش افزوده فصل زمستان سال 1402 فراهم خواهد بود. بر همین اساس بخشودگی 100 درصدی جرایم موضوع بند ب ماده 36 و ماده 37 قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز تا تاریخ اعلام شده نیز قابل اعمال خواهد بود.

متن ابلاغیه سازمان امور مالیاتی به شرح زیر است:

در اجرای مقررات ماده (3) قانون تسهیل تکالیف مؤدیان جهت اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان آخرین مهلت استرداد اظهار نامه مالیات بر ارزش افزوده دوره چهارم فصل زمستان سال 1402 یک ماه پس از پایان دوره مزبور می باشد. لذا با توجه به درخواستهای مؤدیان محتر و به منظور تکریم ایشان و فراهم آوردن زمینه اجرای صحیح تکالیف قانونی برای آنان در اولین دوره اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان در اجرای قانون صدر الاشاره، بنا به اختیار حاصل از ماده (191) قانون مالیاتهای مستقیم مقرر میدارد:

ادارات کل امور مالیاتی موظفند در مورد مؤدیانی که تا پایان روز چهارشنبه مورخ 1403/02/12 اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده مربوط به دوره مالیاتی چهارم سال 1402 خود را اصلاح و با تکمیل اثبت خرید و فروشهایی که صورتحسابهای آنها در سامانه مودیان صادر نشده است و به سازمان امور مالیاتی کشور مسترد نمایند امکان برخورداری صد درصدی از بخشودگی جریمه تاخیر موضوع ماده (37) قانون مالیات بر ارزش افزوده را تا زمان فوق و همچنین جرائم موضوع بند (ب) ماده (36) قانون مذکور را تا سقف جرائم متعلق به مالیات و عوارض ابرازی (مندرج در تا اظهارنامه مسترد شده) برای موارد مذکور فراهم نمایند.

بدیهی است برای انجام محاسبات سیستمی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده صورتحسابهای الکترونیکی ثبت شده در سامانه مؤدیان برای دوره چهارم سال 1402 مقتضی است خریداران کالا و خدمات دارای صورت حساب الکترونیکی حداکثر تا تاریخ 1403/1/31 نسبت به تعیین تکلیف خریدهای خود در سامانه مؤدیان اقدام نمایند تا اعتبار خرید آنها و آثار مالیاتی فروشهای نسیه برای فروشندگان در اظهارنامه پیش فرض دوره چهارم (زمستان سال 1402 آنها لحاظ شود در صورت عدم اقدام مؤدی و در نتیجه عدم احتساب آثار مالیاتی اینگونه صورت حسابها در دوره چهارم سال 19 زمستان آثار مالیاتی آن در دوره اول (بهار) سال 1403 لحاظ می شود. 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد/ آیا بارش‌های بهار، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟
  • رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد؟
  • رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد
  • معاون رئیس جمهور: رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد
  • امسال رشد اقتصادی روسیه سریع‌تر از کشور‌های پیشرفته خواهد بود
  • ۳۲ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها در روز سبز شاخص کل به بازار سهام تزریق شد
  • افزایش دو برابری شاخص‌های بازرسی‌های بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی
  • افزایش دو برابری شاخص‌های بازرسی‌های بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳
  • مهلت ویرایش اظهارنامه ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲ تمدید شد
  • مهلت ویرایش اظهارنامه ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲ تا ۱۲ اردیبهشت