Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز - ایرنا - استاندار خوزستان گفت: زیرساخت های عراق برای فعال نگه داشتن مرزهای تجاری چذابه و شلمچه در طول ایام اربعین آماده نیست و برای باز بودن این مرزها آمادگی ندارد.

غلامرضا شریعتی روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: بر همین اساس با توافق وزارت کشور عراق و جمهوری اسلامی ایران ، مرزهای صادراتی چذابه و شلمچه با وجود آماده بودن زیرساخت های کشورمان برای تداوم صادرات کالا به عراق ، بسته خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عراق دیروز شنبه بدون هماهنگی قبلی مرز تجاری شلمچه را بست و صدها کامیون و تریلر حامل کالا را پشت میله های مرزی نگه داشت.
به گفته شریعتی احتمال می رود 25مهرماه امسال مرز چذابه برای کامیون های حامل بار صادراتی ایران بسته شود.
استاندار خوزستان با اشاره به اعلام قبلی مسئولان استانی مبنی بر فعال نگه داشتن مرزهای تجاری شلمچه و چذابه در طول ایام تردد زائران اربعین حسینی اظهار داشت:ما همچنان از آمادگی کامل برای فعال نگه داشتن مرزهای تجاری استان برخوردار هستیم ولی عراق آمادگی همزمان برای تردد زائران اربعین و کامیون های حامل بار صادراتی را ندارد.
شریعتی در ادامه افزود: پس از بازگشت کامل زائران اربعین حسینی ، فعالیت تجاری در بازارچه های مرزی چذابه و شلمچه از سرگرفته می شود.
در نشست شنبه شب ستاد اربعین حسینی مقرر شد پایانه تجاری چذابه که تحت مدیریت گمرک خوزستان قرار دارد در اختیار نیروی انتظامی قرار گیرد.
پارسال حدود یک میلیارد دلار کالا از مرزهای شلمچه و چذابه به عراق صادر شد که سهم بازارچه مرزی چذابه 350میلیون دلار بود.
مرزهای زمینی چذابه و شلمچه و مرز دریایی خرمشهر از تیرماه 1382پس از سرنگونی رژیم بعثی در عراق برای صادرات کالا و در مهرماه همان سال برای سفر زائران عتبات عالیات بازگشایی شد.
6065/6002/6064

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي استاندار خوزستان غلامرضا شريعتي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۶۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم ترکیه طی چند روز بر مصرف‌کنندگان اسرائیلی تأثیر خواهد گذاشت؟

سایت خبری اسرائیلی کالکالیست Calcalist می‌گوید که پیامد‌های مالی تحریم ترکیه به زودی بر اسرائیلی‌ها تأثیر می‌گذارد، زیرا مواد اولیه به دست نمی‌آید، قیمت کالا‌های اساسی و مواد غذایی افزایش می‌یابد و قیمت مسکن ممکن است صعودی شود.

گزارش کالکالیست بیان کرد که تصمیم ترکیه برای قطع روابط تجاری با اسرائیل در تل آویو یک اقدام «غافلگیرکننده کامل» بود، زیرا معتقد بود تهدیدات آنکارا برای ممنوعیت کالا‌ها در سایه جنگ غزه، تهدیدی توخالی است.

بر اساس این گزارش، یافتن منابع جایگزین واردات نیازمند زمان و مجموعه‌ای از توافق‌نامه‌ها است و حتی زمانی که آنها امضا می‌شوند، احتمالاً قیمت کالا‌ها بسیار بالاتر از تقاضای عرضه‌کنندگان کالا در ترکیه خواهد بود.

پر کردن این شکاف‌های قیمتی نیز از جیب مصرف‌کنندگان اسرائیلی حاصل می‌شود که در حال حاضر با هزینه‌های سنگین روبه‌رو هستند.

گزارش کالکالیست نشان می‌دهد که صنعت ساخت‌وساز به‌ویژه تحت تأثیر تحریم قرار گرفته است و همچنین صنعت خودروسازی، جایی که خودروسازان بزرگ مجموعه‌ای از خودرو‌های محبوب را از ترکیه به اسرائیل صادر می‌کنند.

آنکارا از روز پنجشنبه، تمامی واردات از اسرائیل و صادرات به آن را متوقف کرد. رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، پیشتر از در دستور کار بودن قطع کلیه روابط تجاری با رژیم اشغالگر خبر داده بود. رئیس‌جمهور ترکیه تعلیق مبادلات تجاری با رژیم صهیونیستی از سوی آنکارا را اقدامی ضروری دانست و نخست‌وزیر رژیم اشغالگر را فردی بی‌رحم توصیف کرد.

اردوغان پس از اعمال تحریم‌ها علیه اسرائیل گفت مرحله قطع روابط تجاری با [رژیم]اسرائیل ضروری بود و انجام شد. حجم تجارت سالانه ما با اسرائیل ۹.۵ میلیارد دلار بود و ما چنین در نظر گرفتیم که این تجارت وجود ندارد و فاز جدیدی را آغاز کردیم.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تلاش برای افزایش مراودات تجاری با کشور ترکمنستان
  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه از تهران گذشت/ آمادگی راه‌آهن برای حمل محموله‌های بعدی
  • جمع آوری روغن زیتون با نام تجاری «سابرسو»
  • تحریم ترکیه طی چند روز بر مصرف‌کنندگان اسرائیلی تأثیر خواهد گذاشت؟