Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوبخت اژدری، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، از افزایش تولید گوشت قرمز در استان خبر داد و اظهار داشت: سالانه 29 هزار و 720 تن گوشت قرمز در استان تولید می شود که علاوه بر تامین نیاز 14 هزار و 300 تن نیاز گوشت قرمز سالانه استان، حدود 15 هزار تن مازاد تولید نیز به صورت لاشه و یا دام زنده به استان های همجوار ارسال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی کاهش عرضه و افزایش تقاضا را از دلایل مهم نوسانات قیمت گوشت قرمز طی ماه های گذشته عنوان کرد و اظهار اشت: بارندگی مناسب و افرایش علوفه در سطح مراتع باعث ترغیب دامداران به پرواربندی دام  و عدم عرضه دام زنده به کشتارگاهها گردید که افزایش قیمت گوشت قرمز را به دنبال داشت.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل افزایش قیمت نهاده ها ی دامی را از دلایل دیگر افرایش قیمت گوشت قرمز برشمرد و تصریح کرد: افزایش قیمت نهاده های دامی و خدمات جانبی مانند دستمزد نیز بر افزایش قیمت گوشت قرمز بی تاثیر نبوده است که برای رفع این مشکل نهاده های دامی از بندرعباس در حال بارگیری به سمت استان اردبیل است.

اژدری سرانه مصرف گوشت قرمز در استان را 11کیلو و 470 گرم اعلام و بیان کرد: در راستای تنظیم بازار و تعدیل قیمت گوشت قرمز در شش ماهه سالجاری یکصد و 15 تن گوشت گرم گوسفندی با قیمت هر کیلو گرم 37 هزار و 500 تومان و گوشت سردست با قیمت 35 هزار و 500 تومان توسط بخش خصوصی عرضه گردیده است.

وی افزود: در طی این مدت 165 تن گوشت گوساله منجمد وارداتی با قیمت مصوب هر کیلوگرم 29 هزار تومان عرضه گردید و عرضه 30 تن گوشت قرمز همچنان در سطح شهر ادامه داشته و هیچ گونه مشکلی در زمینه عرضه گوشت قرمز و تامین نیاز مردم  وجود ندارد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل به فعالیت سه میلیون و 900 هزار واحد صنعتی دامداری در استان اردبیل نیز اشاره کرد و بیان داشت: از این میان 98 واحد گاوداری با ظرفیت بیست و نه هزار و 218 راس، 313 واحد پرواربندی گوسفندی با ظرفیت 55 هزار و 534 راس، 114 واحد پروار بندی بره با ظرفیت چهار هزار و 475 راس و 9 واحد گوسفند داشتی با ظرفیت شش هزار و 270 راس گوسفند است.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گوشت قرمز بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۷۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گوشت قرمز امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قیمت گوشت قرمز، امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ شامل گوسفند زنده، ران گوسفندی، سردست گوسفندی، دنبه گوسفندی، قلوه گوسفندی، شقه گوسفندی، پرده گوسفندی، چرخ کرده گوسفندی بدون چربی و فیله گوسفندی اعلام شد.

منبع: انتخاب

tags # گوشت قرمز سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • افزایش واردات گوشت منجمد
  • ارز واردات ۱۷۰ هزار تن گوشت قرمز اختصاص یافت
  • حداکثر کشتار دام در طول سال ۸ میلیون راس است
  • تورم ماهانه قیمت ماهی بالاتر از گوشت قرمز و مرغ
  • معدوم کردن ۶ تن فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در خمینی شهر
  • کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار یزد
  • دو هزار و ۹۶۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی در لرستان معدوم شد
  • گوشت قرمز در وضعیت سفید | چرا قیمت گوشت قرمز کاهشی شد؟
  • کاهش قیمت مرغ در بازار
  • قیمت گوشت قرمز امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳