Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از یورونیوز، پاپ فرانسیس، رهبر کلیسای کاتولیک از دو اسقف شیلیایی متهم به سوء استفاده جنسی از کودکان، خلع کسوت روحانیت کرد.

 

واتیکان روز شنبه اعلام کرد که پس از انجام تحقیقات محلی همچنین تحقیق در واتیکان، دو روحانی به نام‌های فرانسیسکو خوزه هونئوس ۸۴ ساله، اسقف اعظم پیشین شهر لاسرنا و مارکو آنتونیو اوردنس فرناندس ۵۳ ساله، اسقف اعظم پیشین شهر ایکوییک در شمال شیلی از کسوت روحانیت خلع خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خلع کسوت روحانی، شدیدترین مجازاتی است که کلیسا می‌تواند برای روحانیان خود به اجرا بگذارد و چنین مجازاتی به ندرت برای اسقف‌های اعظم اعمال می‌شود.

 

در پی انتشار اخبار رسوایی جنسی کشیشیان کاتولیک، این نهاد مذهبی در شیلی و بسیاری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، آلمان و استرالیا با یک بحران جدی روبروست.

 

این احتمال وجود دارد که تصمیم به خلع لباس برای شمار دیگری از مقامات ارشد کلیسای کاتولیک از جمله تئودور مک کاریک، اسقف اعظم پیشین واشنگتن نیز گرفته شود.

 

تئودور مک کاریک در ماه ژوئیه پس از انجام تحقیقات از سوی کلیسای آمریکا و اعلام اینکه در موضوع اتهامات وارد شده به او یعنی آزار جنسی یک فرد زیر سن قانونی مدارک معتبر و قابل اثباتی یافت شده است، عنوان کاردینالی خود را از دست داد.

 

گفتنی است رهبر کاتولیکهای جهان پیشتر به اتهامات مطرح شده علیه او از سوی یکی از مقامات سابق واتیکان در مورد اطلاع از سوءاستفاده جنسی در کلیسای کاتولیک پاسخ نداده بود.

 

115

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: کاتولیک روحانی پاپ یورونیوز آمریکا یورو کلیسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۶۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت غیراخلاقی اسماعیلی‌فر پس از گل‌زنی | مدافع پرسپولیس خارجی فحش داد!

در یکی از بازی‌های حساس هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال ایران، پرسپولیس در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف صنعت نفت رفته است که خیلی زود توانست دروازه این تیم را فرو بریزد.

پرسپولیس در دقیقه ۸ صاحب یک ضربه کرنر شد که توپ با سانتر امید عالیشاه روی سر دانیال اسماعیلی‌فر نشست تا این مدافع پیش‌تاخته دروازه پیام پارسا را باز کند.

اسماعیلی‌فر که در بازی رفت مقابل صنعت نفت یک گل‌به‌خودی زده بود، حالا دروازه حریف آبادانی را باز کرد، اما در شادی پس از گل خود حرکتی غیراخلاقی انجام داد که می‌تواند برای او و باشگاه دردسرساز شود.

منبع:  ورزشی

tags # پرسپولیس سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • غیرقابل دسترس ترین مکان عبادت روی سیاره زمین! (+عکس)
  • حرکت غیراخلاقی دانیال اسماعیلی‌فر پس از گل‌زنی
  • انجام بزرگترین تونل نوری در بلوار پیامبر اعظم(ص)/جانمایی بیش از ۲۰۰ المان شهری در قم
  • حرکت غیراخلاقی اسماعیلی‌فر پس از گل‌زنی | مدافع پرسپولیس خارجی فحش داد!
  • (تصویر) حرکت عجیب و غیراخلاقی اسماعیلی‌فر پس از گل‌زنی
  • شادی منشوری گلزن پرسپولیس (+عکس)
  • از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم و چگونه باید آن را درمان کنیم ؟
  • کتاب های عجیب و غول پیکر یک کشیش! (+عکس)
  • ورود حجم قابل توجه‌ای سیلاب به شهر زاهدان
  • ساختمان قرن هفدهمی بورس دانمارک در آتش سوخت/ تلاش برای نجات نوتردام کپنهاگ (فیلم)