Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@00:15:33 GMT

خوشه‌ صنعتی انجیر استهبان راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۵۷۰۲۹

خوشه‌ صنعتی انجیر استهبان راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس راه‌اندازی خوشه انجیر استهبان را از برنامه‌های این شرکت اعلام کرد و گفت: طرح مطالعات امکان سنجی ایجاد این خوشه انجام شده است

به گزارش ایسنا، احد فتوحی یکشنبه 22 مهر در جلسه رفع مشکلات واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی استهبان، گفت: استهبان یکی از قطب‌های تولید انجیر ارگانیک جهان و بزرگترین مرکز تولید انجیر در جنوب ایران محسوب می‌شود‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مراحل اجرایی راه‌اندازی خوشه انجیر استهبان با همکاری دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های بخش خصوصی فعال انجام می‌شود، هدف از ایجاد این خوشه را بسترسازی برای هم‌افزایی و کارگروهی برای ارتقاء توان واحدهای تولیدی و صنعتی و حضور در بازارهای داخلی و خارجی، ارتقاء کیفی و کمی تولیدات، ایجاد برند مشترک و ارزش افزوده بیشتر ذکر کرد.

فتوحی با اشاره به برنامه‌های انجام شده در راستای توسعه و تکمیل زیرساخت‌های سرمایه گذاری در شهرک صنعتی استهبان، از وجود تمام زیرساخت‌های لازم در این شهرک خبر داد و گفت: مشوق‌هایی برای جذب بهتر سرمایه‌گذار پیش‌بینی شده است و علاقه‌مندان به استفاده از این مشوق‌ها تا پایان امسال فرصت دارند‌ .

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس کاهش سهم پرداخت نقدی مبلغ حق انتفاع خرید زمین به 5 درصد با اقساط 48 ماهه و اعمال مشوق تا سقف 50 درصد به‌شرط بهره‌برداری و ایجاد اشتغال طی برنامه زمان‌بندی را از مهم‌ترین مشوق‌ها اعلام کرد‌.

او همچنین به ظرفیت شهرستان استهبان در تولید زعفران و انار نیز اشاره و تاکید کرد که شهرک صنعتی استهبان امکانی برای استقرار صنایع فرآوری و تبدیلی کشاورزی است‌ .

فتوحی با اشاره به واگذاری حدود 50 درصد از اراضی شهرک صنعتی استهبان و با تأکید بر لزوم اجرای طرح توسعه این شهرک، گفت: در صورت برطرف شدن موانع از سوی مسئولان شهرستان آماده اجرای طرح توسعه این شهرک صنعتی هستیم؛ اکنون 26 قرارداد سرمایه‌گذاری در این شهرک منعقد و از این تعداد 14 واحد فعال شده و برای 288 نفر اشتغال ایجاد کرده است‌ .

فرماندار شهرستان استهبان نیز گفت: اختصاص مشوق بستر مناسبی برای جذب سرمایه‌گذار و حرکت در مسیر توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار فراهم می‌کند‌.

محمدمهدی شرفی با اشاره به واگذاری بخش عمده‌ای از مساحت این شهرک صنعتی به متقاضیان، خواستار  اجرای طرح توسعه‌ی شهرک صنعتی شدو گفت: فرمانداری در این زمینه حمایت‌های لازم را خواهد داشت‌ .

وی با اشاره به وجود بزرگ‌ترین انجیرستان دیم جهان در شهرستان استهبان و برداشت انجیر سالم، ارگانیک و باکیفیت از این انجیرستان، افزود: ایجاد خوشه‌ی انجیراستهبان گامی موثر در تقویت و توانمندسازی واحدهای تولیدی در بخش‌های توسعه بازار و صادرات محسوب می‌شود‌ .

فرماندار شهرستان استهبان همچنین از آمادگی مجموعه مدیریتی این شهرستان برای ایجاد ناحیه صنعتی ایج  خبرداد و گفت: اراضی مستعد برای ایجاد این ناحیه صنعتی در سال‌های گذشته امکان سنجی شده و آب مورد نیاز نیز از تخصیص بخش  صنعت سد رودبال قابل تامین است‌ .

به گزارش ایسنا، شهرستان استهبان در 175 کیلومتری شرق شیراز قرار دارد؛  قریب به 23 هزارهکتار باغ انجیر در شهرستان استهبان وجود دارد و در سال‌هایی که بارندگی مطلوب بود، بیش از 1500 تن انجیر دیم از این باغستان برداشت می‌شد.

طی سال‌های اخیر و به واسطه تداوم خشکسالی و خشکیدن دریاچه بختگان که سهم اصلی را در تامین رطوبت لازم اراضی کشاورزی و باغی شهرستان استهبان و مناطق شرقی و شمال شرق فارس داشت، بخشی از باغ‌های دیم انجیر در شهرستان استهبان آسیب دید.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام انجير

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۷۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استهبان، رتبه نخست فارس در عملکرد اجرایی نهضت ملی مسکن را کسب کرد

دویست و چهارمین جلسه شورای مسکن استان فارس با حضور اعضای آن در سالن شهید قاضی استانداری فارس و با حضور محمدهادی ایمانیه استاندار فارس برگزار شد.

در این جلسه وضعیت عملکرد شهرستان‌های استهبان، کوه‌چنار، رستم، پاسارگاد، خرمبید و فراشبند در نهضت ملی مسکن با حضور فرمانداران بررسی شد.

در بررسی آمار عملکرد نهضت ملی مسکن در ۳۷ شهرستان استان فارس، استهبان با رتبه ۳۶ در چهار ماهه اول سال ۱۴۰۲، به عنوان شهرستان نخست استان در پایان سال انتخاب شده است به طوری‌که از عملکرد ۱۲ درصد در فروردین‌ماه به ۸۰ درصد عملکرد در پایان سال ۱۴۰۲ رسیده است.

همچنین در این جلسه عملکرد شهرستان‌های کوه‌چنار، رستم، پاسارگاد، خرمبید و فراشبند و مشکلات پیش روی آنان در حوزه مسکن بررسی و پیگیری شد.

ناصر رضایی، سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی فارس در این جلسه با اشاره به تلاش‌های محمود طالبان مدیرکل پیشین این اداره‌کل، گفت: تا یک ماه آینده شاهد اتفاقات خوبی در حوزه مسکن خواهیم بود و گره‌های موجود در حوزه مسکن استان گره‌گشایی می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • واگذاری واحد‌های شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • معاون رئیس‌جمهور پست ۶۳ کیلوولت دامغان را بهره‌برداری کرد
  • واگذاری واحدهای شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • استهبان، رتبه نخست فارس در عملکرد اجرایی نهضت ملی مسکن را کسب کرد
  • استهبان رتبه نخست را در اجرای نهضت ملی مسکن در فارس کسب کرد
  • برنامه ریزی برای راه اندازی بازار میوه و تره‌بار و ایجاد میدان عرضه دام در فیروزکوه
  • تدوین برنامه تحولی شهرک‌های صنعتی فارس در ۱۱۰ شاخص عملیاتی
  • رشد ۵۱ درصدی واگذاری زمین به کارآفرینان در خراسان رضوی
  • نور خورشید، شهرک صنعتی اترک گلستان را برق‌دار می‌کند
  • راه‌اندازی ۱۲ واحد گلخانه در مهرستان