Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش«نماینده»، حمیدرضا فولادگر در همایش روز جهانی استاندارد که در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار کرد: مجموعه نظام در دولت، مجلس و سایر نهادها باید از شرایط موجود، برای افزایش استانداردها استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: یکی از این فرصت‌ها نامگذاری امسال به عنوان سال حمایت از کالا و تولید ملی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارهایی شد اما از فرصت نام گذاری امسال کم استفاده شد.

این نماینده مجلس گفت: بخش تحریم‌ها و به هم خوردن قیمت ارز و نوسانات و بحران اقتصادی بود و کم کاری مسئولین هم در میان بود؛ بیشترین فشار هم الان  روی دوش تولید کننده و مردم است.

وی در ادامه تاکید کرد: برای تدوین نقش نظام استاندارد در حمایت از کالای ایرانی باید تلاش کرد.

این نماینده مجلس گفت: ما قانون استاندارد را بعد از چند سال توانستیم به تصویب برسانیم. چند سال روی این موضوع کار کردیم.  در برنامه پنجم در سیاست‌های کلی بحث استاندارد مطرح شد، متاسفانه دولت و مجلس در لایحه به نتیجه نرسید و با تذکر ما در صحن علنی  در آخرین بند مطرح شد، اما در مجلس نهم در ادامه فعالیت‌های پژوهشی پیش رفتیم. برای اولین بار طرحی شش بار به شورای نگهبان رفت و با پیگیری‌ها در مجمع تشخیص امسال به تایید رسید و طرح به قانون تبدیل شد .

وی تاکید کرد که استاندارد منحصر به صنعت نیست و به همه کالا و خدمات تسری پیدا کرده است.

فولادگر گفت: در بحث استانداردهای حلال جایگاه خوبی داریم. در بحث نظام بین المللی هم جمهوری اسلامی جایگاه خوبی پیدا کرده است. برای اولین بار جمهوری اسلامی در هیئت مدیره این سازمان جهانی عضو دارد.

وی در پایان گت: اجازه دهیم مسئله استاندارد از موضوعات سیاسی و سیاسی بازی‌ها دور باشد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: فولادگر نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۶۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در تدوین قوانین به بحران‌ها توجه شود/ آمارها واقعی نیست

اصغر جهانگیراظهار داشت: بحران و مدیریت بحران مقوله‌ای جهانی است و برای مقابله با آنها وقتی ساختار شکل گرفت باید با ترتیبات قانونی برای آن تصمیم گرفت.

وی ادامه داد: قوانین در کشور ما حدود ۱۱۵ سال قبل تصویب شده است و تاکنون بیش از ۱۳ هزار قانون در کشور توسط نهاد قانونگذاری وضع شده و این در حالی است که برخی از این قوانین دچار نقص، نقض، نسخ صریح یا ضمنی شدند و از سال ۱۳۸۹ برای رفع این نقیصه بازنگری قوانین در دستور کار قرار گرفت.

جهانگیر تصریح کرد: ایران در درون و برون خود با بحران های طبیعی و تحمیلی روبروست و نخستین موضوع مورد توجه ساماندهی قوانین و مقررات است.

معاون قوه قضاییه اظهار داشت: واقعیت این است که نگاه قانونگذار در سال‌های گذشته به فرایند قانونگذاری، نظام مسائل بحرانی نبوده و با این نگاه به حوزه قانونگذاری نپرداخته است؛ از این رو قوانینی که مصوب شده است در دل خود ممکن است بحران‌هایی نیز به همراه داشته باشد به عنوان نمونه اگر قانونی برای آبرسانی به یک حوزه تصمیم‌گیری شده باشد اما ممکن است اجرای آن که تلاش برای آبادانی یک نقطه است اما باعث تحمیل هزینه شود.

جهانگیر افزود: با این نگاه به نظام مسائل وقتی قوانینی در حال تدوین است باید پیوست‌های نظام مسائل بحرانی داشته باشد.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بر لزوم گردآوری داده‌های مبتنی بر واقعیت تاکید کرد و افزود: نیاز داریم داده‌های واقعی آماری داشته باشیم تا با جمع‌آوری داده‌های بحرانی امکان سیاستگذاری واحد را فراهم کنیم و از سوی دیگر نگاه مشترک تقنینی، اجرایی و قضایی ایجاد کنیم زیرا اینگونه مسائل، به واقع نظام مسائل ملی است اما اکنون در کشور بسیاری از داده‌ها غیرواقعی است.

وی اضافه کرد: به عنوان نمونه اکنون ۱۵ سال است که هدفمندی یارانه‌ها در حال اجراست اما همچنان دهک‌بندی‌ها به درستی صورت نگرفته است در حالی که توزیع منابع نیز در این حوزه در حال انجام است.

جهانگیر تصریح کرد: واقعیت این است که مشکلات انباشته شده‌ای داریم که تبدیل به معضلات شده است و برخی به مرحله بحران رسیده؛ بنابراین ابتدا باید مدل‌های بحران را بشناسیم و اولویت‌ها را تعیین کنیم زیرا منابع و زمان محدود است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تدوین نظام مسائل محلات در کمیته عمران
  • تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور و تبیین نقشه‌راه برنامه هفتم توسعه
  • حاجی دلیگانی، نماینده مجلس: طرح نوری که در فراجا در حال اجراست، مناسب است و از آن حمایت می کنیم
  • نماینده مجلس: از فراجا برای اجرای طرح نور حمایت می‌کنیم
  • تدوین اولویت‌های مجلس دوازدهم براساس نظرات نخبگان و مردم
  • در تدوین قوانین به بحران‌ها توجه شود/ آمارها واقعی نیست
  • حضور ایران در کمیته فناوری نانو سازمان بین المللی استانداردسازی
  • تلاش ناکام تندروهای مجلس برای بررسی محرمانه یک طرح دیگر
  • ۲۴۷ فقره استاندارد ملی در سال ۱۴۰۲ تدوین، تجدید نظر و بازنگری شد
  • تلاش ناکام نمایندگان تندرو مجلس برای بررسی محرمانه یک طرح دیگر /۱۳۷ رای مخالف در مقابل ۴۷ رای موافق!